یادداشت؛ نادر کریمی جونی

نمایشگاه جامع کشاورزی، بین المللی شود

اهمیت امنیت غذایی در جامعه امروز برکسی پوشیده نیست از تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی در سرزمین های حاصلخیر دنیا که پس از سال‌ها ثبات، منابع غذایی بشر را با بحران روبه رو نموده است. براین اساس و با این مقدمه نقش کشاورزی، امنیت غذایی و حمایت از صنایع کشاورزی و امنیت غذایی کمتر از صنایع دفاعی و آمادگی برای حفظ کیان کشور نخواهد بود؛ چرا که تأمین نیاز غذایی شهروندان در هر کشوری جزء اصول اساسی و تغییرناپذیر حاکمیت دولت ها است.
بر این اساس همه دولت‌ها فارغ از منطقه جغرافیایی، ساختار اقتصادی و میزان توسعه یافتگی، سعی در توسعه کشاورزی و صنایع وابسته به آن و در اصطلاح خوداتکایی و خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی داشته اند که طبیعتاً نیاز توسعه کشاورزی، توسعه ماشین ها، نهادها و سایر صنایع وابسته به آن است، موضوعی که به همت صنعتگران و تولیدکنندگان با غیرت ایرانی علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های فراوان طی سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیر آن بودیم. در واقع ایران از واردکننده ادوات کشاورزی در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به صادر کننده آن تبدیل شده و اکنون نه فقط ماشین آلات که نهاده های کشاورزی تولید کشورمان در نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
در واقع طی دو دهه اخیر ایران از واردکننده بزرگ در بخش ادوات کشاورزی و نهادها به صادر کننده آن تبدیل و در بخش سیستم‌های نوین آبیاری و گلخانه نیز به عنوان صاحب دانش فنی و سبک تولید شناخته شده است. البته یکی از ابزارهای موثر در ارتقاء سطح دانش و تکنولوژی و آشنایی متخصصین با نوآوری‌های روز در صنایع مختلف نمایشگاه های محصولات تولیدی مطرح است که بخش کشاورزی نه تنها از این موضوع مستثنی نبوده، بلکه نیازمند توجه و توسعه روزافزون صنعت نمایشگاهی در این بخش است. از این بابت شاید بهتر باشد که نمایشگاه جامع کشاورزی که در نوع خود، برای نخستین بار با این حجم و وسعت برگزار شدف تقویت و به نمایشگاهی بین المللی با حضور تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حوزه کشاورزی در ایران و کشورهای دیگر برگزار شود.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات