پرداخت مطالبات گندم کاران به‌روز می‌شود

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی گفت: پرداخت مطالبات گندم کاران و هزینه خرید گندم از روزهای آینده به‌روز می‌شود.

به گزارش دنیای سرمایه گزاری آنلاین،‌ حمید اورعی در بیست و هشتمین سفر استانی خود به چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: خدمت‌رسانی به کشاورزان و تولیدکنندگان و ارزیابی از وضعیت قرارگاه‌های امنیت غذایی استان‌ها مهم‌ترین اهداف سفرهای استانی به‌شمار می‌رود.

وی بازدید از واحدهای تولیدی مختلف و طرح‌های کشاورزی و شناسایی چالش‌ها و مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان را از دیگر اهداف سفرهای استانی دانست و افزود: شناسایی مشکلات موجود و اعلام آن‌ها به مسئولان ملی در این سفرها با اولویت پیگیری و انجام می‌شود.

اورعی اضافه کرد: در دو روز اخیر بازدیدهایی از طرح‌ها و واحدهای مختلف چهارمحال و بختیاری با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان انجام و برای مطالبات گندم کاران مقرر شد با هماهنگی و استفاده از ظرفیت موجود در وزارت جهاد کشاورزی به‌زودی مطالبات گندم کاران پرداخت شود.

وی یادآور شد: برای رفع مشکلات تولیدکنندگان دام و طیور نیز هماهنگی‌های لازم با اداره بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی انجام شد تا لیست افراد و تولیدکنندگان دارای مطالبه آماده شود و هماهنگی برای تخصیص سهمیه به استان انجام شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی ادامه داد: تامین یارانه بذر از مهم‌ترین خواسته‌های کشاورزان است که باید با اولویت پیگیری و اجرایی شود.

اورعی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از فعال‌ترین و پویاترین استان‌های کشور در بخش کشاورزی به‌شمار می‌رود، افزود: امسال شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی تولید گندم در چهارمحال و بختیاری بودیم که این امر مرهون زحمات کشاورزان و مدیریت موجود در سازمان جهاد کشاورزی است.

یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات