گذری بر تحولات بازار ارز و طلا

نوسان های بی جان

بازار ارز در روزهای ابتدایی هفته نوسان محدودی داشت. ثبات نسبی قیمت دلار در حالی رخ داد که برخی معامله گران تلاش زیادی کردند تا با برجسته کردن برخی اخبار سیاسی، بازار را به سوی سطوح قیمتی بالاتر ببرند و در مقابل بانک مرکزی که بازارساز خوانده می شود برای افت قیمت، عرضه ای قابل توجه داشت.

بازار ارز در روزهای ابتدایی هفته نوسان محدودی داشت. ثبات نسبی قیمت دلار در حالی رخ داد که برخی معامله گران تلاش زیادی کردند تا با برجسته کردن برخی اخبار سیاسی، بازار را به سوی سطوح قیمتی بالاتر ببرند و در مقابل بانک مرکزی که بازارساز خوانده می شود برای افت قیمت، عرضه ای قابل توجه داشت. در این هفته فروش اوراق دلار آتی هم مورد توجه قرار گرفت به گونه ای که خریداران این دلار، ارز را با قیمت حدود بازار امسال خریداری می کنند و در سال آینده دلار خود را دریافت می نمایند.
سیاست‌های ارزی جدید نهاد بازار‌ساز نیز سبب شد تا تقاضا‌های خرد جامعه با اختلاف قیمتی محسوسی نسبت به نرخ‌های آزاد، در معاملات توافقی از بازار جمع شود و بدین ترتیب از شلوغی هسته مرکزی بازار کاسته شود.در این میان و در حالی ثبات قیمتی در بازار داخل وجود داشت، در بازارهای کشورهای همسایه مانند استانبول و هرات هم تحول خاصی رخ نداد و در آن بازار ها هم ثبات نسبی وجود داشت. تجربه نشان می دهد در صورتی که نرخ دلار در بازار های مجاور رشد کند ممکن است، قیمت های ایران را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
روند صعودی قیمت طلا
هر گرم طلای ۱۸ عیار از ابتدای شهریورماه تا کنون رشد حدود ۲۸۰هزار تومانی را تجربه نموده است. در شرایط فعلی بازار طلا مهمترین مقاومت پیش روی قیمت هر گرم طلا بازه‌ی ۱۰۰ هزار تومانی ۱۵۶۲۰۰۰-۱۴۶۲۰۰۰ تومان است. برخی ناظران می گویند با توجه به احتمال رشد قیمت دلار در هفته های آینده طلا نیز ظرفیت و توانایی رشد قیمت دارد و ممکن است در روزها و یا هفته های آینده شاهد رشد قیمت ها در این زمینه باشیم.
هر اونس طلا ۱,۷۴۶ (یک هزار و هفتصد و چهل و شش) دلار
هر گرم طلا ۱۸ عیار ۱,۴۸۹,۳۰۰ (یک میلیون و چهارصد و هشتاد و نه هزار و سیصد ) تومان
هر مثقال طلا ۱۸ عیار ۶,۴۵۴,۰۰۰ (شش میلیون و چهارصد و پنجاه و چهار هزار) تومان
قیمت سکه امامی ۱۶,۲۵۳,۰۰۰ (شانزده میلیون و دویست و پنجاه و سه هزار) تومان
نیم سکه ۸,۸۵۰,۰۰۰ (هشت میلیون و هشتصد و پنجاه هزار) تومان رسید.
ربع سکه ۵,۸۵۰,۰۰۰ (پنج میلیون و هشتصد و پنجاه هزار) تومان
هر سکه گرمی در بازار داخلی هم ۳,۳۵۰,۰۰۰ (سه میلیون و سیصد و پنجاه هزار) تومان
ربع سکه ، ۵,۸۵۰,۰۰۰ (پنج میلیون و هشتصد و پنجاه هزار) تومان
هر سکه گرمی در بازار داخلی ۳,۳۵۰,۰۰۰ (سه میلیون و سیصد و پنجاه هزار) تومان

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات