کارویژه‌های یک رویداد تخصصی

دکتر محمدمراد بیات-مدیرعامل مرکز فابا و دبیرکل رویداد

به‌گزارش پایگاه خبری تحلیلی دنیای سرمایه‌گذاری آنلاین؛ بین‌المللی Transactionرویدادهای نمایشگاهی را از یک منظر می‌توان به دو دسته B2C و B2B تقسیم کرد. رویدادهای B2C با هدف فروش محصول به مشتریان (مصرف‌کننده نهایی) شکل گرفته‌اند و جایگاه خود را در میان انبوه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان پیدا کرده و کارکردی شبیه به یک فروشگاه را دارند. اما رویدادهای تخصصی، کارویژه‌هایی متفاوت و اهداف ویژه‌ای را تعقیب می‌کنند. این‌گونه رویدادها با پیچیده‌تر شدن ابعاد حیات انسانی و توسعه صنایع مختلف، جایگاه ویژه‌ای را یافته‌ و به‌رغم مخاطبان کم‌شمار آن به نسبت رویدادهای B2C، قادر به جذب نخبگان، مدیران، متخصصان و کارشناسان برجسته صنعت مورد نظر خود هستند و تاثیر عمیقی بر آینده آن برجای می‌گذارند؛ مشروط به اینکه الزامات آن را به رسمیت شناخته و برگزارکنندگان آن، آشنایان و متخصصان همان صنعت باشند؛ در اجرا، پکیجی از دانش، تکنولوژی، محصول و سولوشن را ارائه کنند؛ بستر لازم را برای ارائه دیدگاه‌ها، بیان دغدغه‌ها و نقدونظر صاحبان اندیشه و کسب‌وکارها فراهم سازند، با متر و معیار منافع ملی و مصالح عمومی گام بردارند و همچنین زمینه را برای حضور همه علاقه‌مندان بدون هیچ‌گونه محدودیتی فراهم کنند. بدیهی است، ایجاد چنین شرایطی در یک رویداد تخصصی، همسو و همگرا کردن رقبا در یک بستر، کاری طاقت‌فرسا است.

رویداد تخصصی Transaction که با نام “نمایشگاه تراکنش ایران” در عرصه ملی و بین‌المللی شناخته شده، از رویدادهای تخصصی B2B و  B2C در حوزه اکوسیستم صنایع ‌مالی، بانکی، پرداخت و فناوری است و تمامی تلاش خود را برای رعایت همه استانداردهای یک رویداد تخصصی انجام داده و به‌رغم فرازونشیب‌های بسیار در طول ۷ سال گذشته و به‌ویژه با وجود تحریم‌های ظالمانه و اپیدمی محدودیت‌آور کرونا، هرساله بدون وقفه بر قوت و قدرت خود افزوده و دامنه اثرگذاری خود را بر روزآمدی صنایع ‌مالی، بانکی و پرداخت بر جای گذاشته است. همچنین شبکه بزرگ و قدرتمندی از علاقه‌مندان اعم از بخش حاکمیتی، دولتی، خصوصی، استارت‌آپی، مدیران، متخصصان و فعالان را هرساله گرد هم آورده و از رهگذر هم‌اندیشی و همگرایی، هم‌افزایی ملی را رقم زده و فرآیند بازارسازی و بازاریابی را برای فناوران مالی تسهیل کرده است.

رویداد تراکنش با درک دقیقی از الزامات یک رویداد تخصصی، شرایطی را فراهم ساخته تا علاوه بر بخش نمایشگاهی، بسته‌ای کامل از نشست‌ها و سخنرانی‌های تخصصی و آموزشی، تریبونی آزاد را برای بیان دیدگاه‌ها و دغدغه‌ها، زمینه مناسبی را برای نقد و نظر صاحبان کسب‌وکارها، فرصت مناسبی را برای معرفی محصولات جدید فناورانه، بستر مساعدی را برای طرح ایده‌ها و خلاقیت‌های نوآوران و استارت‌آپ‌ها فراهم کند و همچنین با رویکردی حرفه‌ای و اخلاقی، ضمن نکوداشت پیشکسوتان به تجلیل از چهره‌های برتر، مدیران موثر و فناوران ممتاز بپردازد.

Transaction فقط یک رویداد نیست، بلکه یک جریان پیوسته چندین‌ماهه است که با مجموعه‌ای از نشست‌های تخصصی ماه‌ها قبل از برگزاری آغاز می‌شود، تمام برنامه‌های آن با استفاده از فناوری ارتباطات به‌صورت زنده و آنلاین پخش می‌شود و همه سخنان، محصولات و دیدگاه‌ها، پس از برگزاری؛ تدوین، منتشر و در رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نگاه مرکز فابا به رویداد Transaction صرفا برگزاری یک نمایشگاه نیست، بلکه آن را در حکم موتور محرکه و جریان‌سازی تلقی می‌کند که رسالتش، روزآمدی صنایع‌ مالی، بانکی، پرداخت و فناوری کشور است و در صورت مهیا شدن مجدد فرصت‌های بین‌المللی، مکانی برای تعاملات سازنده بین‌المللی است. تردید‌ نکنید که این رویداد با رفع محدودیت‌های کرونایی و تحریم‌های موجود، به مرکز ثقل فناوران صنایع ‌مالی، بانکی و پرداخت در منطقه خاورمیانه، غرب ‌آسیا و آسیای ‌میانه تبدیل می‌شود و نقش‌آفرینی در آن، رزومه‌ای شایسته را برای همگان بر جای می‌گذرد.

انتهای‌پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات