مديرعامل شرکت تهران ماشين ابزار

چاپخانه‌های سنتی درآینـده نـابود می‌شـوند

شرکت تهران ماشین ابزار (TMC) سابقه دور و درازی در تولید و عرضه ماشینآلات صنعتی دارد که در گذر زمان، فعالیتهای خود را در صنعت چاپ و بستهبندی گسترش داده است. اکنون این شرکت اهتمام خود را در عرضه ماشینآلات چاپ، پس از چاپ و بستهبندی به کار بسته و با جلب اعتماد اهالی این صنعت، به برندی معتبر و شناختهشده تبدیل شده است.

http://به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین،مهندس عمادالدین دیلمی، مدیرعامل شرکت تهران ماشین ابزار  در ابتدای صحبت های خود گفت: این شرکت بیش از ۴۰ سال پیش در ایران شروع به کار کرد و در گذر زمان با توجه به تغییر قوانین بازرگانی در کشور، دامنه‌ فعالیت‌های خود را گسترش داد. امروز شرکت تهران ماشین ابزار فقط در زمینه ماشین‌آلات و مواد مصرفی صنعت چاپ و بسته‌بندی فعالیت خود را ادامه می‌دهد. بیشترین فعالیت این شرکت نیز در صنف ماشین‌آلات لیبل و پس از چاپ (مشخصا ماشین‌های سلفون‌کشی) تعریف شده است. از طرفی، با توجه به اینکه خدمات پس از فروش، همواره دغدغه اصلی خریداران به‌شمار می‌آید و عرضه‌کنندگان محصول در قبال این دغدغه مسئولیت دارند، توجه خاصی به این حوزه داریم و دائما در حال آموزش نیروی انسانی و اپراتورهای ماشین‌آلات هستیم. در TMC واگذاری یک دستگاه، پایان یک معامله نیست؛ بلکه آغاز یک ارتباط است. به عبارت دیگر؛ خریداران را صرفا به‌عنوان مصرف‌کننده نمی‌بینیم و هریک از آن‌ها را عضوی از خانواده بزرگ تهران ماشین ابزار می‌دانیم. در این راستا، تامین قطعات یدکی که ضامن تداوم ارتباط با مشتریان است نیز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین TMC با تعهد در گارانتی ماشین‌آلات و تامین قطعات مورد نیاز، این اطمینان را به مشتریان خود می‌دهد که پس از خرید ماشین‌آلات و در صورت بروز هرگونه مشکلی، می‌توانند از خدمات پس از فروش شرکت بهره‌مند شوند.شرکت تهران ماشین ابزار طی سال‌های اخیر در تلاش بوده تا بازار داخلی چاپ کشور را با بازار جهانی آشنا کند تا پلی بین شرق و غرب باشد تا بلکه از این طریق، هم کیفیت و تکنیک‌های کاری بالا برود و هم سهم خود را در بازار تثبیت و افزایش دهد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر، بزرگ‌ترین مشکلی که کل اقتصاد کشور و همه اصناف را درگیر کرده، مساله‌ تحریم‌هایی است که برای واردات، چه واردات ماشین‌آلات و مواد مصرفی و چه تکنولوژی برای تمامی بخش‌های اقتصادی کشور مشکلاتی را ایجاد کرده است. از طرفی، تحریم‌ها بر فرآیند حمل‌و‌نقل از مسیرهای دریایی و زمینی نیز تاثیر به‌سزایی گذاشته، به‌طوری که گاهی شاهد آن بوده‌ایم، محموله‌ای که قرار بوده ۲۰ روزه وارد شود، بعد از ۶ ماه یا حتی بیشتر به دست ما رسیده است. طولانی بودن فرآیند واردات، مشکلات بسیار زیادی را برای واردکنندگان و تمام بخش‌های وارداتی کشور ایجاد کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که اجرای طرح‌های توسعه‌ای شرکت چطور پیش می‌رود؟  و آیا شرایط اقتصادی و سیاسی کشور در سال‌های اخیر، شما را با مشکل مواجه کرده است؟، گفت: بله. طبیعتا با سخت‌تر شدن شرایط و ایجاد موانع در مسیر واردات و همچنین مشکلاتی که در زمینه جا‌به‌جایی پول و پرداخت به کشورهای ذی‌نفع یا فروشنده خارجی با آن مواجه هستیم، هزینه‌های بسیاری را بر ما تحمیل کرده است. علاوه بر این، طولانی‌تر شدن بازه زمانی ارسال تجهیزات از کشور فروشنده به ایران، روند گردش مالی شرکت را با بی‌نظمی روبه‌رو کرده و باعث شده که در نهایت، نیاز به نقدینگی در شرکت بالا برود. در این شرایط، قطعا پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای مشکل است. البته همان‌طور که گفتم این مشکلات، به شرکت تهران ماشین ابزار محدود نمی‌شود؛ بلکه تمام حلقه‌ها و بخش‌‌های اقتصادی کشور را دچار مشکل کرده است.

دیلمی خاطرنشان کرد: نیاز به نوسازی بدنه صنعت چاپ در کشور، کاملا ملموس و محسوس است. تکنولوژی‌های دیجیتال هم سهم قابل توجهی در این زمینه دارند که امروزه می‌توانیم در صنایع مختلف جهان، شاهد مصادیق آن باشیم، ولی بازاری که شرکت ما در آن مشغول به فعالیت است، بازاری صنعتی است و دیجیتال، سهم بسیار بالا و یا بهتر است بگویم که سهمی اساسی و تاثیرگذار در آن دارد. امروزه نوآوری‌های دیجیتال این امکان را ایجاد کرده که ماشین‌آلات چاپ دیجیتال بتوانند همپای چاپ افست، فلکسو یا هلیوگراف، فعالیت داشته باشند و نیاز کاربران را برآورده کنند. البته فرآیندهای دیجیتال، به تنهایی و به‌شکل مجزا، کاری را از پیش نمی‌برند؛ ولی پایین آمدن تیراژ سفارش‌ها، به‌طور کلی باعث کاهش سهم چاپ‌های صنعتی افست، فلکسو و… از بازار می‌شود و تولید محصولات چاپی کم‌تیراژ، به ماشین‌آلات دیجیتال انتقال یابد؛ بنابراین تنها دلیلی که من می‌بینم، پایین آمدن تیراژ تولید است.

وی افزود: صنعت چاپ، ماهیت و روند سنتی دارد؛ اما به سمت صنعتی و علمی شدن در حال حرکت است. خیلی از چاپخانه‌های قدیمی از نبود کار یا قیمت‌های پایین سفارش‌ها گلایه دارند، اما در کنار آن‌ها، چاپخانه‌هایی نیز وجود دارند که با قیمت‌های خیلی بالاتر، مسیر حرکت خود را با سرعت طی می‌کنند و به پیشرفت خود ادامه می‌دهند؛ درست مثل قطار در حال حرکتی است که یا ما سوار آن می‌شویم و به سمت پیشرفت حرکت می‌کنیم، یا سوار نمی‌شویم و بر سنتی بودن روش‌های فروش، تولید، انبارداری و تک‌تک مراحل کار، پافشاری می‌کنیم که در این صورت عقب ماندن از تکنولوژی‌های روز دنیا و نابودی تدریجی شرکت‌ها، سرنوشتی محتوم و ناگزیر خواهد بود. باید بپذیریم که همسو شدن با تکنولوژی‌های روز جهان، تنها مسیر رسیدن به موفقیت و پیشرفت شرکت‌ها است.

مدیرعامل شرکت تهران ماشین ابزار  اظهار کرد: به کمک هوش مصنوعی، تولید و چاپ لیبل، با کیفیت و سرعت بالاتری انجام می‌شود. از طرفی، استمرار کیفیت و رنگ در فرآیند چاپ تاثیر زیادی بر خروجی لیبل دارد. به کمک هوش مصنوعی ماشین‌های چاپ به‌طور اتوماتیک فرآیند تکرار و یکپارچه‌سازی چاپ لیبل را کنترل می‌کنند و خطای انسانی را از بین می‌برند. همچنین مراحلی مانند تنظیم کردن اهرم‌ها که قبلا باید توسط نیروی انسانی انجام می‌شد، به صورت خودکار توسط ماشین قابل انجام است. همه این موارد باعث کاهش هزینه نهایی چاپ لیبل می‌شود و برای شرکت‌های تولید‌کننده، صرفه اقتصادی خوبی را به دنبال دارد. ماشین‌های هوشمند با کاهش دخالت نیروی انسانی، هم کیفیت چاپ را افزایش داده‌اند و هم خطاهای انسانی را از بین برده‌اند.

وی در پایان گفت: همان‌طور که عرض کردم، شرکت تهران ماشین ابزار، روی بخش بسته‌بندی و پس از چاپ و ماشین‌آلات لیبل تمرکز دارد و ماشین جدیدی که در بازار عرضه کرده‌ایم، ماشین سلفون‌کش دوکاره است. خوشبختانه عرضه این ماشین، با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو بوده و در قسمت ماشین‌آلات لیبل هم دستگاه‌های جدیدی که باعث پایین آمدن هزینه و بالا رفتن کارایی می‌شوند را به بازار عرضه کرده‌ایم. در حقیقت بهره‌مندی از این دستگاه‌ها باعث می‌شود، صنعت چاپ و بسته‌بندی ایران در رقابت با سایر کشورهای همسایه، حرفی برای گفتن داشته باشد و فعالان این صنعت بتوانند سهم خود و کشورمان را در بازارهای صادراتی دوباره به دست آورند.

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات