پروفسور داریوش فرهود در مراسم روز پزشک

پزشکی در کلام مولانا یک “رسالت” و در بیان سقراط یک “هنر” است

مراسم روز پزشک با حضور جمعی از فرهیختگان علمی، فرهنگی و هنری به دعوت انجمن هم‌اندیشان ایران فرهنگی و با همکاری و حضور هنرمندان و اعضای جامعه پیش‌آهنگان استان تهران در بنیاد فرهنگی فرهود با مدیریت مهندس مهرداد پورمند و اجرای بانو تیام گودرزی برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین، در این مراسم پس از ادای احترام به سرود ملی و خیر مقدم پروفسور داریوش دانشور فرهود، پدر علم ژنتیک ایران و تبریک “روز بوعلی سینا” حکیم، طبیب حاذق، اندیشمند و دانشمند دوران و گرامیداشت مقام پزشک و جامعه پزشکان کیوان سالمی، مهندس عبدالرحمن حسنی، ابوالقاسم دودانگه، مهندس بهروز فروتن، غلامرضا عمرانی، محمدباقر یوسفی و منوچهر وثایق رییس جامعه پیشاهنگی در موضوعات مختلف و مرتبط با چنین روزی ایراد سخن کردند.

حمید شمشکی خواننده پاپ، سرودهای خلیج فارس و ای ایران را اجرا کرد. همچنین استاد بیانی و مهربانو مریم سراجیان، غزلیات و رباعیاتی خودسروده را به همین مناسبت خوانش کردند که مورد استقبال و تشویق حاضران قرار گرفت.

پروفسور فرهود، ضمن سپاس از حضور مهمانان و تلاشی که برای چنین بزرگداشتی انجام شده، گفت: متاسفانه سیل خروج و مهاجرت پزشکان مجرب و نخبه برای ایران بسیار نگران‌کننده است و اگر روزی این عزیمت‌ها به کشورهای اروپایی، کانادا و آمریکا صورت می‌گرفت، اکنون این گنجینه‌های سلامت کشور حتی به دبی، عمان و… ترک وطن می‌کنند. حتی پرستاران و متخصصان بیهوشی نیز قصد عزیمت کرده‌اند و ادامه این وضعیت شاید به جایی رسد که از بنگلادش پزشک وارد کنیم!

فرهود در بخش دیگری از سخنان خود به این نکته نیز اشاره کرد که جامعه پزشکی ما رسالت و مسئولیت خود را در دو جبهه جنگ هشت ساله و جنگ با کرونا به خوبی ایفا کرده و با تلاش، مقاومت و جانفشانی خود از این دو آزمون سربلند بیرون آمده‌اند، چراکه یکایک پزشکان و البته کادر پزشکی ما بر این باور هستند که نه‌تنها سلامت جسم، بلکه سلامت روان و حتی معیشت و وضعیت زندگی اجتماعی نیز به آنان مربوط است و در قبال آن مسول و متعهد هستند. بنده به عنوان عضو کوچکی از جامعه پزشکی بدون قبول سمت‌های پیشنهادشده، افتخارم این است که فقط برای مردم سرزمینم پزشک بودم و معلم.

از برنامه‌های ویژه این مراسم می‌توان به کیک نمادین روز پزشک، تندیس ویژه بنیاد فرهنگی فرهود و توزیع کتاب “ایران فرهنگی” از تالیفات پروفسور فرهود اشاره کرد که به یادبود چنین روزی به حاضرین اهدا گردید.

خبروتصویر: جلال الدین سخا

عکس: عبدا.. مشفق

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات