عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت:

قبل از قطع خدمات به صنایع اعلام کنید

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت (صمت) بیان اینکه انتظار بخش تولید این است که طبق قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در این زمینه عمل شود، گفت که بر این اساس در قانون تاکید شده دستگاه خدمتگزار که آب، برق و گاز تامین می‌کند باید قبل از قطعی خدمات آن را به صنایع اطلاع دهند.

آرمان خالقی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه گزارش قابل توجهی از قطعی برق در صنایع خارج از شهرک‌های صنعتی در استان تهران وجود ندارد، اظهار کرد: شاید مواردی از قطعی برق رخ داده باشد، اما وضعیت واحدهای تولیدی مثل تابستان یا زمستان دو سال پیش که شاهد قطعی گاز و برق بودیم نیست. اما امسال موضوع بحرانی یا جدی به خانه صمت گزارش نشده است.

به گفته وی مشکل قطعی گاز بیشتر در استان خراسان و مازندران بود که تذکر داده شده و شیفت‌ها کم شده است.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه خارج از شهرک‌ها وضعیت تامین برق و گاز بحرانی نیست، تصریح کرد: مگر اینکه صنایع بزرگی خیلی پرمصرف باشند که قاعدتا مشکلاتی دارند و به آن‌ها تذکرات کاهش شیفت و تعطیلی داده شده است.

خالقی با بیان اینکه انتظار بخش تولید این است که طبق قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در این زمینه عمل شود، اظهار کرد: بر این اساس در قانون تاکید شده دستگاه خدمت‌گزار  که آب، برق و گاز تامین می‌کند باید قبل از قطعی خدمات آن را به صنایع اطلاع دهند.

وی افزود: قطعی بدون اطلاع قبلی باعث خسارت بیشتر می‌شود. با اطلاع خسارت آن توقف تولید است، اما بدون اطلاع قبلی به جز توقف تولید، خسارت تجهیزات و مواد اولیه نیز ایجاد می‌شود. پس انتظار می‌رود جلوی قطعی بدون اطلاع قبلی گرفته شود. واحدهای تولیدی می‌توانند با تغییر شیفت، کاهش مصرف و غیره همکاری کنند.

گفتنی است در پی سرمای هوا، گزارش‌هایی از قطعی پراکنده برق و گاز صنایع در کشور منتشر شده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات