موسس و مدیر آموزشگاه آوین گالری

شرایط برای فعالیت اقتصادی زنان در خانه ایجاد شود

بسیاری از زنان تمایل به کارآفرینی و اشتغال‌زایی دارند، اما فضای کافی برای آن‌ها ایجاد نشده است، از این‌رو باید ضمن ایجاد این فضا، شرایطی را فراهم کرد تا زنان در خانه و در کنار فرزندان و همسران خود فرصت انجام فعالیت‌های اقتصادی را داشته و نیاز به رفت‌وآمد نداشته باشند

ورود زنان به عرصه کسب‌وکار فرصت زیادی را برای اشتغال‌زایی و انجام فعالیت‌های هنری ایجاد کرده که باید با حمایت‌های دولت تداوم پیدا کند. البته بسیاری از این زنان با وجود کسب موفقیت‌ها و برداشتن گام‌های بزرگ هنوز مورد تقدیر قرار نگرفته و تلاشی برای معرفی آنان در جامعه کارآفرینی کشور صورت نگرفته است. یکی از بانوانی که در مسیر کارآفرینی و راه‌اندازی آموزشگاه هنری قدم برداشته، خانم شهره زندی، موسس و مدیر آموزشگاه آوین گالری است که به گفته خود در این راه با مشکلاتی مواجه بوده، ولی به واسطه علاقه‌ای که به کارهای هنری، مخصوصا ساخت اکسسوری لباس بانوان دارد، مصمم و با اراده به کار خود ادامه داده، به‌طوری که تاکنون بیش از ۱۵۰ هنرجوی مجازی و حدود ۵۰ هنرجو به صورت حضوری، آموزش‌های وی را فرا گرفته‌اند. مشروح گفت‌وگو با این بانوی کارآفرین از نظر خوانندگان ارجمند می‌گذرد.

از انگیزه خودتان برای راه‌اندازی آموزشگاه آوین گالری بگویید.

از آنجایی که از دوران کودکی در محیط هنری بزرگ شدم و مادرم نیز سرپرستی یک کارگاه تولیدی را عهده‌دار بود، علاقه به فعالیت‌های هنری در من شکل گرفت. در ابتدا حدود ۱۵ سال به عنوان معاون آموزشی مدرسه فعالیت داشتم، ولی پس از مدتی به کارهای اجرایی روی آورده و سپس فعالیت هنری خود در زمینه تولید محصولات مربوط به اکسسوری مخصوص بانوان مانند گل سینه، تاج، تل، گل روی لباس، گوشواره و… را آغاز کردم. شروع خوب این کار باعث شد تا در زمینه آموزش نیز ورود کنم و با راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی، هنرجویانی را به فعالیت در این حوزه هنری تشویق کنم. خوشبختانه به مرور زمان این کار ادامه یافت تا اینکه آموزشگاه آوین گالری را تاسیس کردم، به‌طوری که هم‌اکنون آموزش‌های تخصصی لازم به صورت حضوری و مجازی در اختیار هنرجویان قرار می‌گیرد.

نحوه آموزش هنرجویان به چه صورت است؟

در ابتدا باید به این نکته اشاره داشته باشم که تعداد کل هنرجویان مجازی آموزشگاه آوین گالری حدود ۱۵۰ نفر بوده و حدود ۵۰ نفر نیز به صورت حضوری با این آموزشگاه همکاری دارند که خوشبختانه تعدادی از آنان به‌طور مستقل مشغول به کار شده و تبلیغاتی هم در فضای مجازی به این فعالیت اختصاص داده‌اند. شایان ذکر است، مراحل آموزش مجازی پایه جواهردوزی در پیج اینستاگرام بارگذاری شده و هنرجویان می‌توانند از طریق این راه ارتباطی، آموزش‌های لازم را فرا گیرند. مدت‌زمان آموزش حضوری آموزشگاه آوین گالری ۱۲ ساعت است که در چهار جلسه سه‌ساعته برگزار می‌شود که طی آن، معرفی متریال و آموزش دوخت‌های پایه و تکمیلی ارائه می‌شود و پس از آن به آموزش اکسسوری‌ها، نحوه دوخت روی لباس و… پرداخته می‌شود. قابل ذکر است، در صورت عدم یادگیری و کارآمدی این آموزش‌ها، وجه پرداختی هنرجویان عودت داده می‌شود، با این حال خوشبختانه تاکنون با نارضایتی و شکایتی مواجه نبوده و هایلایت‌های پیچ اینستاگرام این آموزشگاه نیز حاکی از رضایت‌مندی عمومی مشتریان دارد.

میزان فروش محصولات آوین گالری در چه زمان‌هایی افزایش می‌یابد و علاقه‌مندان به اکسسوری لباس بانوان از چه طریق می‌توانند محصولات شما را مشاهده یا خرید نمایند؟

این میزان بستگی به مناسبت‌ها و ایام خاص دارد. برای مثال، در برخی از مناسبت‌ها میزان فروش به تناسب سفارش‌ها افزایش پیدا می‌کند. برای پاسخگویی به فروش حضوری، مزونی در منطقه جردن، محصولات آموزشگاه آوین گالری را به نمایش گذاشته است. تولیدات این گالری پیش از این از طریق تبلیغات اینستاگرام به دیگران معرفی می‌شد که بازخورد خوبی نیز داشت، اما با توجه به داشتن مشتریانی از خارج از کشور، به‌ویژه کشورهای عربی، متاسفانه فضای روبیکا و پیام‌رسان‌های داخلی پاسخگو نیست. با این حال علاقه‌مندان می‌توانند از طریق راه‌های ارتباطی ذیل با آموزشگاه آوین گالری در ارتباط باشند.

Zil.ink/avin_gallery

 سایت: Avingallery.com

 اینستاگرام: Avin_gallery

 تلگرام: avingallerychannel

 محصولات بر چه اساسی قیمت‌گذاری می‌شوند و آیا تهیه مواد اولیه مورد نیاز به راحتی انجام می‌شود؟

قیمت محصولات بر اساس متریالی که در محصولات به کار گرفته شده و همچنین مدت‌زمان آماده‌سازی و سختی کار تعیین می‌شود. به عنوان مثال، برخی از محصولات ساده، قیمت‌های پایینی داشته و برای محصولات لوکس نیز قیمت بالاتری تعیین می‌شود. به عبارتی دیگر، به فراخور توان مالی اقشار مختلف، محصولات مختلفی عرضه شده و قیمت آن محصولات و کالاها ارتباط مستقیمی با مواد اولیه داشته که هر روز به دلیل نوسانات نرخ ارز در حال تغییر است. از سوی دیگر، با توجه به نبود مواد اولیه خوب در کشور، این مواد از کشورهایی مانند روسیه، ترکیه و … وارد می‌شود. البته برخی از خرازی‌های خاص، مواد مورد نیاز برای تولید اکسسوری لباس بانوان را به فروش می‌رسانند که البته قیمت بالایی هم دارد، از این‌رو قیمت نهایی محصول معمولا تحت تاثیر این شرایط افزایش خواهد یافت. به‌طور کل، روند قیمت‌گذاری با توجه به زمان و کار انجام شده، تعیین خواهد شد. در رابطه با محصولات سفارشی نیز مشتریان نوع جنس و محصول را طبق سلیقه خود تعیین کرده و بر این اساس نوع کار و قیمت نهایی تعیین می‌شود. از طرفی، برخی از مشتریان متقاضی درج لوگوهای خاص هستند که تولید محصول بر اساس نظرات آنان انجام می‌شود.

آموزشگاه آوین گالری در زمینه اشتغال‌زایی چه اقداماتی انجام داده است؟

در حال حاضر ۵ نفر به‌طور مستقیم و ۱۰ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم با این آموزشگاه همکاری دارند که در شرایط کرونایی نیز مشغول به کار بودند. هرچند حقوق این افراد ثابت نیست، اما با توجه به علاقه و اشتیاق هنرجویان، بستر مناسبی را برای فعالیت آنان ایجاد کرده است. هدف اصلی من، رشد و توسعه آموزشگاه آوین گالری است و در این راستا آموزش‌های لازم در اختیار علاقه‌مندان به هنرهای دستی قرار داده شده تا از این پس با اطمینان بیشتر به تولید بپردازند. ناگفته نماند، معمولا اکثر محصولات عرضه شده از کیفیت کامل برخوردار بوده و به همین دلیل کمتر با نارضایتی مشتریان مواجه هستیم، اما در صورت بروز هرگونه مشکل، محصولات تعویض خواهند شد.

در زمان شیوع کرونا فعالیت‌های این آموزشگاه چگونه دنبال شد؟

فعالیت آوین گالری از ابتدای شروع بیماری کرونا آغاز شد و با تمام سختی‌های موجود، ناامید نشدیم و به مرور زمان پیشرفت کردیم. در آن زمان به دلیل بسته بودن خرازی‌ها، سفارش‌ها به صورت آنلاین و محدود انجام می‌شد. از سوی دیگر، با وجود آنکه در صدد راه‌اندازی یک آموزشگاه بودیم، فضا و شرایط لازم را در اختیار نداشته و به همین دلیل هزینه زیادی نیز بابت تبلیغات پرداخت می‌کردیم، اما امروز شرایط نسبتا تغییر کرده و مشتریان می‌توانند از مشاوره‌های آموزشگاه آوین گالری بهره‌مند شوند.

اساسا هنر چه تاثیری بر زندگی شما داشته است؟

نیچه، جمله معروفی دارد که می‌گوید: «حقیقت هلاکمان می‌کرد، اگر هنر به دادمان نمی‌رسید». اگر هنر به دادمان نمی‌رسید، گرفتار روزمرگی‌های زندگی می‌شدیم و با چالش زیادی مواجه بودیم. انجام کارهای هنری، نه‌تنها موجب سرگرمی، بلکه برای کسب درآمد نیز کمک‌بخش است. البته من در این مسیر مدیون حمایت‌های پدر، همسر و فرزندانم هستم که اگر تلاش‌های آن‌ها نبود، چنین دستاوردهایی حاصل نمی‌شد.

به عنوان یک کارآفرین، چه پیشنهادی برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در این حوزه دارید؟

یکی از سوالات متداول هنرجویان در ابتدای مسیر این فعالیت، در مورد میزان درآمدزایی و سودآوری آن است. به اعتقاد من، برای شروع هر کاری نباید ناامید بود و با تلاش تدریجی می‌توان به سود بالایی رسید. من تا ۶ ماه هیچ درآمدی نداشتم و پس از تلاش‌های فراوان به رشد تدریجی رسیدم. امروز بسیار خوشحالم که جدا از درآمد خوب، هنرجویانی دارم که با انجام این فعالیت حال خوبی دارند. در بدترین شرایط روحی، تنها چیزی که حالم را خوب می‌کند، هنر است و نباید این نکته را فراموش کرد که حال خوب به رشد درآمد فرد هم کمک می‌کند. من عاشق کارم هستم و اکثر اوقات خود را در آموزشگاه سپری می‌کنم. مهمترین هدفم این است که با برنامه و تلاش، کارم را گسترش دهم که در چنین شرایطی، افزایش تولید و آموزش گسترده هنرجویان در دستور کار قرار خواهد گرفت. هر چند که تلاش برای افزایش دایره فعالیت‌های آموزشی در آموزشگاه آوین گالری ادامه دارد و رایزنی‌هایی نیز برای جذب مشتریان ثابت در سطح عمده صورت پذیرفته است.

و سخن آخر…

دولت باید از بانوان کارآفرین حمایت کند تا بیشتر شناخته شوند. بسیاری از زنان تمایل به کارآفرینی و اشتغال‌زایی دارند، اما فضای کافی برای آن‌ها ایجاد نشده است، از این‌رو باید ضمن ایجاد این فضا، شرایطی را فراهم کرد تا زنان در خانه و در کنار فرزندان و همسران خود فرصت انجام فعالیت‌های اقتصادی را داشته و نیاز به رفت‌وآمد نداشته باشند. این‌ها امتیازاتی است که باعث استفاده مطلوب از ظرفیت زنان می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات