رييس جامعه هتلداران استان بوشهر

قیمت واحدهای اقامتی متنـاسب با هزینـه ها نیـست

حسین دهار، رییس جامعه هتلداران استان بوشهر، فعالیت‌های اقتصادی خود را از سال ۱۳۷۰ در زمینه تاسیس شرکت تعاونی تولیدی صنعتی بامنیر آغاز کرده و با اجرای پیمانکاری فاز اول منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر در سال‌های ۱۳۷۸ الی ۱۳۷۹، بالغ‌بر ۲۰ سال است که در صنعت گردشگری و هتلداری فعالیت می‌کند. وی در گفت‌وگو با ماهنامه «دنیای سرمایه‌گذاری» با بیان اینکه با تاسیس هتل سیراف بوشهر در سال ۱۳۸۱، هتل ساحلی پرواز در سال ۱۳۹۱ و همچنین شرکت تعاونی خدمات هتلداری و جهانگردی سیراف جنوب فعالیت هتلداری خود را ادامه دادم، گفت:  ایده راه‌اندازی هتل ساحلی پرواز در سال ۱۳۹۱ و برنامه اولیه آن در ۳ فاز پیش‌بینی شد و مجموعه فعلی فاز اول شامل واحدهای اقامتی و سوئیت‌های ۴۵، ۶۵ و یک واحد ۷۵ متری، رستوران و کافی‌شاپ است، ولی متاسفانه به خاطر مجوزهای بعدی و طرح توسعه فازهای دوم و سوم با مشکل مواجه و مجموعه هتل پرواز به صورت اقامتی در کنار ساحل بوشهر راه‌اندازی شد.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین،حسین دهار، رییس جامعه هتلداران استان بوشهر  با بیان اینکه در شرایط کنونی، حدود۸۰ واحد اقامتی در سطح این استان فعالیت دارند که از این تعداد، حدود ۲۵ واحد شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیر و خانه مسافر در مرکز و مابقی در شهرستان‌های جنوبی و شمالی این استان مستقر هستند. در حال حاضر شرکت تعاونی خدمات هتلداری و جهانگردی سیراف جنوب گروه ۷۸۸ بوشهر که نتوانست نسبت به اجرای فازهای دوم و سوم توسعه هتل پرواز اقدام نماید، بنا به ضرورت موجود، نسبت به طرح احداث مجموعه اقامتی، تفریحی و ساحلی در مرکز استان اقدام کرده و در حال پیگیری جهت اخذ مجوزهای لازم است. هم‌اکنون خدمات متولیان صنعت هتلداری در استان بوشهر متناسب با نیازهای استان و اجرای دستورالعمل‌های ضروری انجام می‌شود و بیش از ۷۰ درصد هتل‌ها و اماکن اقامتی طرح تطبیق (استانداردسازی) را اجرا کرده‌اند و در حال خدمات‌دهی به مهمانان محترم هستند.

وی افزود: این استان با ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی با سواحل خلیج‌فارس، دارای جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشکری فراوانی است، با این حال مهمترین مشکل صنعت هتلداری در بوشهر، کمبود واحدهای اقامتی مخصوصا هتل‌های ۴ یا ۵ ستاره است. شهر بوشهر یا ابوشهر قدیم و بندر تاریخی سیراف در جنوب استان، آثار باستانی در دشتستان (برازجان) شهرستان دشتی و تنگستان، بندر زیبای گناوه و دیلم و مجموعه عظیم پارس جنوبی در شهرستان کنگان و عسلویه، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارند. از طرفی، کوه نمک در شهرستان دشتی محل بازدید توریست‌های زیادی بوده و هست، اما در کنار این‌همه جاذبه‌های گردشگری، این استان فاقد هتل‌های بزرگ ۴ و ۵ ستاره است. همچنین استان بوشهر به عنوان قطب صنعت نفت و گاز کشور، دارای جایگاه ویژه‌ای است و قطعا با توسعه صنعت گردشگری و هتلداری در آینده نزدیک، بستر بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

دهار با ذکر اینکه متاسفانه نگاه مسئولان امر به این صنعت، نگاه حمایتی مناسبی نیست و به همین دلیل سرمایه‌گذاران، به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت هتلداری و گردشگری در تردید هستند.، گفت: توسعه این صنعت در کشور یک ضرورت کاملا اساسی است و مجموعه‌های گردشگری و اقامتی به مانند کارخانه‌های بدون دودی می‌مانند که می‌توانند باعث درآمد پایدار برای کشور و به ویژه استان بوشهر شوند. نکته حائز اهمیت، پیدایش خانه‌های مبله است که متاسفانه فعالیت این گروه‌ها، افت صنعت گردشگری را در پی داشته و باعث ایجاد نابسامانی در فعالیت واحدهای اقامتی معتبر می‌شود. در این میان، مسئولان محترم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص فعالیت خانه‌های مبله که خارج از چارچوب دستورالعمل‌ها و قوانین موجود است، باید توجه ویژه‌ای داشته باشند و از افزایش این‌گونه واحدها جلوگیری کنند.

رییس جامعه هتلداران استان بوشهر با بیان اینکه  این صنعت در دنیا و مخصوصا کشورهای همسایه در حال رشد و شکوفایی است، اظهار کرد: با رونق صنعت هتلداری و گردشگری در کشورمان، فعالان این صنعت از نتایج مثبت آن بهره‌مند خواهند شد و از طرفی، سهم عوارض آن برای دولت و اشتغال آن برای جوانان می‌تواند مفید و سودمند باشد. به اعتقاد بنده، آن‌طور که باید از تمام ظرفیت‌ها و امتیازهای صنعت هتلداری و گردشگری کشور به خوبی استفاده نشده است. در استان بوشهر که به عنوان پایتخت انرژی در کشور لقب گرفته، گردشگری سهم کمی از درآمدهای اقتصادی را به خود اختصاص داده، در حالی که هنوز بسترهای مناسب سرمایه‌گذاری گردشگری در این استان وجود دارد. نقش صنعت هتلداری در توسعه صنعت گردشگری بسیار چشمگیر و حائز اهمیت است. هتلداری پایه و اساس صنعت گردشگری است و می‌تواند سهم بسیار ارزنده‌ای در درآمد و توسعه پایدار کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل نوسان و افرایش قیمت‌ها در بازار، قیمت‌های فعلی متناسب با نرخ هزینه‌ها نیست. به نظرم، اعلام قیمت واحدهای اقامتی باید توسط تشکل‌های صنفی و بر اساس عرضه و تقاضا به تفکیک هر شهر یا استان و از لحاظ موقعیت جغرافیایی و وضعیت آب‌وهوا متغیر و بر اساس نیاز و ضرورت هر منطقه صورت گیرد.

دهار در پایان نیز گفت: ضرورت دارد تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هیات وزیران و در رأس آن دولت، با نگاه اساسی و اصولی به صنعت گردشگری و هتلداری و با تهیه و تنظیم قوانین، دستورالعمل‌های حمایتی مناسب را ابلاغ نمایند. گردشگری باید جذب‌کننده باشد تا گردشگر و مهمان به‌صورت شایسته از اوقات فراغت خود استفاده کند.

پایان پیام./

3.2/5 - (5 امتیاز)
تبلیغات