ظرفیت افزایش صادرات محصولات چاپی وجود دارد

مدیرعامل شرکت «نقش الماس کاسپین معتقد است ایران ظرفیت‌های بالایی برای تولید و صادرات محصولات چاپی دارد و حمایت دولت می‌تواند به پیشبرد اهداف، کمک کند.

مصطفی حاجیلو در گفت‌وگو با پایگاه خبری دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین، به تامین مواد اولیه اشاره کرد و گفت: تامین مواد اولیه یکی از پرچالش‌ترین مسائل صنعت چاپ است. همچنین عدم تخصیص ارز به‌موقع و نوسانات عجیب و غریب بازار، پیچیدگی‌هایی را رقم می‌زند که هر تولیدکننده‌ای را از ادامه راه دلسرد می‌کند.

وی این معضلات را مانع صادرات محصولات چاپی دانست و افزود: سهم ما از بازارهای خارجی بسیار اندک است و حمایت از سرمایه‌گذاران، ایجاد راه حل‌هایی برای تسهیل در تامین مواد اولیه و ایجاد مسیرهای مناسب برای صادرات آسان حداقل به کشورهای منطقه، کمترین اقداماتی است که باید در این حوزه انجام شود. در این صورت یقینا اهالی صنعت چاپ، کمر همت را هرچه بیشتر و بهتر از قبل برای ورود به بازار جهانی خواهند بست.

مدیرعامل شرکت «نقش الماس کاسپین» درباره کیفیت محصولات داخلی اظهار کرد: در بسیاری از محصولات، واحدهای چاپی کشور قادر به پاسخگویی به نیاز کشورهای منطقه هستند. به‌عنوان مثال، تولیدات صنعت چاپ ایران در حوزه انواع بسته‌بندی و حتی بسته‌بندی‌ اقلام دارویی، به استانداردهای جهانی رسیده است.

پتانسیل صادرات مواد اولیه چاپ

رییس هیات مدیره هلدینگ «کیمیای نقش الماس» با اشاره به فعالیت‌هایی که در زمینه تولید مواد اولیه نظیر فیلم و سلفون‌های حرارتی آغاز کرده‌اند، گفت: در حوزه‌های تامین مواد اولیه برای تولید محصولات ذکر شده نیز حداقل در منطقه توان عرض‌اندام را داریم و می‌توانیم با تقویت پتانسیل‌های موجود، سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهیم.

وی در ادامه به چالش ماشین‌آلات فرسوده چاپ و بسته‌ّبندی پرداخت و گفت: این صنعت نیازمند به‌روزرسانی دانش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری‌ است. این اتفاق به ایجاد فضایی امن برای فعالان این صنعت منجر می‌شود. صنعت چاپ و بسته‌بندی در تمام جهان، وظیفه خطیری را در عرضه محصولات صنایع مختلف به عهده دارد. بنابراین دولت با تمرکز بر این صنعت، یقینا به نتایج خوبی در حوزه پیشرفت تمام صنایع کشور خواهد رسید.

حاجیلو اضافه کرد: اگر امید به سودآوری در این صنعت ایجاد شود، سرمایه‌گذاران بیشتری وارد عرصه خواهند شد. سرمایه‌گذاری بیشتر؛ یعنی قدرت بیشتر در تولید محصولات باکیفیت‌تر و به‌روزتر. یعنی کارآفرینی و رونق صنعت چاپ که افزایش صادرات کشور را در تمام بخش‌ها و صنایع به ارمغان خواهد آورد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات