قطع آب مشترکان بد مصرف در ۳ استان/ تعرفه‌های آب شرب خانگی تغییر کرد

سخنگوی صنعت آب از تغییر تعرفه‌های آب خبر داد و گفت: به جز تهران، در دو استان دیگر پس از اخطار به مشترکان و عدم رعایت آن ها نسبت به قطع موقت آب اقدام می کنیم.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، فیروز قاسم‌زاده امروز در نشستی خبری، در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص برخورد با مشترکان پرمصرف، اظهارکرد: این موضوع در قانون درج شده و براساس آن مقید هستیم در زمان بحران به مشترکان پر مصرف اخطار بدهیم.

وی اضافه کرد: قطع آب عمدتا در تهران اتفاق می‌افتد اما در دو استان دیگر نیز این طرح را اجرایی می کنیم.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه سال گذشته آب ۴۳ هزار مشترک قطع شد و امسال نیز این طرح را در برنامه داریم، اظهار کرد: میزان مشترکان بد مصرف با اجرای طرح برنامه ها از پنج درصد به سه درصد کاهش یافت و تلاش ما این است که مشترکان پرمصرف را حذف کنیم.

قاسم‌زاده در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درخصوص برداشت از آب‌های ژرف، گفت: از حدود دو سال قبل شورایی با معاونت علمی برگزار و موضوع مطالعه و اکتشاف بر عهده این بخش گذاشته شد.

وی ادامه داد: وزارت نیرو بر این باور است که پس از اتمام کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی وارد مرحله اجرا شویم، اکنون فرایند کار در مرحله اکتشاف است.

تعرفه‌های آب شرب خانگی تغییر کرد

سخنگوی صنعت آب از تغییر تعرفه‌های آب خبر داد و گفت: تعرفه‌های آب شرب به‌گونه‌ای از ابتدای سال جاری تغییر کرده که برای کم‌مصرف‌ها مشوق مالی و برای پرمصرف‌ها تا ۷۰ درصد افزایش تعرفه اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه آب شرب برای مشترکانی که تا نصف الگو مصرف دارند، نسبت به سال گذشته کاهش داشته است‌ که این اقدام مشوقی برای کم‌مصرف‌ها است، اظهار کرد: برای مشترکانی که از نصف الگو تا الگو مصرف آب دارند، در سال جاری افزایش تعرفه ۱۵ درصدی خواهند داشت.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه برای افزایش مصرف بیش از الگو، به‌ازای هرمترمکعب مصرف بیشتر، تعرفه متفاوت خواهد بود، گفت: برای مشترکانی که بیش از الگو مصرف آب دارند، تا ۷۰ درصد افزایش تعرفه اعمال خواهد شد که این افزایش ۷۰ درصدی تعرفه برای پرمصرف‌ها و بیشترین پله‌های مصرف خواهد بود.

منبع:ایسنا

ادامه دارد

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات