100 یا 250 هزار دلار

سقف پرواز بیت کوین کجاست؟

 اریک وورهیس، مدیر عامل ShapeShift انتظار دارد قیمت بیت کوین تا تابستان امسال میلادی به 40000 دلار برسد، در حالی که تیم دریپر برای دومین سال متوالی بر پیش بینی 250000 دلاری خود ایستادگی می کند

 اریک وورهیس، مدیر عامل ShapeShift انتظار دارد قیمت بیت کوین تا تابستان امسال میلادی به ۴۰۰۰۰ دلار برسد، در حالی که تیم دریپر برای دومین سال متوالی بر پیش بینی ۲۵۰۰۰۰ دلاری خود ایستادگی می کند؛ در چند هفته گذشته توافق کمی میان تحلیل گران بیت‌کوین وجود دارد، آنان اخیرا با مدیران ارزهای دیجیتال، تحلیلگران پژوهشی و سرمایه‌گذاران میلیاردر که دیدگاه‌های متفاوتی را برای قیمت بیت‌کوین در سال آینده را بیان کرده اند، مذاکراتی را انجام داده اند. اریک وورهیس معتقد است قیمت بیت کوین می تواند تا تابستان به ۴۰۰۰۰ دلار برسد، در حالی که یک میلیاردر بیت کوین، بر پیش بینی صعودی قیمت ۲۵۰۰۰۰ دلاری بیت کوین اصرار می ورزد. اریک وورهیس، بنیانگذار و مدیر عامل صرافی ارزهای دیجیتال ShapeShift، در مصاحبه ای با Bankless در ۲ ژانویه، نسبت به بهبود احتمالی قیمت بیت کوین خوشبین بود و اظهار داشت که اگر بیت کوین جهش داشت،”تعجب نکنید” وورهیس خاطرنشان کرد که اگر پیش‌بینی او محقق شود، قیمت فعلی آن ۱۶۶۶۶ دلار «۲.۵ برابر» خواهد بود که به گفته او «بازدهی عالی» اتفاق می افتد. مدیر اجرایی ارزهای دیجیتال نمی‌توانست زمان رشد صعودی بعدی را مشخص کند، فقط گفت که طی «شش ماه تا سه سال» آینده اتفاق خواهد افتاد. او این ایده را که ممکن است انجام جهش مذکور «۱۰ سال» طول بکشد را رد کرد و ابراز عقیده کرد که اگر این اتفاق بیفتد به این معنی است که احتمالاً همه چیز شکست خورده است.

با نگاهی به آینده، وورهیز گفت که محیط کلان، نرخ بهره و سخت‌تر شدن شرایط پولی عوامل بزرگی در نحوه عملکرد بازار ارزهای دیجیتال در سال جاری هستند. او همچنین اذعان کرد که شهرت کریپتو از سوی خارجی‌ها “فقط زباله” است، و این تحلیل گران مدافع کریپتو کسانی هستند که در تجمع بعدی “دور” انداخته خواهند شد.وورهیز گفت که چه در بازار گاو نر باشیم و چه در بازار نزولی، «در حال حاضر در میانه یک انقلاب هستیم.

نرخ های رویایی

در همین حال، تیم دراپر، سرمایه‌گذار میلیاردر بیت‌کوین، از طریق جدیدترین پست توییتری خود در ۱ ژانویه، پیش‌بینی ۲۵۰۰۰۰ دلاری بیت‌کوین خود را کم‌کم کرد و نشان داد که حتی آن را روی یک تی شرت چاپ کرده است. روز تی شرت نوشته بود: ۲۵۰ هزار دلار تا سال ۲۰۲۲. پیش بینی من تا حدودی ناموفق بود. البته هنوز به آنجا نرسیده است.  دراپر برای اولین بار در آوریل ۲۰۱۸ طی سخنرانی در دانشگاه دریپر خود در سن متئو، پیش بینی جسورانه قیمت ۲۵۰۰۰۰ دلار بیت کوین را بیان کرد. در آن زمان، او گفت که به دنبال یک «توپ کریستالی» است و گفت که در حال «فکر کردن» ۲۵۰۰۰۰ دلار برای یک بیت‌کوین تا سال ۲۰۲۲ است. دراپر گفت که مردم کسانی را که به این پیش‌بینی باور دارند به عنوان «دیوانه» تلقی می‌کنند، اما او به مخاطبانش اطمینان داد که این اتفاق خواهد افتاد و «عالی‌کننده» خواهد بود. دراپر در جدیدترین توییت خود پذیرفت که پیش‌بینی «۲۵۰ هزار دلار تا سال ۲۰۲۲» کمی کاهش یافته است، اما گفت که معتقد است «مطمئناً» این پیش‌بینی قبل از نصف شدن بیت کوین، که طبق Coinmarketcap برای آوریل ۲۰۲۴ تعیین شده است، اتفاق خواهد افتاد. با این حال، پیش بینی صعودی او با نظرات مختلفی در توییتر مواجه شد، به طوری که یکی از کاربران توئیت کرد که از زمانی که درجه سانتیگراد «یک بیت کوین» خود را دزدیده است، علاقه خود را به قیمت بیت کوین از دست داده است، دیگری توییت کرد «شما امید زیادی دارید»، در حالی که کاربر دیگری توییت کرد. پیش‌بینی کرد که «بعید» است که در سال ۲۰۲۳ حتی به «بیش از ۳۰ هزار دلار» برسد.

در ماه سپتامبر، مایک مک گلون، استراتژیست ارشد کالای بلومبرگ، که در گذشته نسبت به آینده بیت کوین خوشبین بود، از این ارز دیجیتال تا سال ۲۰۲۵ تنها به ۱۰۰۰۰۰ دلار دست یافت. او قبلاً این پیش‌بینی را انجام داده بود، طی مصاحبه‌ای در اکتبر ۲۰۲۰ گفت بیت‌کوین در مسیر رسیدن به «۱۰۰۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۲۵» است. یک سال بعد، او در مصاحبه ای با کیتکو نیوز بر این پیش بینی اصرار و تصریح کرد که رسیدن به “۱۰۰۰۰۰ دلار” فقط “مسئله زمان” است. او گفت که دلیل این امر این است که عرضه همچنان در حال “کاهش” است، در حالی که پذیرش و تقاضا “هنوز در حال افزایش است”.

در ماه دسامبر، شرکت بانکداری استاندارد چارترد مستقر در بریتانیا پیش‌بینی کرد که بیت کوین می‌تواند در سال ۲۰۲۳ به کمتر از ۵۰۰۰ دلار سقوط کند، زیرا یکی از «غافلگیری‌های بازار مالی» احتمالی سال است. بر اساس گزارش ۵ دسامبر CNBC، افزایش بازدهی و سقوط سهام فناوری می تواند منجر به تسریع فروش بیت کوین شود و باعث ورشکستگی بیشتر و سقوط در ارزهای دیجیتال و سقوط اعتماد سرمایه گذاران به دارایی های دیجیتال شود. با این حال، نویسنده یادداشت سرمایه‌گذار، اریک رابرتسن – رئیس تحقیقات جهانی شرکت – خاطرنشان کرد که این یک پیش‌بینی افراطی بود که خارج از دیدگاه‌های پایه خود و خارج از اجماع بازار بود.

در حالی که برخی از چهره‌های صنعت کریپتو به اندازه کافی برای به اشتراک گذاشتن پیش‌بینی‌های بیت‌کوین خود در سال‌های آینده اطمینان داشتند، برخی دیگر در به اشتراک گذاشتن افکار خود در این زمینه محتاطانه‌تر بودند. یکی از بنیانگذاران و شریک مدیریت پلتفرم مدیریت دارایی دیجیتال Nexo، آنتونی ترنچف، اخیراً به کوین تلگراف توضیح داد که “عوامل زیادی” وجود دارد که می تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. الکس مک کوری، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران ارائه دهنده راه حل بلاک چین Solidify.io، در ۳ ژانویه به کوین تلگراف گفت که “بیت کوین دارایی کاملا غیرقابل پیش بینی است.” نویسنده کتاب پرفروش پدر پولدار، پدر فقیر، رابرت کیوساکی، در ماه‌های اخیر با وجود پست‌های مکرر درباره بیت کوین در صفحه توییتر خود، هیچ پیش‌بینی قیمتی نکرده است. در ماه دسامبر، کیوساکی گفت که در حال سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین است و به دلیل طبقه‌بندی آن به عنوان کالایی مانند طلا، نقره و نفت، برخلاف دیگر توکن‌های رمزنگاری که به گفته او به‌عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شده‌اند، «بسیار هیجان‌انگیز» است.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات