به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین:

ضرورت ایجاد ساختاری واحد برای دیپلماسی اقتصادی

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین: دکتر رامین مهمان‌پرست در خصوص مشکلات اقتصادی کشور گفت: از جمله مشکلاتی که کشور با آن رو به رو هست، نبود تعریف دقیق از ساختار بین مسئولین است، ما سیاست های کلان و استراتژیک را در دیپلماسی اقتصادی تعریف نکرده ایم برای این کار باید یک هسته ای ایجاد کنیم که بیاید سیاست های بلند مدت و کوتاه مدت با سایر کشورها تعریف کنیم.

وی افزود: نوع تصمیماتی که مسئولین می‌‎گیرند باید تضاد هم نباشند اینگونه نباشد که مشکل کشاورزی ما تولید بعضی از اقلام که توسط وزارت صمت گرفته می شود و همان کالا وارد می شود این سیاست منجر به ورشکستگی بخش عمده ای از تولید کننده های کشورمان می شود.

مهمان پرست گفت: باید برای کمبودهای که در کشور داریم ساختاری تعریف شود و سیاست گذاری های اصولی صورت بگیرد باید مصوبات لازم ‌الاجرا شود و همه  از این دستور پیروی کنند و هدف گیری اصلی حمایت از بخش خصوصی باشد.

سفیر پیشین لهستان افزود: کشور مشکل انرژی دارد باید در آن هسته و ساختار مشخص تصمیم گیری شود که امروزه اولویت کشور انرژی خورشیدی و بادی است، باید زیر ساخت های حمل و نقل دریایی، هوایی و زمینی  را گسترده تر کنیم.

وی افزود: باید در این هسته و ساختار تصمیماتی در خصوص کمبود آب گرفته شود که بعضی اقلام کشاورزی ارزش انچنانی ندارند سیاست های این قسمت را تغییر دهیم و روی کشت فرا سرزمینی کار کنیم.

مهمان پرست در انتها بیان کرد: بنابراین ایجاد ساختار دیپلماسی یکی از مهمترین اقداماتی است که باید تصمیماتی در این خصوص گرفته شود این کار باید به کمک دوستان در مجلس و کسانی که تجربه اقتصاد دیپلماسی دارند صورت بگیرد تا یک کار هماهنگ شده انجام دهیم.

3.7/5 - (3 امتیاز)
تبلیغات