رييس هيات مديره شرکت آروين مهر فجر تاکيد کرد

ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها در نـمایشـگاه شـهر آفـتاب

در کشور ما شرکت‌هاي برگزارکننده نمايشگاه‌ها، گلايه‌هايي نسبت به ساختار نمايشگاهي دارند و معتقدند که مجريان و ساختارهاي نمايشگاهي، مشکلاتي را در برگزاري نمايشگاه‌ها به وجود مي‌آورند و بر اين عقيده هستند که نمايشگاه شهر آفتاب هم از نظر زيرساختي وضعيت چندان جالبي ندارد و بايد اقدامات اساسي در اين خصوص انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین، جلیل غفاری رهبر، رییس هیات مدیره شرکت آروین مهر فجر که در زمینه اجرای نمایشگاه‌های بین‌المللی فعالیت دارد، با اشاره به اینکه این مجموعه حدود ۶ سال است که نمایشگاه برگزار می‌کند، افزود: در ماه گذشته نمایشگاه کیف و کفش را برگزار کردیم و در آذرماه نیز نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی را برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت این شرکت با کیف و کفش و چاپ مرتبط است و بحث‌های اجرایی نمایشگاه را از صفر تا صد برگزار می‌کند، اظهار کرد: البته در این خصوص مشکلات بسیاری وجود دارد که یکی از مهمترین آن‌ها، خود مجری‌ها و ساختار نمایشگاهی است. به عنوان مثال، در هیچ جای دنیا نمایشگاه‌ها به صورت سوله و تک تک نیستند، بلکه به صورت پیوسته است.

رییس هیات مدیره شرکت آروین مهر فجر در ادامه با تاکید بر اینکه بزرگ‌ترین مشکل، خود ساختار نمایشگاه است که متاسفانه کاری انجام نشده و راه‌اندازی شهر آفتاب هم نتوانست کاری از پیش ببرد، گفت: شاید بتوان نمایشگاه کیف و کفش را در شهر آفتاب برگزار کرد، اما نمایشگاه چاپ آن‌قدر بزرگ است که امکان برگزاری در آنجا  وجود ندارد.

غفاری رهبر با اشاره به اینکه این نمایشگاه در بدترین نقطه تهران دایر شده و روزهای پنجشنبه و جمعه به خاطر حضور افراد در بهشت‌زهرا (س) و کارهای کارگاهی که در آنجا دایر است، ترافیکی بیشتر از بزرگراه چمران دارد، اذعان داشت: هم‌اکنون بهترین اقدام در مورد نمایشگاه شهر آفتاب این است که زیرساخت‌ها اصلاح شود، حمل‌ونقل عمومی توسعه یابد و تغییر ساختار سالن‌ها انجام ‌گیرد.

وی به برگزاری نمایشگاه آذرماه و برنامه‌های آن اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که امسال حدود ۳۰ کلاس آموزشی دایر شود و میزبان حدود ۵۰ تا ۶۰ هیات تجاری باشیم.

این فعال نمایشگاهی با تاکید بر اینکه مهمترین دستاورد نمایشگاه این است که بازدیدکننده و غرفه‌دار بهره لازم را از آن ببرند، افزود: در کنار نمایشگاه ما دو سالن به دو موضوع دیگر اختصاص داده‌اند؛ در صورتی که اگر کل نمایشگاه را به ما می‌دادند، می‌توانستیم به ۱۶۰ شرکت حاضر در این نمایشگاه، فضایی را اختصاص دهیم.

رییس هیات مدیره شرکت آروین مهر فجر در ادامه اظهار داشت: ما هر سال پیگیر استفاده از تکنولوژی جدید در این نمایشگاه هستیم، با این حال یک‌سری از شرکت‌های خارجی‌ به دلیل تحریم اصلا در این نمایشگاه حضور پیدا نمی‌کنند، به‌طوری که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ میزان حضور خارجی‌ها صفر بود.

به گفته غفاری رهبر، تقاضا برای نمایشگاه خیلی زیاد است و تا این لحظه در این ۶ سال هیچ بازاریابی برای غرفه‌ها انجام نداده‌ایم و همه ثبت‌نام‌ها خودجوش بوده است؛ بنابراین شرکت‌ها به خاطر دستاوردهای خود، در نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تکنولوژی‌ نسبت به سال‌های گذشته تغییر داشته، بر همین اساس باید قدرت مالی ما آن‌قدر زیاد باشد که بتوانیم آن تکنولوژی را وارد کنیم، گفت: در صنعت چاپ باید آن‌قدر تیراژ داشته باشیم که در صورت سرمایه‌گذاری باید جوابگو باشد. وقتی تیراژ یک کتاب حداکثر ۲۰ هزار است، وارد کردن تکنولوژی به صرفه نیست.

رییس هیات مدیره شرکت آروین مهر فجر به شرایط ثبت‌نام اشاره کرد و گفت: هر سال در اردیبهشت‌ماه پیش ثبت‌نام را آغاز می‌کنیم و مبلغی هم به‌ عنوان بیعانه از درخواست‌کنندگان دریافت می‌کنیم و در ماه‌های مرداد و شهریور شروع به ثبت‌نام قطعی می‌کنیم. البته در حال حاضر نمایشگاه آذرماه فقط به بازدیدکننده نیاز دارد و همه غرفه‌ها تکمیل شده است.

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات