سرمایه گذاری در بازارهای مالی؛

شما کدام یک را انتخاب می‌کنید؛ ارز دیجیتال یا املاک و مستغلات؟

امروزه سرمایه‌ گذاری در حوزه ‌های مختلفی میسر است. دو نوع از رایج‌ترین سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌تواند برای شما وجود داشته باشد، ارزهای دیجیتال و املاک و مستغلات است. در این مقاله به مقایسه‌ای از این دو نوع سرمایه‌گذاری و معایب و مزایای هر کدام می‌پردازیم.

طی سال‌های اخیر، هر دوی سرمایه‌گذاری در املاک یا ارزهای دیجیتال به افراد زیادی ثابت کرده‌اند که انتخاب‌های شایسته‌ای هستند. البته این امر به آن معنا نیست که هر کدام مزایا و معایبی خاصی ندارند. با این حال، اگر در مورد اینکه در کجا پول خود را سرمایه گذاری کنید، سردرگم هستید، این مقاله می‌تواند راهنمایی خوبی برای شما باشد.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

سرمایه گذاری در املاک عبارت است از خرید، مدیریت و فروش یا اجاره املاک و مستغلات با هدف کسب سود فوری یا در درازمدت. املاک و مستغلات سابقه بسیار خوبی در افزایش قیمت در سال ۲۰۲۲ داشتند. در ادامه مزایای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات آمده است:

  • جریان نقدی پایدار: اگر با اجاره یا خرید و فروش املاک سر و کار دارید، باید همیشه جلوی بانک خوش کام باشید، زیرا جریان نقدی ثابتی در طول سال دارید.
  • امنیت طولانی مدت: املاک و مستغلات نوید امنیت در دراز مدت را می‎دهند. اگر ملک خود را از یک شرکت معتبر خریداری کرده‌اید و ملک شما به گونه‌ای ساخته نشده است که مانع توسعه آینده و در نتیجه تخریب شود، باید از امنیت طولانی مدت اطمینان داشته باشید.
  • پوشش تورم: با سرمایه‌ گذرای در املاک و مستغلات، افزایش تورم یک نگرانی بزرگ برای شما نیست. زیرا هنگامی که دارایی‌های شما برای شما کار می‌کند، اثرات تورم بر شما حداقل خواهد بود.

معایب سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

  • هزینه نگهداری بالا: ساخت یک سازه به اندازه کافی پرهزینه است. با این وجود، هزینه نگهداری و تعمیرات آن نیز بالاست. به خصوص اگر بخشی از خانه به درستی نگهداری نشده باشد، باید پول زیادی را برای تعمیر و بازسازی آن خرج کنید.
  • میزان سرمایه اولیه بالا: سرمایه‌ گذاری در املاک و مستغلات به پول زیادی نیاز دارد، بنابراین قبل از شروع کار باید از نظر مالی آماده باشید.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال که بیت‌کوین شناخته شده ترین گزینه سرمایه گذاری در این دارایی‌ها است، توسط فناوری بلاکچین پشتیبانی می‌شوند، بیت‌کوین به عنوان یک ارز تغییر ناپذیر شناخته شده است. در واقع، ارزهای دیجیتال به عنوان یک وسیله مبادله در سطح جهانی به عنوان جایگزینی برای پول عمل می‌کنند.

شما کدام یک را انتخاب می‌کنید ؛ ارز دیجیتال یا املاک و مستغلات؟1

ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته‌اند، به طوری که بیت‌کوین در ماه نوامبر به بالاترین سطح خود یعنی نزدیک به ۶۸ هزار دلار رسید و بیت‌کوین را واقعاً قابل توجه کرده است.

بنابراین، همانطور که افراد بیشتری به دارایی‌های دیجیتال به عنوان یک سرمایه گذاری بالقوه دیگر توجه می‌کنند، ممکن است محبوبیت آنها بیشتر شود. علاوه بر این، برای ورود به سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجتیال مانند بیت‌کوین نسبت به املاک و مستغلات موانع کمتری وجود دارند. در واقع، این ویژگی به سرمایه گذار متوسطی که سرمایه زیادی ندارد، اجازه می‌دهد تا سفر سرمایه گذاری خود را آغاز کند.

با این وجود، ارزهای دیجیتال نسبتاً جدید هستند و اطلاعات کافی برای محاسبه ارزش آن‌ها وجود ندارد. همانطور که تغییرات اخیر قیمت هم نشان می‌دهد، بازار این نوع دارایی‌ها بسیار پر نوسان تر است.

در یک چشم به هم زدن، می‌توانید همه چیز را از دست بدهید و به مربع صفر برگردید. با این حال، اگر بخواهید ریسک کنید، ممکن است خوش شانس باشید و سود فوق العاده‌ای کسب کنید. در ادامه به چند مزیت سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال اشاره شده است:

مزایای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

  • آزادی معامله: شما آزادید که هر کاری را انجام دهید بدون اینکه منتظر تایید مدارک توسط دولت یا قانونگذار باشید.
  • انجام تجارت آسان: اگر راه و روش معامله و استفاده از ابزارهای اینترنتی را بلد هستید، می‌توانید در راحتی در خانه خود بنشینید و تجارت کنید.
  • هزینه تعمیر و نگهداری کم: برخلاف ساختار دارایی‌های ملکی که باید نگهداری شوند، ارز دیجیتال به هیچ نوع نگهداری نیاز ندارد. از نظر فنی، سرمایه گذاری شما مجازی است. کافی است برخی موارد حفظ اطلاعات شخصی را رعایت کنید.

معایب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

  • دارایی ملموس نیست: همانطور که در مزایای ارزهای دیجیتال اشاره کردیم، سرمایه گذاری در آن‌ها یک سرمایه گذاری مجازی است و نه سرمایه گذاری که بتوانید بیش از حد به آن وابسته باشید.
  • مسائل امنیتی: هر چیزی در زمان نگهداری ارزهای دیجیتال شما می‌تواند رخ دهد. حساب شما ممکن است هک شود و همه چیز را از دست بدهید.

شما کدام یک را انتخاب می‌کنید ؛ ارز دیجیتال یا املاک و مستغلات؟2

  • حمایت دولت‌ها کم یا بدون دخالت است   : از دیدگاه برخی افراد، وقتی دولت در حوزه خاصی دخالت نداشته باشد، می‌تواند خطرناک باشد. این بدان معناست که هیچ قانونی برای هدایت آن وجود ندارد، بنابراین، مهم نیست که چه اتفاقی بیفتد، شما تنها مسئول ضرر و سرمایه گذاری خود هستید.
  • ریسک بالا: مطمئن نیست که در چند دقیقه آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. در واقع، سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مصداق وضعیت «برد بزرگ یا باخت مستقیم» است.

املاک و مستغلات در مقابل ارزهای دیجیتال؛ کدام سرمایه گذاری بهتر است؟

اینکه کدام یک از این دو مدل سرمایه گذرای را بهتر انتخاب کنید، به میزان دانش شما و میزان ریسکی که مایل به انجام آن هستید بستگی دارد. ارزهای دیجیتال هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند، اما بسیار پرخطر است، در حالی که املاک و مستغلات بسیار گران، اما ریسک بسیار پایین خواهد بود.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است. این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.

منبع:اقتصاد آنلاین

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات