نگاهی به معاملات اردیبهشتی بورس؛

سقوط در پایان هفته

اگر در پایان این هفته هم بورس به سبزپوشی ادامه می داد، صعود تقریبا بی وقفه بازار سرمایه برای چند هفته مداوم ادامه داشت

اگر در پایان این هفته هم بورس به سبزپوشی ادامه می داد، صعود تقریبا بی وقفه بازار سرمایه برای چند هفته مداوم ادامه داشت اما در پایان این هفته ریزش بیش از سه هزار واحدی بورس باعث شد تا نوار صعود بورس قطع شود. این نوار شاخص کل بورس را به رتبه های بالای دو میلیون واحد رسانده و از این بابت خبر ساز شده است. اما گمان نمی رود که دست کم در هفته های پیش رو نوار صعود های مداوم بورس بدون قطع شدن ادامه داشته باشد.
با این حال و پس از پایان تعطیلات آخر هفته و نیز عید فطر، سبزپوشی شاخص بورس در نخستین روز معاملاتی اردیبهشت ادامه پیدا کرد و شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دوشنبه، چهارم اردیبهشت با دو هزار و ۳۶۳ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۲۶ هزار واحدی ایستاد. در این روز شاخص هم‌وزن نیز با هفت هزار و ۷۳۳ واحد افزایش به ۷۶۸ هزار و ۴۸۷ واحد و شاخص قیمت با ۵۳۴ واحد رشد به ۵۲۵ هزار و ۷۷۶ واحد رسید.
در دومین روز فعالیت اردیبهشتی بورس شاخص باز هم بالاتر رفت و روند صعودی بورس با رشد ۴۲ هزار واحدی شاخص تداوم پیدا کرد. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات سه‌شنبه، پنجم اردیبهشت با ۴۲ هزار و ۳۳۵ واحد افزایش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار واحدی ایستاد. سه شنبه هم، شاخص هم‌وزن با ۱۲ هزار و ۹۹۴ واحد افزایش به ۷۸۱ هزار و ۴۸۲ واحد و شاخص قیمت با هفت هزار و ۶۶۲ واحد رشد به ۴۶۰ هزار و ۸۱۲ واحد رسید.
اما در آخرین روز کاری، یعنی امروز چهارشنبه با افت ۳۴۲۲ واحدی شاخص کل، بورس قرمز پوش شد. امروز ششم اردیبهشت و در پایان معاملات شاخص کل بورس تهران با سه هزار و ۴۲۲ واحد کاهش در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۶۵ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با پنج هزار و ۵۸ واحد افزایش به ۷۸۶ هزار و ۴۹۵ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۹۸۲ واحد رشد به ۴۶۳ هزار و ۷۶۸ واحد رسید.
گمان می رود که در هفته پیش رو فعالیت های معاملاتی به سقوط شاخص در نخستین روز هفته منجر شود.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات