با احتساب سه میلیون نفر مشمول جدید یارانه؛

نیمی از حذف‌شدگان از دریافت یارانه به مجموع یارانه‌بگیران بازگشتند

با احتساب سه میلیون نفر مشمول جدید یارانه؛

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین به نقل از خبرگزاری آنا، بر اساس اطلاعات سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از مجموع ۵ میلیون و ۹۳۰ هزار نفری که یارانه آن‌ها در اردیبهشت قطع شده بود، ۳ میلیون نفر مجدد مشمول یارانه شدند.

همچنین یک میلیون نفر نیز در دهک ۱۰ درآمدی قرار گرفته‌اند و مشمول دریافت یارانه تشخیص داده نشده‌اند.

به گزارش آنا،‌ با اتمام ماه مبارک رمضان در نیمه دوم اردیبهشت امسال، فرآیند واریز یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به جای یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانیِ بیش از یک دهه گذشته و نیز یارانه معیشتی آغاز شد که برای ۳۰ درصد مشمولان، یارانه ۳۰۰هزار تومانی و برای ۶۰ درصد یارانه ۴۰۰ هزارتومانی واریز می‌شود.

در حالی این یارانه به دهک های اول تا نهم پرداخت می شود که ۱۰ درصد جمعیت نیز که به عنوان دهک دهم معیشتی شناخته می شوند،‌ مشمول یارانه نشده اند.

با این حال بخشی از غیرمشمولانی که بر اساس اطلاعات بانک رفاه ایرانیان به عنوان دهک دهم شناخته شده بودند،‌ با اعتراض به این موضوع و بررسی مجدد وزارت رفاه، مشمول دریافت یارانه شدند.

محل تأمین منابع یارانه نقدی جدید،‌ حذف یارانه واردات کالاهای اساسی و واریز آن به حساب مصرف کنندگان به جای واردکنندگان کالاهای اساسی با ارز ۴۲۰۰ تومانی بوده است.

منبع:آنا

انتهای پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات