پرتیراژهای خودروسازان در بازار امروز چند؟

بررسی بازار امروز (چهارشنبه) خودرو نشان می‌دهد که قیمت‌ها در یک هفته اخیر نسبت به روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ و نخستین معاملات در سال جدید که از هفته پیش آغاز شد، تا حدودی شیب صعودی دارد؛ اما به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، هنوز بازار به خبر تصویب افزایش/اصلاح قیمت خودروها واکنش نشان نداده و آرام است.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از ایسنا، میانگین قیمت خودروهای پرتیراژ خودروسازان در بازار امروز (دوشنبه ۱۴ فروردین ماه) نشان می‌دهد که محصولات خودروسازان در بازار آزاد نسبت به آخرین روز معاملات در پایان سال ۱۴۰۱ و نخستین معاملات در ابتدای سال جاری که هفته گذشته صورت گرفته، شیب صعودی البته ملایمی داشته است.

شب گذشته (سه‌شنبه شب) شورای رقابت دستورالعمل افزایش قیمت محصولات خودروسازان را تصویب کرد و بالاخره پس از بالغ بر یکسال، محصولات خودرویی داخلی مجوز  افزایش قیمت رسمی درب کارخانه را که از آن به عنوان اصلاح قیمت‌ها یاد می‌شود، دریافت کردند.

هنوز این مجوز به صورت رسمی ابلاغ و منتشر نشده و این مصوبه در پاسکاری میان نهادهای ذی‌ربط شامل شورای رقابت، سازمان حمایت و وزارت صمت در گردش است که نهایتا باید دید کدام نهاد قیمت‌ها را اعلام خواهد کرد. اما آنچه که تاکنون تایید شده، این است که به گفته نایب رئیس شورای رقابت، قیمت کارخانه‌ای خودروها به طور میانگین حدود ۴۰ درصد افزایش خواهد داشته است؛ در حقیقت میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۳۵ درصد و محصولات ایران‌خودرو کمی بیشتر از ۳۵ درصد خواهد بود. این موضوع در جلسه اخیر شورای رقابت به اتفاق آراء تصویب و فرآیند ابلاغ به وزارت صمت و خودروسازان در حال انجام است. بدیهی است پس از ابلاغ مصوبه، بایستی فرآیند اجرای مصوبه آغاز شود.

در رابطه با واکنش بازار خودرو به خبر تصویب این مجوز افزایش / اصلاح  قیمت رسمی خودروها، سعید موتمنی- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران- در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز مصوبه ابلاغ و قیمت‌های جدید اعلام نشده است، بازار هم تاکنون واکنشی نداشته و همچنان در آرامش به‌سر می‌برد و اتفاق خاصی در بازار نیفتاده است.

وی افزود: بر این اساس بایستی ابتدا منتظر ابلاغ مصوبه به خودروسازان و مشخص شدن قیمت جدید خودروها باشیم و سپس واکنش بازار را مورد بررسی قرار دهیم. امید است که با نزدیک شدن قیمت‌ کارخانه به قیمت بازار، در کنار برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای افزایش تولید و عرضه، بازار نیز آرامش بیشتری را تجربه کند و از التهاب به‌دور باشد.

قیمت‌ خودروهای پرتیراژ در بازار امروز (چهارشنبه) به شرح زیر است:

 

 

گفتنی است که قیمت سه محصول هایما S۷ توربوپلاس، شاهین و کوییک تقریبی و بیشتر به قیمت‌های روز گذشته نزدیک است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات