ضمانت افزایش سـودآوری در گرو رضایت مشتریان

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر گفت:تمام شرکت‌های بیمه، دو بال “بیمه‌گری” و “سرمایه‌گذاری” دارند. به صورت معمول در بخش بیمه‌گری سود چندانی به دست نمی‌آید و مهم، فعالیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌گر است. همان‌طور که می‌دانید، آیین‌نامه سال ۱۳۹۷ در صنعت بیمه، آیین‌نامه‌ سرمایه‌گذاری است که در آن، دقیقا سقف و کف سرمایه‌گذاری و نیز میزان سپرده بانکی مجاز برای بیمه‌گران تعریف شده است.

ابوالفضل آقادادی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه بیمه کوثر در سال گذشته بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان درآمد بیمه‌گری داشت که این رقم باعث شد تا از لحاظ میزان فروش، رتبه پنجم را در میان شرکت‌های خصوصی به خود اختصاص دهد، گفت: همچنین دو سال است که در بخش سودآوری، صاحب رتبه‌های برتر شده‌ و در عملکرد سال گذشته نیز رتبه سوم سودآوری را کسب کردیم. شایان ذکر است، اخیرا مجمع عمومی بیمه کوثر را هم‌ برگزار کرده و سود محقق‌شده شرکت بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان برآورد شد. با توجه به زمینه‌های مختلفی که در عرصه بیمه‌گری و سرمایه‌گذاری در آن فعال هستیم، خوشبختانه سودآوری خوبی داشته‌ایم. علاوه بر این، برای جلب رضایت مشتریان نیز اقدامات زیادی انجام داده‌ایم که شاید یکی از بارزترین نمودهای آن، در هنگام وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله باشد. شرکت بیمه کوثر به‌ علت داشتن جامعه بزرگ بیمه‌شدگان با پراکندگی در سراسر کشور، بلافاصله پس از وقوع بلایای طبیعی مختلف در مناطق حادثه‌دیده حضور می‌یابد تا به خوبی پاسخگوی بیمه‌گذاران باشد و روال پرداخت خسارت را به سرعت پیش ببرد؛ کمااینکه در زلزله کرمانشاه و زلزله‌های اخیر هرمزگان، حضور فعال همکاران بنده در نواحی آسیب‌دیده برای ارائه خدمات بیمه‌ای بسیار موثر و محسوس بود.ناگفته نماند، ما هم در کشورهای منطقه مانند افغانستان، ازبکستان و عراق فعالیت داریم و هم در حال توسعه برخی خدمات در کشورهای دورتر هستیم که رشته‌های مختلف بیمه‌های مسافرتی، باربری و مسئولیت را دربر می‌گیرد.

آقادادی افزود: اهداف اصلی و کلان ما مطابق با چشم‌انداز، جلب رضایت مشتریان و ارتقاء سطح سودآوری است. همکاران ما نیز مطابق با این اهداف در تلاش هستند تا خدمات ارزشمندی را به مشتریان ارائه دهند. طبیعتا وقتی  می‌خواهیم رضایت مشتریان را جلب کنیم و در عین حال سودآور باشیم، تحقق این اهداف کلان با تعریف اهداف خرد و برنامه‌ریزی‌های لازم قابل دستیابی است. به عنوان مثال، اگر شرکت بخواهد فقط در زمینه بیمه درمان و خودرو فعال باشد، سودآوری مطلوب حاصل نخواهد شد؛ بنابراین انواع پتانسیل‌های موجود در استان‌های مختلف و بیمه‌نامه‌های ناظر به آن‌ها را باید به دقت بررسی، استان‌ها را بر اساس میزان ریسک، طبقه‌بندی و برای هر کدام، پرتفوی مشخصی را تعریف کنیم. مثلا اگر پرتفوی یک استان پر‌ریسک با میزان بالای بیمه درمان نیز همراه باشد، ما را به اهداف اصلی‌مان نمی‌رساند؛ بنابراین ما قصد نداریم به هر قیمتی، بازار را در اختیار بگیریم. شرکت بیمه کوثر تاکنون از ‌لحاظ سودآوری در رتبه بالایی قرار گرفته و عملکرد قابل قبولی هم در این زمینه داشته است. اعتقادمان بر این است، سهامداران ما باید هم در زمینه تکریم و هم در بخش سودآوری، نتایج خوبی که به‌دست آمده را لمس کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه کوثر تصریح‌کرد: بیمه کوثر با نگاه نوآورانه، در این سال‌ها چندین پوشش و بیمه‌نامه جدید ارائه داده است. همچنین سعی ما بر این بوده که در زمینه تحول دیجیتال فعال باشیم و با اقتضائات و فناوری‌های روز پیش برویم. با این رویکرد، برای شرکت‌های دانش‌بنیان، پوشش‌هایی را نظیر بیمه کیفیت محصول در نظر گرفتیم که به خودی‌خود می‌تواند به ایجاد تعاملات مفید با شرکت‌های دانش‌بنیان بیانجامد تا ریسک‌های مختلف آن‌ها را پوشش دهیم. همچنین در حال طراحی پوشش‌های جدیدی هستیم و در این زمینه، جلسه‌ای هم با مدیران صندوق نوآوری داشته‌ایم که امیدوارم با تلاش همکاران، به تدوین برنامه‌های خوبی در این زمینه منجر شود.

وی تاکیدکرد: تمام شرکت‌های بیمه، دو بال “بیمه‌گری” و “سرمایه‌گذاری” دارند. به صورت معمول در بخش بیمه‌گری سود چندانی به دست نمی‌آید و مهم، فعالیت سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه‌گر است. همان‌طور که می‌دانید، آیین‌نامه سال ۱۳۹۷ در صنعت بیمه، آیین‌نامه‌ سرمایه‌گذاری است که در آن، دقیقا سقف و کف سرمایه‌گذاری و نیز میزان سپرده بانکی مجاز برای بیمه‌گران تعریف شده است. همچنین کم و کیف سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه روی شرکت‌های سهامی و بورس، طبق آن آیین‌نامه مشخص است. شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر و نفت و گاز پارسیان، در گروه سرمایه‌گذاری ما قرار دارند و بخش اعظم سرمایه‌گذاری‌های ما با محوریت این شرکت‌ها صورت می‌گیرد. در قالب خرید سهام نیز در بازار بورس فعالیت داریم و سبد ما دائما در حال توسعه است.

آقادادی مطرح‌کرد:اکثر سازمان‌ها، ریسک‌های خود را به شرکت‌های بیمه انتقال می‌دهند. قبل از تحریم‌ها، خیلی از این ریسک‌ها به شرکت‌هایی بیرون از کشور منتقل می‌شد، ولی در حال حاضر همه ریسک‌ها در کشور نگهداری می‌شوند؛ بنابراین شرکت‌های بیمه تمام تلاش خود را برای پوشش مناسب و کامل این ریسک‌ها به کار می‌بندند و خوشبختانه در این بخش موفق عمل کرده‌اند. درباره عوامل تاثیرگذار، باید به این نکته اشاره داشته باشم که مساله تحول دیجیتال در کشورمان، بر اکثر صنایع تاثیرگذار بوده است. به عنوان مثال، ما ده‌ها هزار شبکه نمایندگی فروش بیمه داریم که به صورت فیزیکی مشغول ارائه خدمات هستند و مولفه‌هایی از این‌دست تغییرات فناورانه، تاثیرات خودشان را به صورت محسوس بر صنعت گذاشته‌اند. عوامل دیگری نیز روی فعالیت شرکت‌های بیمه تاثیر دارد. مثلا دو سال قبل، رونق بازار سرمایه و بورس، روی فروش انواع بیمه‌نامه‌های زندگی مانند عمر و سرمایه‌گذاری تاثیر داشت. همچنین افزایش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی‌های صورت‌گرفته باعث شد که اطلاعات مردم از بیمه بیشتر شود و این موضوع کمک می‌کند که بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات