شکاف طبقاتی کمر اقتصاد خانواده ایرانی را شکست/ تداوم خلق نقدینگی بانک‌ها در سایه صعود نرخ تورم به بالای ۵۰ درصد

در شرایطی که فاصله و شکاف طبقاتی در جامعه امروز کشور سبب شده است تا بسیاری از مردم در شرایط نامساعد اقتصادی و بعضی دیگر هم در شرایطی قرار بگیرند که به لحاظ مالی فاصله چند برابر بالاتر از قشرهایی با درآمد مالی متوسط داشته باشند، اما همچنان برای ‌اصلاح سیستم پولی، مالی و بانکداری که از مسائل بسیار مهم برای حمایت از اقتصاد خانواده در ایران است، توجه ویژه‌ای نمی‌شود

به‌گزارش اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ خلق بدون پشتوانه پول در بانک‌های کشور سبب شده تا سیستم بانکی خود به عنوان یک عامل مخرب در ایجاد شکاف طبقاتی نقش موثری را ایفا کند.از طرفی قرار است امسال سیستم بانکی ۴ هزار همت( ۴ هزار هزار میلیارد تومان) تسهیلات پرداخت کند اما از این میزان فقط ۵.۵ درصد تسهیلات برای بخش مسکن در نظر گرفته شده است.

در دولت قبل و بیشتر دولت‌های گذشته در سیاست‌های پولی و مالی کار کارشناسی دقیقی انجام نشد و بر مبنای علمی حرکت نکرد، همین امر موجب بروز نوسانات خاص در قیمت کالاها و ارز شد.

به نظر می‌رسد وجود تورم بیش از ۵۰ درصدی امروز در اقتصاد کشور به نوعی نتیجه اتخاذ تصمیم‌های خلق الساعه دولت‌ها و وزرای آنها طی سالهای گذشته است.

وجود شکاف طبقاتی گسترده در اقتصاد کشور و بین خانوارهای ایرانی را نمی توان منکر شد اما، باید به این موضوع مهم هم اشاره کرد که راهکار کاهش فاصله طبقاتی، برقراری عدالت اقتصادی و اجتماعی مبتنی بر نگاه بر دارایی‌ها و ثروت‌های ریالی یک فرد ایرانی است.

تورم بیش از ۵۰ درصدی اقلام خوراکی در کشور سبب شده است تا امروز قشرهای ضعیف جامعه به لحاظ اقتصادی توان خرید انواع محصولات لبنی، گوشت و مرغ را نداشته باشند.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات