رييس جامعه حرفه‌اي هتلداران خراسان رضوي

صنـعت هتلـداری آینــده مبهــمی دارد

بی‌ثباتی‌های اقتصادی و کاهش روزانه قدرت خرید مردم، صنعت هتلداری را در شرایط بدی قرار داده و آینده آن را تا حد زیادی مبهم کرده است. هرچند فعالان این حوزه امیدوارند که دولت به زودی با تدوین سیاست‌های حمایتی و ارائه بسترهای لازم برای استفاده عمومی از خدمات هتلداران و تشویق آن‌ها به این سو، تا حد زیادی از این شرایط ابهامی بکاهند. با توجه به این موضوع، مجمع عمومی سالیانه جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با هدف هم‌اندیشی روسای تشکل‌های هتلداری در محل هتل بزرگ پارک حیات استان خراسان رضوی در تاریخ ۱۶ اسفندماه برگزار شد.

محمود مادرشاهیان، رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی با اشاره به اینکه مجمع عمومی سالیانه جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران با حضور تمام روسای تشکل‌های هتلداری از تمام استان‌ها و مناطق آزاد کشور به میزبانی رییس جامعه هتلداران خراسان رضوی در هتل بزرگ پارک حیات برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این مجمع، هم‌اندیشی بین تمام روسای تشکل‌های هتلداری کل کشور، بررسی مسائل هتل‌ها در سطح کلان و برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه صنعت هتلداری بوده است. علاوه بر این، نشست مشترک بین روسای تشکل‌های هتل‌های کشور و روسای سایر گردشگری استان و هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی، فرصتی را برای تبادل نظر اعضاء این صنعت فراهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که «طی سال ۱۰۴۱، چه اقداماتی در عرصه هتلداری انجام شده و این اقدامات در سال آینده به چه سمت و سویی خواهد رفت»، بیان کرد: تلاش برای گذر از بحران کرونا، بازگشایی هتل‌های تعطیل‌شده، افزایش ظرفیت اقامتی هتل‌های استان خراسان رضوی، کمک به رونق صنعت هتلداری، ارائه خدمات بهتر برای زائران حضرت ثامن‌الحجج (ع)، گسترش نظارت‌ها در راستای بهبود کیفیت خدمات و همچنین مدیریت نرخ در هتل‌ها از جمله این اقدامات مهم بوده است.

مادرشاهیان در رابطه با میزان موفقیت جامعه هتلداران در تحقق برنامه‌های پیش روی خود نیز اظهار کرد: جامعه هتلداران از زمان آغاز فعالیت، تمام تلاش خود را در راستای تحقق نقش حمایتی از هتل‌ها، رونق و گسترش صنعت هتلداری استان و ارائه خدمات بهتر به زائران به کار بسته است، اما باید دانست که میزان موفقیت در تحقق برنامه‌ها، صرفا به میزان تلاش ما بستگی ندارد، بلکه عواملی از جمله شرایط اقتصادی کشور و شرایط کلی اقتصادی مردم برای سفر نیز در آن تاثیرگذار است، چراکه مردم باید توان پرداخت هزینه‌ها را داشته باشند تا شاهد رونق صنعت هتلداری و گردشگری باشیم. با توجه به این موضوع در برآورد میزان موفقیت صنعت هتلداری و به‌طور کل تشکل‌ها در تحقق اهدافشان، باید به تمام عوامل فوق توجه کرد.

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی در خصوص آینده صنعت هتلداری در سطح کشور، به نگرانی‌های فعالان این صنعت در تمام هتل‌ها اشاره کرد و افزود: بالا رفتن هزینه‌های تمام‌شده در هتل‌ها، حامل‌های انرژی، هزینه‌های بازسازی، هزینه نیروی انسانی، تمام هزینه‌های هتل‌ها، کاهش قدرت خرید و توان اقتصادی مردم برای سفر، بر دامنه این نگرانی‌ها افزوده، از این‌رو آینده تقریبا مبهمی پیش پای این صنعت وجود دارد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات