چگونه اقتصاد روسیه مسیر بهبودی را طی کرد؟

بر اساس داده‌های منتشرشده، اقتصاد روسیه نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد.

آمارهای وزارت اقتصاد روسیه نشان می‌دهد که اقتصاد روسیه از ماه ژانویه تا ماه مارس ۲.۲ درصد کاهش تولید ناخالص داخلی بهتر از حد انتظار داشته است.

به گفته این وزارتخانه، اقتصاد روسیه در ماه مارس ۱.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که نسبت به کاهش ۲.۹ درصدی در ماه فوریه بهبودی حاصل شده است.

انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ نسبت به کاهش سالانه ۲.۱ درصدی در سال گذشته به دلیل تحریم‌های غرب، اندکی بهبود یابد.

داده‌های وزارتخانه در ماه آوریل نشان داد که پیش‌بینی می‌شود اقتصاد روسیه امسال ۱.۲ درصد رشد کند. انتظار می‌رود در سال آینده نرخ رشد تولید ناخالص داخلی به دو درصد برسد و تا سال ۲۰۲۶ به ۲.۸ درصد افزایش یابد.

بر اساس برآوردهای منتشر شده توسط بانک روسیه در پایان ماه گذشته، اقتصاد روسیه تا دو درصد رشد خواهد کرد که از طریق بهبود تقاضای داخلی و سازگاری با تحریم‌ها حمایت می‌شود.

در ماه آوریل، بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول (IMF) هر دو، پیش‌بینی‌های خود را برای رشد اقتصاد روسیه افزایش دادند. به گفته صندوق بین‌المللی پول، مسکو توانست با اتخاذ تدابیر مالی بسیار قوی، اقتصاد خود را حفظ کند.

این صندوق پیش‌بینی می‌کند که تولید روسیه در سال ۲۰۲۷ حدود هشت درصد کمتر از پیش‌بینی قبل از شروع عملیات نظامی در اوکراین باشد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات