به دنبال کمبود برق در نیمکره شمالی کره زمین؛

کاهش سختی شبکه بیت کوین/ مهلت کوتاه برای استخراج کنندگان

سختی شبکه بیت کوین در ۱۲ فوریه ۲۰۲۳ ۰.۴۹٪ کاهش یافت. سختی شبکه بیت کوین پس از ثبت بالاترین رکورد خود در دو هفته گذشته که افزایش ۱۴.۹۴ درصدی داشت، اکنون با کاهش سختی ۰.۴۹٪ یک مهلت کوتاه برای استخراج کنندگان ایجاد کرده است.

در زمان نگارش این مقاله، هش ریت بیت کوین پس از کاهش ۰.۴۹ درصدی سختی در ارتفاع بلوک ۷۷۶۱۶۰، با ۲۸۹.۱۴ اگزاهش در ثانیه (EH/s) قرار دارد.

 سختی شبکه در ۲۰۱۶ بلاک با ۳۹,۳۵۰,۹۴۲,۴۶۷,۷۷۲ هش کار کرده است. با کاهش ۰.۴۹ درصدی اخیر در سختی شبکه، سختی شبکه اکنون در ۳۹.۱۶ تریلیون هش برای دو هفته آینده تنظیم می شود.

نمودرا

سختی بیت کوین در ۱۲ فوریه ۲۰۲۳ در ارتفاع بلوک ۷۷۶۱۶۰ تغییر کرد. افت نزولی در ساعت ۷:۵۲ صبح (UTC) رخ داد.

از زمان آخرین تغییر سختی شبکه، (زمان بلوک)، فواصل بین بلوک های استخراج شده ۱۰ دقیقه و ۷ ثانیه تا تقریبا ۱۱ دقیقه و ۱۴ ثانیه طول داشته است.

هدف گذاری مجدد سختی شبکه بیت کوین برای حدود ۲۶ فوریه ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است. میانگین هش ریت در ۲۰۱۶ بلاک گذشته تقریباً ۲۸۰.۶ اگزاهش در ثانیه (EH/s) بوده است و میانگین زمان بلاک برای آن بلاک ها ۱۰ دقیقه و ۲ ثانیه بوده است.

طی سه روز گذشته، Foundry USA با ۳۳.۲۶ درصد هش ریت جهانی یا تقریباً ۹۵.۸۹ اگزاهش در ثانیه (EH/s) قدرت هش، برترین استخر استخراج بیت کوین بوده است.

بعد از Foundry، Antpool با ۱۵.۹۷ درصد از هش ریت جهانی و Binance Pool با ۱۵.۵۴ درصد از قدرت محاسباتی قرار دارند.

استخر F۲pool (۱۴.۲۲%) و Viabtc (۹.۴۱%) به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند. امروزه تقریباً ۱۲ استخر استخراج شناخته شده وجود دارد و پنج استخر برتر ۸۸.۴ درصد از هش ریت جهانی را کنترل می کنند.

نمودار ارز

توزیع هش استخر استخراج بیت کوین سه روزه در ۱۲ فوریه ۲۰۲۳

طبق آمار macromicro.me، هزینه تولید بیت کوین (BTC) بالاتر از ارزش فعلی آن در بازار است.

Macromicro.me برآوردهای خود را بر اساس داده های مربوط به مصرف برق و صدور روزانه بیت کوین ارائه شده توسط دانشگاه کمبریج محاسبه می کند. در حال حاضر، میانگین هزینه استخراج یک بیت کوین حدود ۲۴۱۱۹ دلار است، در حالی که ارزش بازار آن تقریباً ۲۱۹۰۱ دلار در هر واحد است.

منبع:اقتصادآنلاین

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات