در صورت عدم تامین وام اضطراری؛

هشدار ورشکستگی قریب الوقوع جنسیس

پلتفرم وام دهی کریپتویی جنسیس نسبت به احتمال ورشکستگی این شرکت در صورت تامین نشدن وام اضطراری یک میلیارد دلاری هشدار داد.

در حالی که اثرات فروپاشی FTX هنوز احساس می شود، بلومبرگ گزارش داد که جنسیس پلتفرم وام دهنده کریپتویی هشدار داده که اگر بودجه لازم برای ادامه فعالیت از طریق وام یک میلیارد دلاری اضطراری تامین نشود، ورشکسته خواهد شد. در چند روز گذشته این پلتفرم اعلام کرد که تا روز دوشنبه ۲۱ نوامبر به یک میلیارد وام اضطراری برای جلوگیری از ورشکستگی نیاز دارد. حالا در پایان روز دوشنبه به وقت آمریکا این پلتفرم دوباره نسبت به احتمال ورشکستگی‌ اش به اهالی کریپتو هشدار داده است.

در بحبوحه سقوط صرافی FTX، جنسیس برای جمع آوری سرمایه با مشکل مواجه شده است. این واقعیت باعث شده است که بسیاری از نزدیکان به این وضعیت نسبت به تشکیل پرونده ورشکستگی قریب الوقوع شرکت هشدار دهند.

جنسیس در آستانه ورشکستگی

طبق گزارش جدید بلومبرگ، بدون تزریق بودجه جدید، جنسیس در آستانه ورشکستگی قرار دارد. افراد نزدیک به این پلتفرم این را موضوع فاش کرده اند که این پلتفرم به سرمایه گذاران بالقوه درباره وضعیت وخیم این شرکت کریپتویی هشدار می دهد.

جنسیس قبلا در میان عدم قطعیت برداشت و یا در خواست وام را متوقف کرده بود. با این حال یکی از مسئولان این پلتفرم، به بلومبرگ گفته که هیچ برنامه‌ای برای اعلام ورشکستگی فوری ندارند. اگرچه هنوز امیدی برای تامین مالی لازم وجود دارد، اما به نظر می رسد که شانس نجات این پلتفرم بزرگ کریپتویی اندک است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، صرافی بزرگ بایننس که انتظار می رفت در این روزهای سخت بتواند از وارد شدن بخشی از لطمات آتی به کلیت بازار کریپتو جلوگیری کند، سرمایه گذاری در پلتفرم کریپتویی جنسیس را رد کرده است.

این به هیچ وجه خبر خوبی برای دوستداران کریپتو نیست چرا که اگر موج جدیدی از ورشکستگی پلتفرم ها و صرافی های کریپتویی آغاز شود می تواند دومینوی مرگباری از سقوط بیشتر برای کریپتو را رقم بزند.

شرکت کریپتو جنسیس قبلا ۲.۳۶ میلیارد دلار به صندوق تامینی ورشکسته Three Arrows Capital وام داده بود.

سرایت ویرانی FTX گسترده بوده و جنسیس محتمل یکی از سخت ترین آسیب ها بوده است. قبل از ورشکستگی این شرکت، میلیاردها دلار به صورت نماد اصلی FTT-FTX دریافت کرده بود. بر اساس شواهد موجود، میزان اتکای این پلتفرم به FTX ممکن است باعث سقوطش شود.

پس از سقوط FTX، این گروه ارز دیجیتال به جنسیس تریدینگ که یکی از زیر مجموعه های این پلتفرم وام دهی است ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه اعطا کرد. پس از آن، به دلیل تأثیر شدید فروپاشی FTX، وام ۱ میلیارد دلاری برای سر پا ماندن این شرکت درخواست شد.

منبع:اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات