مدیریت ۵۰ درصد پرتفوی بیمه کشور افتخار بزرگ شرکت فناوران اطلاعات خبره

مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره گفت: یکی از افتخارات بزرگ شرکت فناوران اطلاعات خبره، فعالیت در این حوزه و گره‌گشایی از فعالان صنعت بیمه است و این شرکت افتخار می‌کند، ضمن مدیریت ۵۰ درصد پرتفوی بیمه، بستری را ایجاد کرده تا بیمه‌شدگان صنعت بیمه بدون دغدغه به مرکز درمانی مراجعه کرده و با کد ملی پذیرش شوند. همچنین حدود ۳۰ هزار نماینده در صنعت بیمه از خدمات این شرکت بهره می‌گیرند، با این حال شرکت فناوران اطلاعات خبره در حوزه سرمایه‌گذاری مشکلات زیادی دارد که باید برطرف شود.

یوسف قلاتی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه سابقه شرکت ما در فناوری اطلاعات صنعت بیمه، به سال ۱۳۷۶ بازمی‌گردد و حدود ۲۵ سال در این حوزه سابقه عملیاتی داریم، گفت: البته شرکت فناوران اطلاعات خبره به صورت رسمی در سال ۱۳۸۲ تاسیس شد که در آن زمان، شرکت‌های بیمه خصوصی نیز شروع به کار کرده بودند. این شرکت در ابتدا با شرکت بیمه رازی و کارآفرین همکاری خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۳ به‌طور جدی‌تری با بیمه البرز و پس از استقبال مطلوب، با دیگر شرکت‌های بیمه شروع به همکاری کرد، به‌طوری که هم‌اکنون ۲۴ شرکت بیمه‌ای از خدمات نرم‌افزاری آن بهره گرفته و بیش از ۵۰ درصد پرتفوی صنعت بیمه نیز توسط نرم‌افزارهای شرکت فناوران اطلاعات خبره مدیریت می‌شود.

وی افزود: قابل ذکر است، حدود ۴۰۰ نفر متخصص در این شرکت مشغول به فعالیت هستند و به بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌های بیمه خدمات نرم‌افزاری ارائه می‌شود. ناگفته نماند، این شرکت به حوزه بیمه و کسب‌وکارهای آن تسلط دارد، به‌طوری که حتی همکاران تحلیل‌گر نرم‌افزار فناوران، مورد مشورت شرکت‌های بیمه قرار می‌گیرند و شرکت فناوران اطلاعات خبره بر اساس دانش اداره شده و با وجود تغییرات تکنولوژی دنیا، هر روز از داده‌های جدیدی بهره می‌گیرد.

قلاتی تصریح‌کرد: در هر صنعتی موضوع “آی تی” به عنوان پیشران آن صنعت شناخته می‌شود، به همین دلیل در ایران نیز نیاز به راه‌اندازی چنین نرم‌افزاری به منظور بهره‌گیری شرکت‌های بیمه از فناوری‌های روز احساس می‌شد، از این‌رو نرم‌افزارهای این حوزه در ابتدا به صورت جزیره‌ای و بعد از آن توسط شرکت فناوران اطلاعات خبره به صورت یکپارچه ایجاد شد. البته در آن زمان، نرم‌افزارهای خارجی زیادی در کشورهای منطقه مانند اردن، بحرین و… شکل گرفته بود که حتی درصدد عقد قرارداد با ایران بودند، اما با تولید نرم‌افزار فناوران که یک نرم‌افزار بسیار قوی بوده و زیرساخت‌های لازم برای صدور بیمه‌های اتکایی، ارزیابی خسارت و… را فراهم می‌کرد، این نیاز در کشور تامین شد. لازم به یادآوری است، شاکله اصلی این نرم‌افزار در بیمه البرز شکل گرفته و طی ۲۰ سال اخیر گسترش یافته، به‌طوری که امروز در شرکت‌های بیمه هیچ عملیات بیمه‌گری اتکایی مالی خارج از این نرم‌افزار انجام نمی‌شود.

مدیرعامل  شرکت فناوران اطلاعات خبره تاکیدکرد: خوشبختانه این شرکت اهداف خود را محقق کرده و در حال حاضر نیز در صدد پیگیری اهداف بزرگ‌تری است. برای مثال، شرکت فناوران اطلاعات خبره در صدد صادرات نرم‌افزار به کشورهای منطقه است و برنامه‌هایی جدی برای سال‌های آینده در نظر گرفته است. امروزه صنعت بیمه پیچیدگی‌های زیادی پیدا کرده و نیاز نرم‌افزاری آن نیز رو به افزایش است. به عنوان مثال، اگرچه بحث API تا ۴ سال گذشته بحث لوکسی به نظر می‌رسید، اما در حال حاضر به ضرورت و نیاز کشور تبدیل شده است. از سوی دیگر، در صنعت بیمه به پردازش داده‌ها و تبدیل آن به دانش برای نرخ‌دهی هوشمند و جلوگیری از تقلب نیاز زیادی احساس می‌شود. باید دانست، هنوز بخش‌های زیادی مانند بلاکچین و غیره… وجود دارد که در صنعت بیمه کشور بلااستفاده مانده است، در حالی که بیمه در دنیا در حال تغییر پارادایم و دیجیتالی کردن محصولات خود است، چراکه نسل امروز تفاوت زیادی با گذشته پیدا کرده و انتظار دارد، اکثر خدمات مورد نیاز را به صورت مجازی دریافت کند.

وی افزود: صنعت بیمه در سال گذشته حدود ۱۲۵ هزار میلیارد تومان پرتفو داشت که مدیریت بیش از ۵۰ درصد از این پرتفو توسط نرم‌افزار فناوران انجام شده که از دستاوردهای مهم این شرکت به شمار می‌رود. هم‌اکنون در صنعت بیمه بیش از ۱۰۰ هزار نماینده فعال وجود دارد که امکان فعالیت آن‌ها بدون این نرم‌افزار و سایر نرم‌افزارهای موجود در صنعت بیمه قابل تصور نیست. به بیانی دیگر، اگر این توان نرم‌افزاری وجود نداشت، صنعت بیمه به شدت محدود می‌شد و نمی‌توانست رشد کند.شرکت دیگری به اسم داتین وجود دارد که سه شرکت بیمه‌ای را اداره می‌کند، اما شرکت‌های بیمه ایران و بیمه ملت از نرم‌افزارهای داخلی خود بهره می‌گیرند. نکته دیگر، مشتری‌مداری این شرکت است، به‌طوری که با اهمیت دادن به نیازهای مشتریان، رضایت نسبی آنان را به دست آورده است. باید به این نکته اشاره داشت که با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی، نرم‌افزارها همیشه در حال تغییر هستند، به‌طوری که نرم‌افزار فناوران نیز در طول ۲۰ سال گذشته ۴ نسل مختلف ارائه داده است. امروزه تکنولوژی‌های جدید ما را وادار به توسعه کرده و نمونه آن، پایان پروژه یک سال و نیمه این شرکت است. شرکت فناوران اطلاعات خبره، زیرساخت‌های نرم‌افزاری را حدود ۸۰ درصد تغییر داده و پاییز امسال دنیایی متفاوت را برای فعالیت استارت‌آپ‌ها و فعالان صنعت بیمه ایجاد خواهد کرد. به‌طور کل، ۴۰ درصد انرژی این شرکت به بهبود نرم‌افزارها و ۶۰ درصد آن نیز به شرکت‌های بیمه اختصاص پیدا کرده که در این خصوص، رتبه اول را در بین شرکت‌های برتر کسب کرده است.

قلاتی ابراز امیدواری کرد که روزبه‌روز استفاده از فناوری اطلاعات در صنعت بیمه نهادینه شود و افزود: هنوز بسیاری از این فعالیت‌ها با تکیه بر تجربه افراد صورت گرفته و ضعف‌های زیادی در آن مشهود است، از این‌رو باید به سمت درستی حرکت کرده و فعالیت‌های خود را مبتنی بر هوش مصنوعی پیش برده تا بتوان افق مثبتی را پیش روی این صنعت ترسیم کرد.

مدیرعامل شرکت فناوران اطلاعات خبره اذعان‌کرد: یکی از افتخارات بزرگ شرکت فناوران اطلاعات خبره، فعالیت در این حوزه و گره‌گشایی از فعالان صنعت بیمه است. این شرکت افتخار می‌کند، ضمن مدیریت ۵۰ درصد پرتفوی بیمه، بستری را ایجاد کرده تا بیمه‌شدگان صنعت بیمه بدون دغدغه به مرکز درمانی مراجعه کرده و با کد ملی پذیرش شوند. همچنین حدود ۳۰ هزار نماینده در صنعت بیمه از خدمات این شرکت بهره می‌گیرند، با این حال شرکت فناوران اطلاعات خبره در حوزه سرمایه‌گذاری مشکلات زیادی دارد که باید برطرف شود. میزان سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیمه در حوزه فناوری اطلاعات در حد انتظار نیست. از طرفی، مهاجرت نیروی فناوری به خارج از کشور بسیار زیاد است، به‌طوری که اکثر شرکت‌های حوزه فناوری با چالش تامین نیروی انسانی مواجه بوده و شرکت فناوران اطلاعات خبره نیز ۴۰۰ نفر نیروی فعال خود را به سختی حفظ کرده است.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات