در پی مشکلات ناشی از FTX و آلامدا؛

همبستگی تتر با دلار از دست رفت!

به دنبال مشکلات ایجاد شده از سمت صرافی FTX و شرکت آلامدا، امروز تتر، بزرگترین استیبل کوین بازار رمزارزها، همبستگی خود با دلار آمریکا را از دست داد.

 در میان نگرانی و مشکلات ایجاد شده ناشی از FTX و آلامدا، تتر از استیبل کوین ترون به نام USDD پیروی می‌کند.

نمودار شمعی تتر

نمودار شمعی یک روزه تتر

پس از اینکه استیبل‌کوین تتر همبستگی خود با دلار آمریکا را از دست داد، بیت‌کوین و بازار رمزارزها در تاریخ ۱۰ نوامبر شاهد نوسانات جدیدی است.

داده‌های کوین تلگراف مارکتس پرو و تریدینگ ویو نشان می‌دهد که تتر به دلیل ترس از افت بیشتر ارزش آن، به پایین‌ترین سطح روزانه خود یعنی قیمت ۰.۹۷۱ دلار در صرافی بیت‌استمپب افت کرده است.

این ترس‌ها ناشی از درگیری‌های مربوط به صرافی FTX و شرکت مرتبط با آن یعنی آلامدا بوده است. در حال حاضر، شرایط ایجاد شده یادآور بحرانی است که برای ترا/ لونا به وجود آمد.

این تاثیر به طور قابل مشهود روی قیمت رمزارزها دیده می‌شود. بیت‌کوین امروز در صرافی بیت‌استنپ به پایین‌ترین سطح خود در بیش از دو سال اخیر یعنی ۱۵ هزار و ۶۳۸ دلار سقوط کرده است.

نمودار2

نمودار شمعی یک روزه بیت‌کوین

امروز مدیر ارشد فناوری، پائولو آردوینو برای تغییرات قیمتی تتر، خواستار آرامش شد. وی در توییتی خاطرنشان کرد: “تتر حدود ۷۰۰ میلیون بازخرید را در ۲۴ ساعت گذشته پردازش کرد. مسأله‌ای نیست. ما به راه خود ادامه می‌دهیم.”

این پیام بازتاب موضع رسمی تتر بود که روز قبل منتشر شده بود. در یک پست وبلاگ، صادرکننده تتر اعلام کرد که این استیبل‌کوین به صورت مستقیم تحت تاثیر FTX یا آلامدا قرار نگرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: “توکن‌های تتر ۱۰۰ درصد توسط ذخایر ما پشتیبانی می‌شوند و دارایی‌هایی که از ذخایر پشتیبانی می‌کنند از بدهی‌ها بیشتر است.”

نمودار هفته ای

نمودار شمعی یک هفته‌ای تتر

ترون دائو اعلام کرد ۳۰۰ میلیون تتر می‌خرد

مایکل ون دی پوپ، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت تجاری Eight، یکی دیگر از صداهایی بود که از فعالان بازار خواست تا نسبت به نوسانات مداوم واکنش نشان ندهند.

در طول بحران ایجاد شده توسط لونا، تتر برای مدت کوتاهی به کمتر از ۰.۹۶ دلار افت کرد و به زودی همبستگی خود با دلار را به دست آورد.

در همین حال، ترون دائو اعلام کرد که ۳۰۰ میلیون تتر در بازار آزاد خریداری خواهد کرد. بدون ارائه جزئیات، ترون دائو اعلام کرد که هدف از این کار، “حفاظت از صنعت کلی بلاکچین و بازار ارزهای دیجیتال” است.

منبع:اقتصاد آنلاین
انتهای پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات