فرصت طلایی پیش روی قطعه‌سازان ایرانی با حضور در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور، حضور در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیلیتی روسیه که ۳۱ مردادماه تا سوم شهریورماه برگزار خواهد شد را فرصتی استثنایی برای قطعه‌سازان و خودروسازان ایرانی برشمرد.

به ‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین و به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان کشور، آرش محبی‌نژاد در جلسه هماهنگی برگزاری پاویون اختصاصی ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه گفت: ایران دارای یک صنعت خودروسازی پابرجاست و تولید خودرو در آن، حتی یک روز هم متوقف نشده است، اما در مقابل، خودروسازی کشور روسیه که از نظر ابعاد، اقتصاد و… قابل مقایسه با کشورمان نیست، به محض تحریم زمین‌گیر و بسیاری از کارخانجات آن با توقف روبه‌رو شدند.

محبی‌نژاد در ادامه افزود: امروز خودروسازان و قطعه‌سازان روسی، دست یاری به سمت ما دراز کرده‌اند، در این زمینه بخشی از توان ما را ملاحظه کرده‌اند و بخشی دیگر را در این نمایشگاه ملاحظه خواهند کرد.

وی با اشاره به اهمیت نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه گفت: ما خواهان آن هستیم که قراردادهای قطعه‌سازان ایرانی با روس‌ها دارای دوره بازگشت سرمایه و ادامه‌دار باشد، نه اینکه پس از برداشته شدن تحریم‌ها، روسیه از ایران رویگردان شود.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور تصریح کرد: در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی بین انجمن‌های ایرانی با انجمن‌های خودروسازی و قطعه‌سازی روسی آماده شده که به امضا خواهد رسید. همچنین جلساتی بین وزارتخانه‌های صمت ایران و وزارت صنایع روسیه برگزار خواهد شد و قرار است وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه سفیر کشورمان در افتتاحیه این نمایشگاه در روز ۳۱ مرداد حضور داشته باشند.

محبی‌نژاد با اشاره به اینکه پیش از این انجمن همگن قطعه‌سازی ۲۰۰ مترمربع غرفه از این نمایشگاه را به خود اختصاص داد و ایران‌خودرو نیز در آن حضور یافت، گفت: استقبال قطعه‌سازان کشورمان برای حضور در این نمایشگاه به‌قدری خوب بود که اکنون سالن اختصاصی به وسعت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع در اختیار ایران قرار داده شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر ایران‌خودرو، گروه بهمن و گروه چکاد، آذین خودرو، کروز، رایزکو و عظام نیز حضوری پررنگ در نمایشگاه دارند و علاوه بر این، بیش از ۲۰ شرکت قطعه‌سازی نیز در این سالن اختصاصی توانمندی‌های خود را در معرض بازدید قرار خواهند داد.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه از ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ برابر با ۲۲ تا ۲۵ آگوست ۲۰۲۲ میلادی در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو (Expo Center) با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

برگزاری پنل مشترک صنعت قطعه‌سازی ۲ کشور، امضای تفاهم‌نامه انجمن‌های قطعه‌سازی ایران و روسیه، برگزاری تورهای بازدید از چند کارخانه خودرو و قطعه‌سازی روس و همچنین تشکیل جلسات B۲B  با شرکت‌ها و صنعتگران روسیه از برنامه‌های جانبی است که انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور برای این نمایشگاه در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات