سوپرمارکت زنجیره‌ای گندم موفق در توسعه سوپرمارکت‌داری مدرن کشور

با افزایش حدود 400 شعبه در یک‌سال گذشته، تعداد شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم در کل کشور به 738 شعبه فعال رسیده که رشد بیش از دو برابری تعداد شعبه‌های این برند صنعت خرده‌فروشی را در پی داشته است.

امروزه با توجه به اینکه شاهد رشد قابل توجه‌ فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مدل‌های هایپرمارکت و سوپرمارکت بوده‌ایم، برخی از برندهای نوظهور در صنعت خرده‌فروشی از ابتدا استراتژی خود را با ماهیت فروشگاه‌های سوپرمارکتی و با متراژ متوسط زیر ۱۲۰ متر بنا نهاده‌اند که مدل رقابتی آن‌ها نیز با هایپرمارکت‌ها متفاوت است.

در این میان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم با هدف حفظ و توسعه کسب‌وکارهای کوچک و حمایت از آن‌ها با مدل فرانچایز شروع به کار کرده که البته به دلیل ماهیت محلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم، نفوذ در محله‌ها و نیز استقرار در نزدیک‌ترین نقطه به مشتریان، این فروشگاه‌ها به‌طور متوسط در ابعاد ۳۰ تا ۱۲۰مترمربع در حال راه‌اندازی هستند و مدل کسب‌وکار آن‌ها مانند سوپرمارکت‌های محلی، اما به شکل مدرن و یکپارچه است.

تنوع بالای محصولات راز ماندگاری گندم

با توجه به اینکه امروز نزدیک به دو سال و نیم از آغاز به فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم می‌گذرد، این مجموعه توانسته با توجه به اهدافی نظیر تنوع بالای کالا، خدمت‌رسانی به مردم در همسایگی آن‌ها و زنجیره تامین متمرکز به دستاوردهای مهمی در صنعت خرده‌فروشی برسد.

مزیت اصلی فرانچایز توسط برند گندم این است که می‌تواند شعب بیشتری را به سرعت در مکان‌های مختلف گسترش دهد. از آنجایی که متقاضیان فرانچایز، امتیاز را خریداری می‌کنند تا آن را در اختیار داشته و اداره کنند، فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم بدون پذیرش ریسک‌های مالی که در صورت افتتاح مکان‌های جدید متحمل خواهند شد، رشد می‌کند. این رشد سریع، مزیت اصلی ساختار کسب‌وکار برند گندم بر اساس توسعه فرانچایز است.

افزایش دو برابری تعداد شعبات گندم

باید به این نکته اشاره کرد، کسانی که فرانچایز گیرنده از گندم هستند، با توجه به استراتژی این برند، از منافع زیادی از جمله سرمایه‌گذاری با ریسک کم، دسترسی‌ به بازار فروش مطمئن و از قبل تثبیت‌شده، سوددهی‌ سریع، عدم نیاز به تبلیغات جداگانه، استفاده از آموزش‌های اولیه‌ شرکت فرانچایز دهنده و…، برخوردار خواهند شد که این مساله مزیت رقابتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم در ارائه فرانچایز است. علاوه بر این، با توجه به مدل متفاوت بیزینسی و کسب‌وکار گندم نسبت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای که به اصطلاح هایپرمارکت هستند و اینکه در بخش سوپرمارکتی گندم فعالیت می‌کند، کسانی که اقدام به فرانچایز از این برند می‌کنند، منافع زیادی را عاید خود خواهند کرد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم  که در اوایل سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد، در بهمن‌ماه  ۱۳۹۹ حدود ۱۱۰ شعبه افتتاح کرده بود، اما امروز بعد از گذشت نزدیک به دو سال تعداد شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم در کل کشور به ۷۳۸ شعبه فعال رسیده که این افزایش چشمگیر به نوعی در صنعت خرده‌فروشی یک رکورد محسوب می‌شود، این در حالی است که در یک سال گذشته، فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم حدود ۴۰۰ شعبه اضافه کرده که نشان از رشد بیش از دو برابری تعداد شعبه‌های این برند صنعت خرده‌فروشی است.

گروه صنعتی گلرنگ، پشتوانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای گندم

گروه صنعتی گلرنگ پس از تجارب گذشته در عرصه خرده‌فروشی و فروشگاه‌های ‌زنجیره‌ای با ماهیت‌های گوناگون تخفیف‌محور، هایپرمارکت و فروش اینترنتی و با توجه به نیاز شدید کشور به خرده‌فروشی مدرن و اشتغال‌زایی و حفظ کسب‌وکارهای کوچک، اقدام به راه‌اندازی سوپرمارکت‌های ‌زنجیره‌ای گندم کرده است.

مجموعه گلرنگ تبحر خاصی در عرصه پخش کالاها و کالاهای اساسی و نیز راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارد. از طرفی، این مجموعه دارای زیرساخت‌های مناسبی برای ورود به خرده فروشی سوپرمارکتی و محله‌محور دارد و از دانش بومی‌شده در این رابطه برخوردار است.

 همچنین مجموعه گلرنگ دارای سیستم  نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بسیاری قوی بوده و در تامین و بارگیری کالاها در ابعاد وسیع، بسیار حرفه‌ای است و در حوزه تحویل کالا به صورت مکانیزه عمل می‌کند.

انتهای پیام/

پایان پیام./

1/5 - (1 امتیاز)
تبلیغات