طلای جهانی با موفقیت به تعطیلات رفت

قیمت طلا در روز جمعه با افزایش بیش از پنج درصدی در هفته، در بالاترین حد خود از اگوست به پایان رسید زیرا انتظارات فدرال رزرو که ممکن است سرعت افزایش نرخ بهره در دسامبر را کاهش دهد به تقویت فلز زرد و به کاهش شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین حد در دو ماه اخیر کمک کرده است.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، طلا روز جمعه با افزایش قیمت به پایان رسید زیرا دلار به پایین‌ترین حد بیش ازدو ماه گذشته رسید که عمدتاً تحت تأثیر داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده اکتبر ایالات‌متحده منتشر شد که به افزایش انتظاراتمبنی بر اینکه دلار ممکن است به اوج خود رسیده باشد یا حداقل نزدیک به آن باشد، کمک کرد.

شاخص دلار پس از آن که اطلاعات روز جمعه نشان داد شاخص دانشگاه میشیگان از چشم‌انداز مصرف‌کننده ایالات‌متحده از ۵۹.۹ درماه اکتبر ۵.۲ واحد در ماه نوامبر افت کرد، به معاملات کاهشی ادامه داد. انتظارات تورمی سال آینده از ۵ درصد در ماه قبل به ۵.۱درصد افزایش یافت، در حالی که انتظارات تورمی پنج ساله از ۲.۹ درصد در اکتبر به ۳ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش مارکت، فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار در سیتی ایندکس گفت: افزایش قیمت‌ها رشد اقتصادی جهانی را درگیر می‌کندکه می‌تواند بر تقاضا برای فلزات نیز تأثیر بگذارد. او گفت: طلا هفته درخشانی را پشت سر گذاشته است اما همه چیز اکنون به دلاروابسته است.

رزاق زاده گفت: من انتظار ندارم که شاهد ضعف بیشتر در دلار باشم. او گفت: هفته آینده، تمرکز بر طلا به رشد معطوف خواهد شد زیراما خرده‌فروشی از چین و ایالات‌متحده و تولید ناخالص داخلی از منطقه یورو خواهیم داشت.

تحلیلگران گفتند، همچنین در روز جمعه، قیمت مس افزایش یافت زیرا نشانه‌هایی مبنی بر اینکه چین ممکن است سیاست‌های خود دربرابر کووید صفر را کاهش دهد که به خوش‌بینی نسبت به تقاضا برای این فلز صنعتی دامن زد، افزایش یافت.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات