در پی اقدامات نایب بوکله در خصوص رمزارزها؛

شکایت از رییس جمهور السالوادور به دلیل خرید بیت کوین

کریستوسال، یک سازمان غیرانتفاعی حقوق بشر در السالوادور، سه شکایت در رابطه با مدیریت رییس جمهور نایب بوکله برای هدر دادن سرمایه های عمومی برای خرید بیت کوین تنظیم کرده است. این فرآیند در برابر چندین نهاد ملی و بین المللی در حال اجرا است و از دولت می خواهد تا اطلاعاتی در مورد این خریدها ارائه دهد.

در ۱۷ نوامبر، کریستوسال ، یک سازمان غیرانتفاعی حقوق بشر، اعلام کرد که سه شکایت مختلف علیه رییس جمهور نایب بوکله تنظیم کرده است تا اطلاعات مبدا و تراکنش وجوه مورد استفاده برای خرید بیت کوین را روشن کند.

روث لوپز، سخنگوی مبارزه با فساد این گروه، اظهار داشت که یکی از شکایت ها مربوط به غیرقانونی بودن اصلاحاتی است که بوکله در قوانین مربوط به این هزینه ها انجام داده است.

لوپز توضیح داد که ۷۵۰ میلیون دلار توسط بوکله به عنوان بخشی از بیت کوین تراست ایجاد شده توسط بانک مرکزی کشور به روشی غیرقانونی اداره می شود و ادعا می کند که این قوانین که به رییس جمهور اجازه می دهد تا وجوه را مدیریت کند بی اعتبار است.

به همین ترتیب، شکایت دوم نیز به عدم رسیدگی دیوان محاسبات کشور، نسبت به هزینه های ناشی از اجرای قانون بیت کوین اعم از غرفه سازی، تملک دستگاه های خودپرداز، نصب پلتفرم و برنامه کاربردی برای تبدیل و مدیریت بیت کوین بوده است.

هیچ کنترلی روی پلتفرم خرید و فروش بیت کوین وجود ندارد.

لوپز اظهار داشت: اقدام سوم مربوط به سرقت هویت بیش از ۲۰۰ نفر از ساکنان السالوادور هنگام تحویل داده‌های خود به سیستم کیف پول Chivo بوده است.

شک و تردید بیت کوین

در حالی که رییس جمهور نایب بوکله اخیراً اعلام کرد که کشور روزانه یک بیت کوین خریداری می کند و این نشان دهنده اعتقاد او به ارز دیجیتال است. لوپز معتقد است که مردم این کشور هنوز در مورد بیت کوین شک دارند. برای او این هزینه ها زائد است و پاسخگوی نیازهای فوری مردم نیست.

لوپز در این باره گفت: بیت کوین برای مردم السالوادور هویت نمی آورد، زیرا برای آنها نیز فایده ای ندارد، مردم السالوادور جمعیتی نیستند که سرمایه گذاری کنند، زیرا تمام درآمد خود را باید برای غذا هزینه کنند.

در حالی که برخی از نظرسنجی ها نشان می دهد رییس جمهور بوکله در کشور بسیار محبوب است، بیت کوین اما موضوع متفاوتی است.

 نظرسنجی انجام شده توسط دانشگاه آمریکای مرکزی خوزه سیمون کاناس در ژوئن نشان داد که بیش از ۷۰ درصد مردم السالوادور معتقدند که بیت کوین هیچ سودی برای آنها نداشته است.

منبع:اقتصاد آنلاین
انتهای پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات