نگاه نوآورانه رمز موفقیت در گردشگری سلامت

عضو هیات مدیره شرکت گردشگری سلامت پدیده شاندیز گفت:هوشمندی متولیان و عرضه‌کنندگان خدمات گردشگری سلامت ایجاب می‌کند، با نگاه نوآورانه و مبتنی بر توسعه روزافزون علم بشر در حوزه IT و آیندهای که در این عرصه قابل پیش‌بینی است، برنامه‌ها و اقدامات خود را ترسیم کنند.

حسین زارع‌صفت در گفت‌وگوی با پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ با اشاره به اینکه شهر مشهد همواره برای تبدیل شدن به یکی از مراکز مهم گردشگری سلامت در کشور پتانسیل بالایی دارد، اما با وجود زیرساختهای مناسب شرکت گردشگری پدیده شاندیز، برای توسعه گردشگری سلامت، همچنان با مشکلات متعددی در این حوزه مواجه است، گفت: گردشگر سلامت، گردشگری است که علاوه بر دریافت خدمات معمول در حوزه گردشگری مانند دریافت مناسب اطلاعات از مقصد، خدمات اقامت، ترانسفر، حملونقل، ترجمه، تغذیه و… نیازمند و متقاضی دریافت خدمات سلامت مورد نیاز خود نیز است که این امر مهم، مستلزم برقراری و ایجاد ارتباط و اعتماد است. شرکت گردشگری سلامت پدیده شاندیز قصد دارد تا ضمن تکمیل زنجیره خدمات خود در حوزه گردشگری سلامت، ارائه صحیح و متناسب اطلاعات لازم و ضروری به متقاضیان همراه با شفافیت و جامعیت در اطلاعات را مد نظر قرار دهد.

وی افزود: گردشگران سلامت در سفر به ایران علاوه بر دریافت خدمات سلامت و استفاده از ظرفیت‌های متنوع گردشگری، از تعلق خاطر فراوان روحی و روانی خود در ایران نیز برخوردار می‌شوند که از جمله این امر، میهمان‌پذیری و میهمان‌نوازی ایرانیان، وجود مراقد مذهبی و در راس آنها بارگاه ملکوتی حضرت علیابن موسی‌الرضا(ع) و امکان برقراری ارتباط عاطفی و معنوی با ایشان و همچنین کیفیت و کمیت مناسب خدمات سلامت است. علاوه بر آن، باید امکان بهره‌مندی از آرامش معنوی و اطمینان قلبی که معمولا از زیارت مرقدهای شریف ائمه اطهار علیه‌السلام و سایر مراکز معنوی و مذهبی اتفاق می‌افتد.

زارع‌صفت گفت:شرکت گردشگری سلامت پدیده شاندیز با بررسی توانمندی‌های موجود در ایران و ضرورت استفاده بهینه از آنها و با در نظر گرفتن نارسایی‌ها، مشکلات و نواقص موجود در این حوزه، تشکیل شده تا تلاش لازم و برنامه‌ریزی صحیح به منظور ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات گردشگری سلامت را به‌عمل آورد. این شرکت ضمن برخورداری از تجارب موفق اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد خود، در حال برداشتن گام‌های اولیه در این حوزه است و هدف‌گذاری خود را به دست آوردن جایگاه قابل اعتنا و اتکاء در این عرصه قرار داده و بیشک ارتقای شایسته آن موجب اعتلای جایگاه ایران در خاورمیانه خواهد شد.

وی گفت:گردشگری سلامت در ایران با چالش‌های داخلی و خارجی فراوانی مواجه است. کشورمان در مقایسه با سایر کشورها با مشکلات بیشتری روبه‌رو است که از جمله آنها موضوع تحریم‌های بیرحمانه و غیرعادلانه علیه ایران است. علاوه بر آن؛ رقابت‌های ناسالم داخلی، پراکندگی و عدم انسجام‌یافتگی متولیان و ارائه‌دهندگان خدمات، وجود و حضور دلالان غیرحرفه‌ای و بعضا ناسالم در بازار، عدم اطلاع‌رسانی شایسته در کشورهای هدف و وجود رقابت سنگین منطقه‌ای در این حوزه با کشورهایی که موضوع گردشگری سلامت را به‌عنوان یکی از جهت‌گیری‌های اساسی توسعه خود قرار داده و به‌صورت هوشمندانه سرمایه‌گذاری‎‌های هنگفت مادی و معنوی در این عرصه انجام داده و می‌دهند، از جمله چالش‌های توسعه گردشگری سلامت در ایران است.

عضو هیات مدیره شرکت گردشگری سلامت پدیده شاندیز افزود: امروز سلامت انسان روزبه‌روز بیشتر مورد توجه جامعه بشری قرار گرفته و آمادگی برای پرداخت هزینه در این عرصه بالاتر می‌رود. این امر در ۲ سطح اقتصادی متوسط و عالی در حال ارتقاء است که در هر کدام از این سطوح، امکان فراهم کردن بستر رشد بیش از گذشته مهیا می‌شود. هوشمندی متولیان و عرضه‌کنندگان خدمات گردشگری سلامت ایجاب می‌کند، با نگاه نوآورانه و مبتنی بر توسعه روزافزون علم بشر در حوزه IT و آینده‌ای که در این عرصه قابل پیش‌بینی است، برنامه‌ها و اقدامات خود را ترسیم کنند.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات