فولادی‌ها در ۸ ماهه امسال چقدر صادر کردند؟

طبق آمار، طی هشت ماهه سال جاری بالغ بر ۹ میلیون تن صادرات اقلام فولادی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته برای همه مقاطع تخت، محصولات، شمش فولاد و آهن اسفنجی کاهشی رقم خورده است و تنها میزان صادرات مقاطع طویل شش درصد بیشتر از میزان صادرات آن در هشت ماهه ۱۴۰۰ است.

بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار قرار گرفت، طی هشت ماهه امسال یک میلیون و ۸۷۸ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به یک میلیون و ۷۸۰ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته شش درصد بیشتر شده است.

صادرات سایر اقلام فولادی در مجموع هشت ماهه ۱۴۰۱، همچون مقاطع تخت، محصولات فولادی، شمش فولاد و آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افت صادرات دو تا ۳۵ درصدی داشته است.

از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، ۲۶۵ هزار تن مقاطع طویل تخت و ۵۴۳ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده که بیشترین میزان افت را داشته‌اند. در مدت مشابه سال گذشته ۴۰۷ هزار تن مقاطع تخت و ۸۲۷ هزار تن آهن اسفنجی صادر شده است. بر این اساس مقاطع تخت ۳۵ درصد و آهن اسفنجی ۳۴ درصد کاهش صادرات را تجربه کرده‌اند.

صادرات شمش فولاد (فولاد میانی) با افت پنج درصدی از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن به چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن رسیده است.

از مجموع کل شمش صادر شده، یک میلیون و ۸۳ هزار تن سهم اسلب است که صادرات آن در هشت ماهه امسال ۳۱ درصد کمتر از میزان صادر شده در مدت مشابه سال گذشته است. همچنین سه میلیون و ۴۸۷ هزار تن بیلت‌وبلوم صادر شده که هشت درصد بیش از میزان صادرات آن در هشت ماهه ۱۴۰۰ است.

در نهایت صادرات محصولات فولادی دو درصد نسبت به صادرات آن در هشت ماهه سال گذشته کاهش یافته و از دو میلیون و ۱۸۷ هزار تن صادرات در هشت ماهه ۱۴۰۰ به دو میلیون و ۱۴۳ هزار تن در مجموع مدت مشابه سال جاری رسیده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات