به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین:

منابع اقتصادی باید اولویت ایران در روابط خارجی باشد

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛ دکتر رامین مهمان‌پرست در خصوص مشکلات اقتصادی کشور گفت: اگر بخواهیم اقتصاد کشور رشد کند و تحولاتی ایجاد شود باید درآمد و رفاه مردم افزایش پیدا کند. جدا از اینکه مشکلات داخلی مردم برطرف شود در کنار آن برای تحولات اقتصادی کشور نیز باید رابطه کشورها را  با یک تعریف جدید دنبال کنیم.

مهمان‌پرست گفت: داشتن روابط هدفمند بر مبنای منافع ملی که حداکثر ظرفیت های اقتصادی برای کشور را فراهم سازد می تواند یک آینده روشن را برای مرم ایران ترسیم  و امید را در جوانان کشور بیشتر کند.

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه افزود: در تنظیم روابط اگر تجدید نظر شود باید تغییر ساختار وزارت خارجه با بیشترین ظرفیت برای  ایجاد روابط مطلوب با کشورهای دیگر فراهم شود که در این توسعه روابط، موضوع اقتصاد در اولویت باشد.

وی گفت: تنها روابطی که امروزه کشورها را به هم پایبند  و مستحکم می سازد منابع اقتصادی است و کشور ما این ظرفیت را دارد چون یک کشور استراتژیک به شمار می آید. کشورهای که در شمال کشور ما قرار دارند نیازمند ایران هستند چون دسترسی به آب های آزاد ندارند همچنین کشورهای غربی نیاز به بازارهای بزرگ مانند چین، روسیه و هند دارند که در اینجا نیز ایران نقش مهمی را می تواند ایفا کند.

مهمان پرست در انتها بیان کرد: ایران می تواند در بخش های مختلف تامین انرژی و غلات  وارد کار شود و  از این ظرفیت بزرگ استفاده کند یکی دیگر از اولویت های ما باید زیرساخت برای بهره مندی حداکثری فراهم کردن دیپلماسی است.

برخی از سوابق شغلی رامین مهمانپرست

  • سفیر جمهوری اسلامی ایران در لهستان و لیتوانی ۱۳۹۷–۱۳۹۲
  • سخنگوی وزارت امور خارجه ۱۳۸۸–۱۳۹۲
  • رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه
  • سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان ۱۳۸۸–۱۳۸۳
  • معاون مدیر کل مطبوعات ۱۳۸۳–۱۳۸۱

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات