قانون‌گذاری چالش بزرگ صرافی‌های رمزارزی/چشم‌انداز ۲۰ میلیون نفری برای ایرانیان در حوزه رمزارز

مدیرعامل صرافی بیتامون گفت:طبق آماری که شرکت مشاوره مدیریت ایلیا در مورد فعالین بازار رمزارز در ایران اعلام کرده است، در حدود۱۴ میلیون ایرانی در بازار رمزارزها فعالیت دارند و با توجه به رشدی که تا به الان داشته است، پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۲۰ میلیون نفر در چند سال آینده برسد.

ابوالفضل حسینی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین، با اشاره به اینکه صرافی بیتامون محلی است که مردم، ارزهای دیجیتال را با قیمت‌های لحظه‌ای و بدون محدودیت از ما می‌خرند، گفت: در بیتامون بالای سیصد رمزارز پشتیبانی می‌شود به تعبیر دیگر، هر رمزارزی که در نمونه‌های خارجی مثل بایننس لیست شود، در لحظه به لیست رمزارزهای بیتامون نیز اضافه می‌شود.

وی افزود: تیم پشتیبانی صرافی بیتامون بسیار پیگیر و پاسخگو هستند به طوری که حتی برای فرایند احراز هویت، کمتر از ده دقیقه وقت کاربر گرفته می‌شود.

حسینی تصریح‌کرد: بیتالین یک پلتفرم تبادلات دارایی‌های دیجیتال است که افراد می‌توانند به صورت همتا به همتا رمزارزهای خود را به همدیگر بفروشند یا خریداری کنند که در این نمایشگاه از این محصول رونمایی گردید. در طراحی و توسعه پلتفرم بیتالین از تکنولوژی بلاکچین استفاده شده است و تمامی سفارشات کاربران توسط ماشین هوشمند مدیریت می‌شود  به این معنی که هیچ عامل انسانی در روند قیمت‌گذاری و تایید معاملات نقش ندارد و قیمت‌ها متناسب با میزان عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود. بنابراین کاربران می‌توانند به این پلتفرم اعتماد کنند و معامله‌هایشان را بدون محدودیت، در آن انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه ما در حوزه‌ای فعالیت داریم که در کشور برای اکوسیستم مالی، شناخته شده است، افزود: هرچند که دولت هنوز شناخت خوبی از حوزه رمزارزها پیدا نکرده و به آن اعتماد ندارد.عدم اعتماد دولت به این بخش، باعث گرایش مردم به پلتفرم‌های خارجی شده و خطر سرمایه‌گذاری در این بازار را افزایش داده است. در حال حاضر بسیاری از مردم برای خرید رمزارز به صرافی‌های خارجی مراجعه می‌کنند که با خطراتی مثل کلاهبرداری و بسته شدن حساب‌، مواجه هستند. ما معتقدیم اگر در داخل کشور بستر امن و مناسبی فراهم باشد که نیاز مردم را از هر نظر تامین کند، دیگر مردم برای سرمایه‌گذاری، نیازی نمی‌بینند به پلتفرم‌های خارجی مراجعه کنند. اگر دولت بستر اخذ مجوز را فراهم کند می‌توان امید داشت که در کشور، کارهای بزرگی انجام شود. ناگفته نماند، موسسین و توسعه‌دهندگان پلتفرم بیتالین از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های تراز اول کشور مثل دانشگاه صنعتی شریف، علم و صنعت و دانشگاه تهران هستند که جمعا تیمی سی نفره را تشکیل داده‌اند، تا بتوانند در حوزه بازارهای مالی نوین و اقتصاد دیجیتال به مردم کشورشان خدمات‌رسانی کنند.

حسینی اضافه‌کرد:اولین مسئله صرافی‌ها عدم دریافت مجوز از سمت قانون‌گذار است. به عبارتی دیگر دولت اول از هر چیز باید با چگونگی این بازار و اهمیت آن آشنا شده و تلاش کند تا از این مسیر بخش زیادی از مشکلات مانند موانع تحریم و انتقال و جابجایی پول را حل کند. تا زمانی که دولت به این حوزه آشنا نشده و به طور جدی به آن ورود پیدا نکند، مسیر اعتمادسازی به بازار رمزارز هموار نخواهد شد. از طرفی این موضوع موجب می‌شود که از کشورهای عربی عقب بمانیم. برای نمونه در حال حاضر کشوری مانند امارات به پایگاه رمزارز خاورمیانه تبدیل شده و حتی در تلاش است تا این جایگاه را ارتقا ببخشد.

وی تصریح‌کرد: طبق آماری که شرکت مشاوره مدیریت ایلیا در مورد فعالین بازار رمزارز در ایران اعلام کرده است، در حدود چهارده میلیون ایرانی در بازار رمزارزها فعالیت دارند و با توجه به رشدی که تا به الان داشته است، پیش‌بینی می‌شود این رقم به بیست میلیون نفر در چند سال آینده برسد. این تعداد در مقایسه با تعداد سرمایه‌گذاران بورس که در حال حاضر حدود ۴۰ میلیون نفر هستند، ظرفیت قابل توجهی است که می بایست از آن، در راستای اهداف اقتصادی کشور استفاده کرد.

مدیرعامل صرافی بیتامون افزود:بازار رمزارزها با بازارهای مالی سابق متفاوت است. اگر افراد سطح دانش خود را برای فعالیت در این بازار بالا نبرند دچار ضررهای غیرقابل جبران می‌شوند. زیرا این بازار هم از جنس مالی است و هم تکنولوژی. متاسفانه ایرانی‌های زیادی را می‌شناسم که به دلیل نداشتن دانش کافی سرمایه‌های زیادی را از دست داده‌اند. اما در عین حال افراد متخصص و معامله‌گرهای حرفه‌ای هم در ایران هستند که با مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک سودهای خوبی بدست می‌آورند.

حسینی با توصیه به مردم مبنی بر اینکه از ورود هیجانی به بازار رمزارزها بپرهیزند، تاکید‌کرد: اگر مردم با شناخت کافی به بازار رمزارز ورود نکنند، با زیان سنگینی مواجه شده و از این بازار صدمه خواهند دید. آنها نباید سرمایه خود را با ورود ناآگاهانه به خطر اندازند.با توجه به رشد سریع تکنولوژی می‌بایست سطح دانش خود را به روز کنند و بالا ببرند و از خرید ارزهای بی‌پشتوانه که به آن اصطلاحا شت‌کوین گفته می‌شود، بپرهیزند. نباید با امید به کسب سودهای کلان بدون کسب دانش کافی، ریسک بزرگ این بازار را پذیرفت.

مدیرعامل صرافی بیتامون افزود: یکی از درخواست‌های بنده از دولتمردان و سیاست‌گذاران این است که بیش از این هوای جوانان را داشته باشند. در شرایط فعلی مدیریت هوشمندانه بازار رمزارز در اختیار افراد هجده الی سی سال است که شاید مورد اعتماد دولتمردان نباشند. امروزه دنیا در حال حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال، بازارهای نوین مالی، رمزارزها و درآمدزایی از این طریق است و ما هم همانطور که ذکر شد باید تلاش کنیم از این بازار عقب نمانیم.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات