بازار سهام آماده وزد به بهار

صعود تا روز آخر

نوسان های بازار سرمایه حتی تا آخرین روزهای سال هم ادامه دارد؛ در اولین روز معاملات این هفته، بورس که در هفته های گذشته رشد خیره کننده ای داشت، به ناگاه فروریخت و ۸۴۵ واحد شاخص بورس در معاملات بازار سهام تهران کاهش یافت.

نوسان های بازار سرمایه حتی تا آخرین روزهای سال هم ادامه دارد؛ در اولین روز معاملات این هفته، بورس که در هفته های گذشته رشد خیره کننده ای داشت، به ناگاه فروریخت و ۸۴۵ واحد شاخص بورس در معاملات بازار سهام تهران کاهش یافت. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات شنبه، ۲۰ اسفندماه با ۸۴۵ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۸۱۶‌ هزار واحدی ایستاد. در همین روز شاخص هم‌وزن با سه هزار و ۶۰۷ واحد افزایش به ۵۴۹ هزار و ۲۶۴ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۱۳۷ واحد رشد به ۳۲۵ هزار و ۳۵۴ واحد رسید. این ریزش در دومین روز معاملاتی بورس هم ادامه یافت و البته شدیدتر هم شد. در یکشنبه ای که گذشت شاخص باز هم افت کرد اما این ریزش باعث نشد تا شاخص از ارتفاع ۱.۷ میلیون واحد، کمتر شود. به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات یکشنبه، ۲۱ اسفندماه با ۳۳ هزار و ۵۴۲ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۷۸۳ هزار واحدی ایستاد. در این روز معاملاتی، شاخص هم‌وزن با ۹ هزار و ۶۰۹ واحد کاهش به ۵۳۹ هزار و ۶۵۱ واحد و شاخص قیمت با پنج هزار و ۶۸۶ واحد افت به ۳۱۹ هزار و ۳۶۸ واحد رسید. منفی بودن حرکت شاخص در میانه این هفته هم ادامه پیدا کرد و باعث شد تا شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دوشنبه، ۲۲ اسفندماه با یک هزار و ۵۷۱ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۷۸۱ هزار واحدی بایستد. در این روز شاخص هم‌وزن نیز با ۵۴۶ واحد کاهش به ۵۳۹ هزار و ۱۰۴ واحد و شاخص قیمت با ۳۲۳ واحد افت به ۳۱۹ هزار و ۴۴ واحد رسید.
بازگشت صعود
البته در پایان هفته شاخص ریزش های خود را جبران کرد و به مدار صعود بازگشت. این صعود پر قدرت باعث جبران همه ریزش های گذشته شد. گقتنی است شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات سه‌شنبه، ۲۳ اسفندماه، با یک هزار و ۳۶۴ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۷۸۲ هزار واحدی ایستاد.در این روز شاخص هم‌وزن نیز با یک هزار و ۹۳۰ واحد افزایش به ۵۴۱ هزار و ۳۵ واحد و شاخص قیمت با یک هزار و ۱۴۲ واحد رشد به ۳۲۰ هزار و ۱۷۰ واحد رسید. این رشد در روز پایانی فعالیت بورس شتاب زیادتری نیز به خود گرفت. افزایش شتاب در رشد شاخص باعث شد تا شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز، چهارشنبه، ۲۴ اسفندماه با ۳۸ هزار واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۸۲۰ هزار واحدی ایستاد. امروز هم چنین شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۱۵۷ واحد افزایش به ۵۵۴ هزار و ۱۹۰ واحد و شاخص قیمت با هفت هزار و ۷۸۱ واحد رشد به ۳۲۷ هزار و ۷۳۸ واحد رسید.
به هر حال در روزهای آینده و تا پایان روزهای کاری سال ۱۴۰۱ گمان می رود که شاخص به رشد خود ادامه دهد و با سبزپوشی سال را به پایان برساند هرچند که در اقتصاد و به ویژه اقتصاد ایران هیچ چیز را نمی توان به طور دقیق پیش بینی کرد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات