مدیرعامل کارخانه کولازین:

نوسان قیمت ها به تولید آسیب می زند

به گزارش سرمایه گذاری آنلاین،تلاش ما این است که سبد کالایی کامل از نوشیدنی ها با بهترین کیفیت و مطلوب همه ذائقه ها داشته باشیم و به بازار عرضه کنیم.

عباسعلی طهماسبی بلداجی مدیرعامل کارخانه کولازین که با ماهنامه دنیای سرمایه گذاری مصاحبه می کرد، با بیان این نکته به تشریح محصولات تولیدی این شرکت می پردازد و تخم شربتی و بذر ریحان که در ۱۲ طعم گوناگون به مشتریان ارائه می شد را محصول تولیدی فاز اول این شرکت معرفی می کند وی نوشیدنی میکس بذر ریحان و خاکشیر که اولین بار توسط شرکت کولازین به بازار عرضه شده را از دیگر تولیدات فاز اول این شرکت دانست و گفت: اکثر هتل ها، ادارات، ارگان های دولتی و خصوصی در جوامعی که به سلامتی افراد مجموعه خود اهمیت می دهند، از مشتریان دائمی این محصولات هستند.

مدیرعامل شرکت کولازین دارا بودن مقادیر زیادی از پروتئین، آهن، پتاسیم، کلسیم، امگا۳ و آنتی اکسیدان را از خواص ریحان و نوشیدنی آن برشمرد و گفت: متعادل کردن فشار خون، پیشگیری از دیابت، درمان ناراحتی های گوارشی، انتقال کلسیم به استخوان ها، درمان بیماری های تنفسی، رفع تنش های عصبی، میگرن، افسردگی و…. از خواص درمانی این گیاه مفید است.

وی نوسان قیمت ها که باعث می شود امکان برآورد دقیق قیمت تمام شده امکان پذیر نباشد را از مهمترین مشکلات شرکت متبوع خود برشمرد و گفت: در حال حاضر همه کالاها، قیمت لحظه ای دارند. قیمت گذاری محصولات با توجه به دوره سه ماهه چرخه کالا از تولید تا مصرف امکان پذیر نیست، چرا که باید در طول این مدت قیمت ثابت بماند و نوسان قیمت ها تمام محاسبات را به هم می زند و باعث نابودی بخشی از صنعت تولید خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کالای تولید شده در ابتدا باید در بازار داخل حضور فعالی داشته باشد، گستردگی توزیع را بر فروش بیشتر اولویت می داند و ضمن اشاره به مشکل پیش روی برای صادرات کالا، می گوید: عمده کالاهای ایرانی به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس همسایه های شرقی مانند افغانستان و پاکستان و کشورهای آسیای میانه است.

وی می افزاید: با این حال روند صادرات مشکلاتی را به وجود می آورد، به طوری که تجار کشورهای واردکننده با مراجعه به ایران و تبدیل ارز به ریال، کالاهای ایرانی را با قیمتی پایین تر از قیمت کالای داخلی معامله می کنند و بدین ترتیب سود اصلی نصیب تجار و واردکنندگان خارجی می شود.

عباسعلی طهماسبی بلداجی سپس توضیح می دهد که بنگاه های بزرگ به دلیل داشتن سرمایه زیاد قابلیت خرید مواد اولیه به میزان زیاد را دارند و همین باعث می شود که نوسان قیمت مواد اولیه بر روی آنها تاثیری نداشته باشد.

وی می گوید: در مقابل بنگاه های خرد قابلیت رقابت با بنگاه های بزرگ را ندارند و چون قابلیت خرید مواد اولیه با حجم زیاد را ندارند، در نتیجه انعطاف قیمت را نیز ندارند و در رقابت با بنگاه های بزرگ شکست می خورند. وی بهبود کیفیت محصول را مستلزم استفاده از مواد اولیه خوب می داند و می گوید: کیفیت خوب، هزینه تمام شده محصول را افزایش می دهد و همین امر سبب شکاف میان بنگاه های خرد و بزرگ می شود.

مدیرعامل شرکت کولازین به این نکته نیز اشاره می کند که قیمت تمام شده محصول های داخلی بالاتر از نمونه خارجی آن است ولی حفظ کیفیت محصول، بسته بندی، شکل و تنوع در آن از جمله عواملی هستند که قابلیت رقابت با نمونه خارجی را افزایش می دهد و اندک حمایت از سوی مقامات ذی ربط و کاهش بروکراسی اداری، امکان رونق تولید و تقویت صادرات را فراهم می آورد.

وی تولید که از زیربخش های صنعت است را پایه و اساس اقتصاد یک کشور توصیف می کند و در پایان می گوید: با توجه ویژه به این حوزه بازرگانی کالاهای تولید شده در بخش صنعت پررونق خواهد شد. اشتغال در بخش های بازرگانی و خدمات نیز از تولید نشات می گیرد و به همین دلیل باید دیدگاه ویژه ای به تولید معطوف کرد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات