در مرکز مبادله ارز

چقدر ارز و به چه کسانی اختصاص یافت؟

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران از تخصیص و معامله حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو ارز در مرکز مبادله ایران در قالب ارز نیمایی، حواله و خدماتی از زمان راه‌اندازی این مرکز تاکنون خبر داد.

مسعود توکلی، اظهار کرد: پس از راه‌اندازی مرکز مبادله ایران، از دوم اسفند ماه تا قبل از انجام معاملات روز گذشته حدود ۷۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو معامله در سامانه نیما انجام شده است. در تالار حواله نیز در همین بازه زمانی حدود ۸۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو معامله شد و نهایتا در تالار ارز خدماتی نیز حدود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار یورو ارز تخصیص پیدا کرد.

وی یادآور شد: انواع ارزهای مورد نیاز در مرکز مبادله ایران به متقاضیان داده شده اما آمار آن بر مبنای یورو محاسبه و اعلام می‌شود.

توکلی درباره بیشترین ارز اختصاص یافته در تالار ارز خدماتی به مصارف تعیین شده، افزود: در این میان بیشترین سهم ارز خدماتی به شرکت‌های هواپیمایی اختصاص پیدا کرد که مربوط به هزینه‌های خدمات هواپیمایی در فرودگاه‌های خارج از کشور بود. پس از آن نیز هزینه فدراسیون‌های ورزشی و اعزام تیم‌های ورزشی به کشورهای مختلف، ارز مسافری و دانشجویی عمده‌ترین سهم را در ارزها خدماتی پرداخت شده دارند.

مدیر تالار ارز خدماتی مرکز مبادله ایران گفت: روز گذشته نیز در مرکز مبادله ایران، ۲۷۴ میلیون یورو عرضه شد و از این میزان ۵۳ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو معامله صورت گرفت. همچنین در سامانه نیما ۳۰۱ میلیون یورو عرضه صورت گرفت و ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو  معامله انجام شد.

توکلی با اشاره به اینکه دیروز ۴۰۰ هزار یورو ارز در تالار ارز خدماتی تخصیص پیدا کرد، گفت: یکی از اهداف راه‌اندازی تالار ارز خدماتی و تدوین و ابلاغ مقررات ارزی جدید، تسهیل‌گری و پوشش حداکثری نیازهای مردم است. در همین راستا تسهیل‌گری در فرآیندها مورد بازنگری قرار گرفت. یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه استقرار نماینده نهادها و دستگاه‌های تایید کننده نیازهای ارزی مردم در مرکز مبادله ارز و طلای ایران است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات