نهادهای دولتی در صدور مجوز شفافیت ندارند

مدیرعامل شرکت راگا گفت: یکی از مشکلات موجود، عدم شفافیت ارگان‌های دولتی برای صدور مجوز است. برای مثال، بعد از اینکه شرکت راگا مراحل تحقیق و توسعه را طی و نمونه‌های آزمایشگاهی این محصول را نیز آماده کرد، با موانع زیادی برای دریافت مجوز روبه‌رو شد.

عباس ابوحمزه در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه برند راگا حدود ۵۴ قلم محصول برای اقشار مختلف جامعه و برند راگان طلایی به عنوان برند زیرمجموعه و نیز حدود ۵ محصول در حوزه‌های بهداشتی و آرایشی تولید می‌کند که در مجموع شامل ۵۹ عدد است، گفت: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصولات، استفاده از سیستم فوق پیشرفته آنفلوراژ برای استخراج مواد موثر گیاهی است که کیفیت آن را افزایش می‌دهد. همچنین شرکت راگا خدمات خاصی مانند گارانتی برگشت وجه و مشاوره حین خرید و بعد از خرید را ارائه می‌دهد و دارای مجوزهای سیب سلامت غذا و دارو، CE اتحادیه اروپا، FDA کانادا، Dr.Lee از کشور چین و چندین ایزو از BQS کشور انگلستان است.

وی تاکید کرد: سلامت‌محوری یکی از مهمترین ویژگی‌های روغن‌های گیاهی شرکت راگا به شمار می‌رود. قابل ذکر است، یکی از این اقدامات ما برای توسعه محصولات، راه‌اندازی برند راگان طلایی برای تولید محصولاتی برای دهکه‌ای بالای جامعه و همچنین بازارهای صادراتی بوده است. با توجه به غفلت گذشته شرکت راگا در بخش صادرات، این برند با هدف تحقق برنامه‌های صادراتی شروع به کار کرد و با توجه به استقبال بازار، پیش‌بینی می‌شود که آینده بسیار خوبی پیش رو داشته باشد.

ابوحمزه اضافه‌کرد: یکی از مهمترین این برنامه‌ها توسعه بازارهای صادراتی روغن‌های گیاهی شرکت راگا در کشورهای اطراف مانند عراق، سوریه، ترکیه، آذربایجان، قرقیزستان، قزاقستان و دیگر کشورهای حوزه اوراسیا است. البته در نظر داریم تا با توجه به نمونه‌های ارسال شده این محصولات، بازار کشورهای آفریقایی و اروپایی را نیز به دست آوریم که خوشبختانه چشم‌انداز بسیار خوبی برای این مهم وجود دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات موجود، عدم شفافیت ارگان‌های دولتی برای صدور مجوز است. برای مثال، بعد از اینکه شرکت راگا مراحل تحقیق و توسعه را طی و نمونه‌های آزمایشگاهی این محصول را نیز آماده کرد، با موانع زیادی برای دریافت مجوز روبه‌رو شد. متاسفانه مجوز تولید محصولات به صورت سلیقهای صادر می‌شود و بسیار زمان‌بر است، به همین دلیل قیمت تمام‌شده محصولات در این فرآیند، تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز، هزینه حمل‌ونقل و مشکل کمبود نقدینگی افزایش خواهد یافت. موضوع دیگری که باید به آن اشاره داشته باشم، بی‌ثباتی‌های اقتصادی است که متاسفانه این مساله باعث شده تا بسیاری از مواد اولیه وارداتی با تغییر قیمت مواجه شده یا دیر به دست مشتریان برسد. به اعتقاد بنده، ما نباید دست از تلاش و فعالیت برداریم، بلکه باید برای دور زدن تحریمها و ارائه راه‌حل‌های موثر تلاش کنیم.

ابوحمزه گفت: متاسفانه در کشورمان موضوع برندینگ و تولید داروهای گیاهی با وجود ظرفیت‌های طبیعی مغفول مانده و همین امر مانع از ورود جدی سرمایه‌گذاران به این بخش شده است، در حالی که با بررسی اندکی پی خواهیم برد که همه محصولات، حتی قرص ژلوفن نیز از دل طبیعت بیرون می‌آید.

مدیرعامل شرکت راگا تصریح‌کرد: بسیاری از تولیدات ایرانی باکیفیت برای دیگر کشورها ناشناخته است، به‌طوری که روغن‌های باکیفیت شرکت راگا که حتی منطبق با پارامترهای اصولی آزمایشگاهی و فراتر از استاندارهای جهانی است نیز از دید برخی از کشورهای همسایه پنهان باقی مانده است.

وی اذعان‌کرد: به اعتقاد بنده، باید برخی از مسئولیت‌های دولتی به کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار محول شود تا درک بهتری از شرایط بخش خصوصی و چالش‌های آن داشته باشند. نکته دیگر به سنگ‌اندازی‌های نهادهای دولتی و نگاه از بالا به پایین آنان به فعالان اقتصادی بازمی‌گردد که مانع از رشد بخش خصوصی شده است، در حالی که شرایط کارآفرینان و تولیدکنندگان در دیگر کشورها کاملا متفاوت است.

مدیرعامل شرکت راگا تاکید کرد: کشورمان ظرفیت‌های زیادی برای رشد و توسعه وجود دارد که هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است. جمله معروفی می‌گوید: «رنگین کمان، پاداش انسان‌هایی است که تا انتها زیر باران می‌ایستند» بنده نیز به پیروی از این جمله معروف مردم را به صبر و پشتکار دعوت می‌کنم و آرزوی رشد و بالندگی ایران عزیزمان را دارم.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات