مدیرعامل شرکت توزیع برق استان:

ظرفیت تولید نیروگاه‌های بزرگ لرستان ۸۶۴ مگاوات است

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: در سطح استان ظرفیت اسمی تولید خوبی داریم، نیروگاه‌های بزرگمان در مجموع ۸۶۴ مگاوات ظرفیت تولید برق دارند.

مهران امیری دوم خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که تحت عنوان سه‌شنبه‌های خبری در سالن آمفی‌تئاتر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تابستان سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ هزار مگاوات ناترازی داشتیم که با استقرار دولت در مهرماه همان سال برنامه‌ها شروع شد و افزایش تولید در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: حدود هفت هزار و ۴۵ مگاوات به  ظرفیت تولید کشور اضافه شد اما با توجه به رشد مصرف سه تا پنج درصدی باز ناترازی با رقم ۱۱ تا ۱۲ هزار مگاوات وجود داشت و پیش‌بینی می‌شد در سال ۱۴۰۱ نیز خاموشی داشته باشیم.

امیری تصریح کرد: با برنامه‌های مدیریت مصرف و برنامه‌ریزی‌هایی که توسط وزارتخانه و شرکت توانیر اجرا کردند این ناترازی برطرف شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان افزود: سال گذشته پیک مصرف ما بالای ۶۸ هزار مگاوات در سطح کشور رسید در حالی که ظرفیت تولید ما در این روز ۵۹ تا ۶۰ هزار مگاوات بود که بقیه آن از طریق مدیریت مصرف و بدون اعمال خاموشی مدیریت شد.

وی افزود: در سطح لرستان ظرفیت اسمی تولید خوبی داریم، نیروگاه‌های بزرگمان در مجموع ۸۶۴ مگاوات ظرفیت تولید برق دارند، ازجمله نیروگاه رودبار با ۴۵۰ مگاوات و نیروگاه خرم‌آباد که حدود ۴۸۴ مگاوات ظرفیت داشته و نیروگاه گازی دورود نیز ۹۰ مگاوات ظرفیت تولید دارد.

امیری تصریح کرد: حدود هفت نیروگاه گازی مقیاس کوچک زیر هفت مگاوات داریم با ظرفیت اسمی تولید ۶۰ مگاوات و ظرفیت عملی تولید حدود ۳۵ مگاوات که سال گذشته عملکرد خوبی داشتند و روزانه ۲۵ تا ۳۰ مگاوات برق را از طریق این نیروگاه‌ها تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان افزود: همچنین نیروگاه‌های آبی و ‌کوچک را داریم که در مجموع ظرفیت تولید آن‌ها ۱.۵ مگاوات است.

وی تصریح کرد: شرکت ساتپا به نمایندگی از وزارت نیرو طرح خوبی را برگزار می‌کند تحت عنوان نصب پنل های خورشیدی برای افراد تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی که در این زمینه ۴۰۰۰ سهمیه برای سال ۱۴۰۱ داریم که هزینه آن از طریق وام قرض‌الحسنه و قسط‌های آن نیز از طریق فروش برق آن پرداخت می‌شود که استقبال شده و در حال انجام است که از این طریق یک عدد ۴۰۰۰ مگاواتی به شبکه برق کشور اضافه شود.

امیری با اشاره به اینکه از نظر هوشمندسازی شبکه‌های برق یک مقداری از استان‌های پیشرفته عقب هستیم، بیان کرد: از نظر سرانه خاموشی جز استان‌های پایان جدول هستیم که علت مهم آن کمبود تجهیزات و کلیدهای هوشمند در شبکه است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات