گروه مالی فیروزه‏، پیشرو در تنوع بخشی تجهیز منابع

گروه مالی فيروزه در سال 1384 با هدف جذب و مديريت سرمايه در بورس تهران آغاز به کار کرد. يکي از اهداف اصلي اين گروه از ابتداي فعاليت، ارائه خدمات مديريت دارايی و سرمايه گذاري بر اساس استانداردهای بين المللي در بازار سرمايه ايران بوده و طي اين سال ها با شناخت بيشتر بازار سرمايه در ايران موفق شده، خدمات گستردهای در حوزه تامين مالي، مشاوره شرکتی، کارگزاري و سبدگردانی به مجموعه خدمات اين گروه بيافزايد. در حال حاضر گروه فيروزه با بهره گيری از توان کارشناسی و مديريتی 350 نفر از متخصصان علوم مديريت، مالي، بين الملل، اقتصاد و فناوري اطلاعات در حال فعاليت است و بيش از 20 هزار ميليارد تومان دارايي را تحت مديريت خود دارد. گروه مالي فيروزه، 5 شرکت بورسي در بورس تهران و فرابورس ايران، 16 نهاد مالي تحت نظارت سازمان بورس، 12 صندوق سرمايه گذاری در ايران و اروپا، پروژه هاي متعدد تامين مالي و سرمايه گذاری را تحت مديريت خود، 19 سرمايه گذاری خصوصی(Private Equity) ، سرمايه گذاری در شرکت های فناوري محور (Venture Investment) و 12 پروژه تامين مالی و انتشار اوراق در بازار سهام و بخش خصوصی را در کارنامه خود دارد.

به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین، تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری سهامی ویژه سرمایه‌گذاری در بورس تهران برای سرمایه‌گذاران  بین‌المللی تحت نظارت قوانین اروپا

●تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری اوراق درآمد ثابت ویژه سرمایه‌گذاری در بورس تهران برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی تحت نظارت قوانین اروپا

●تاسیس نخستین صندوق شاخصی قابل معامله در بورس تهران مشابه صندوق‌های سرمایه‌گذاری بر مدار شاخص بازارهای بین‌المللی با نام صندوق شاخصی ۳۰ شرکت بزرگ فیروزه در سال ۱۳۹۳

کارگزاری فیروزه آسیا در میان ۲۰ کارگزاری برتر کشور

کارگزاری فیروزه آسیا در اسفند ۱۳۸۹ به منظور تنوع‌بخشی به خدمات مالی گروه مالی فیروزه به مدیریت این گروه مالی درآمد. این کارگزاری در آبان ماه ۱۳۷۴ با نام معین‌سهم به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شده بود.

کارگزاری فیروزه آسیا مجوز فعالیت در معاملات اوراق تامین مالی، معاملات مشتقه مبتنی بر اوراق بهادار، معاملات کالا، معاملات مشتقه مبتنی بر کالا، مشاور پذیرش و عرضه، معاملات برخط و مرکز تماس را از سازمان بورس و اوراق بهادار اخذ کرده و در این حوزه‌ها مشغول خدمت‌رسانی است. این کارگزاری در تمامی بورس‌های کشور حضوری فعال داشته و افزون بر بورس‌های اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در بورس کالای ایران و بورس انرژی ایران نیز میزبان فعالان عرصه‌های کالایی است. در حال حاضر کارگزاری فیروزه آسیا میزبان ده‌ها هزار مشتری است و بر مبنای ارزش معاملات در میان ۲۰ کارگزاری برتر کشور حضور دارد و ارزش معاملات ماهانه این کارگزاری حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

در باشگاه مشتریان فیروزه آسیا، خدماتی همچون ارائه اعتبار در حساب مشتریان به‌منظور خرید اوراق بهادار، گزارش‌های مالی و تحلیلی، ابزارهای تحلیلی و آموزش‌های کاربردی (در ارتباط با بازار سرمایه) ارائه می‌شود. واحد آموزش این کارگزاری خدماتی همچون برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های کاربردی و دوره‌های عمومی همانند تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تابلوخوانی را ارائه می‌دهد.

شرکتهای سرمایهگذاری گروه مالی فیروزه

در سال ۱۳۹۰، گروه مالی فیروزه با خرید و مدیریت «شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران» برای ۲۵۰ هزار سهامدار مستقیم و میلیون‌ها سهام‌دار سهام عدالت ارزش‌آفرینی کرد. امروزه «وتوصا» با افزایش دو برابری سود طی ۴ سال، به‌عنوان یکی از شرکت‌های خوشنام و سودآور در بازار سرمایه شناخته می‌شود. گروه مالی فیروزه با خریداری شرکت‌های بورسی دیگر، افزایش سرمایه چندمرحله‌ای و سود تقسیمی جذاب توانسته تا سهامداران زیادی را به شرکت‌های خود جذب کند.

وتوصا در سال ۱۳۹۳ خرید بلوک مدیریتی «شرکت سرمایه‌گذاری اعتبار ایران»، در سال ۱۳۹۵ خرید بلوک مدیریتی «شرکت سرمایه‌گذاری جامی»، در سال ۱۳۹۶ خرید بلوک مدیریتی «شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعت و تجارت»، «شرکت سرمایه‌گذاری پایاتدبیر پارسا» و «شرکت سرمایه‌گذاری سبحان» را در کارنامه خود دارد. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران و زیرمجموعه‌های آن در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خصوصی Private Equity و سرمایه‌گذاری‌های جسورانهVenture Capita  در کشور پیشرو بوده‌اند که از آن جمله می‌توان به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیمه اتکایی رایا، پایانه صادراتی گلشن‌آرای ارم، شرکت کشت و صنعت زرند، شرکت پردیس صنایع سیلیکون آراز، شرکت سرمایه‌گذاری سرآواپارس، شیپور، تازه‌بار، الوپیک، استودیوی بازی‌سازی کاریزما، داستانِ‌من، سازیتو، پونیشا و… اشاره کرد.

شرکت سبدگردانی توسعه فیروزه، یکی از برترین سبدگردانهای بخش خصوصی کشور

گروه توسعه مالی فیروزه فعالیت مدیریت دارایی خود را از سال ۱۳۸۴ و با تاسیس صندوق‌های خارجی برای بازار ایران آغاز کرد. در سال ۱۳۸۹ نخستین صندوق داخلی فیروزه با نام «فیروزه موفقیت» و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تاسیس شد که اکنون یکی از قدیمی‌ترین صندوق‌های سهامی فعال در بازار سرمایه است.

با تاسیس شرکت سبدگردان فیروزه در سال ۱۳۹۸ و انتقال مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این شرکت، در حال حاضر سبدگردان توسعه فیروزه مدیریت بیش از ۱۵۰ سبد اختصاصی و ۶ صندوق سرمایه‌گذاری از جمله صندوق‌های سهامی فیروزه موفقیت‌، سهامی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ فیروزه، درآمد ثابت ارمغان فیروزه آسیا، سهامی دریای آبی فیروزه، جسورانه فیروزه و خصوصی ثروت آفرین فیروزه را بر عهده دارد.

صندوق سرمایه‌گذاری فیروزه موفقیت در سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرد. تمرکز اصلی ترکیب دارایی‌های این صندوق، سرمایه‌گذاری در سهام برتر بازار سرمایه است و توانسته متوسط بازدهی سالانه ۶۰ درصدی را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان بیاورد. این صندوق جزو معدود صندوق‌های موجود در بازار سرمایه کشور است که به‌رغم افت ارزش پول ملی در سال‌های اخیر همواره بازدهی دلاری خلق کرده، به‌طوری‌که در ۱۳ سال گذشته و از بدو تاسیس، بازدهی دلاری بالای ۳۲۰ درصدی را برای سرمایه‌گذاران خود به ارمغان آورده است.

گروه مالی فیروزه در راستای نوآوری و تنوع‌بخشی در بازار سرمایه، نخستین صندوق شاخصی کشور را در سال ۱۳۹۳ با الهام از شاخص ۵۰۰  S&P تاسیس کرد. ویژگی اصلی صندوق شاخص ۳۰ شرکت بزرگ فیروزه، دنبال کردن روند قیمتی شرکت‌های بزرگ اثرگذار در شاخص بورس تهران با هزینه کمتر است. از طریق این صندوق که با نماد «فیروزه» در بورس معامله می‌شود، عملا می‌توان شاخص بورس را خریدوفروش کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری ارمغان فیروزه آسیا با نماد «فیروزا» در کلیه کارگزاری‌های کشور قابل معامله بوده و جایگزین مناسب سپرده‌گذاری در بانک است. افزایش سقف جدید صندوق به ۱/۲ میلیارد واحد به تازگی صادر شده و حدود ۸۰ درصد از آن تکمیل شده است. بازدهی این صندوق از طریق سرمایه‌گذاری حداقل ۸۰ درصدی در دارایی‌های با درآمد ثابت، نرخ سود تعهدی ۲۷/۵ درصد و بدون شکست را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

مجوز فعالیت صندوق سهامی قابل معامله با نماد «دریا» در دی‌ماه سال ۱۴۰۱ صادر شد. صندوق سرمایه‌گذاری دریای آبی فیروزه در سهام بوده و به‌طور متوسط، ۹۷ درصد از دارایی‌های آن در سهام و حق تقدم سهام شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس و فرابورس سرمایه‌گذاری خواهد شد. مدیریت فعال این صندوق، بازدهی ۴۰ درصدی را برای ۶ ماه به ارمغان آورده که بالاتر از بازدهی شاخص کل بورس است.

با تاسیس سبدگردان و تکیه بر تیم مدیریت دارایی، فیروزه تمرکز خود را به جذب منابع در قالب سبدهای اختصاصی معطوف کرد و توانست با توجه به سطح ریسک‌پذیری مشتریان و سلایق سرمایه‌گذاری هر یک، بازدهی مطلوبی را ایجاد کند، به‌طوری‌که در سال‌های رکودی بازار سرمایه، فیروزه بر اساس سطح ریسک‌پذیری مشتریان خود، متوسط بازدهی سالانه بین ۴۰ تا ۸۰ درصد را برای آن‌ها به ارمغان آورد. نرخ تمدید ۱۰۰ درصدی در سبدهای اختصاصی نشان از موفقیت فیروزه در سودآوری و ارائه بهترین سطح خدمات به مشتریان خود است. در همین راستا، با توجه به پتانسیل موجود در مجموعه فیروزه و نیازهای مشتریان، محصولات جدیدی در قالب سبدهای اختصاصی تعریف شده است. تشکیل سبد برای سرمایه‌های خرد بالای ۲۰۰ میلیون تومان، از دیگر اقدامات فیروزه برای تنوع‌بخشی محصولات سرمایه‌گذاری و ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در کشور است. در حال حاضر، شمار سبدهای اختصاصی سبدگردان، به بیش از ۱۵۰ سبد رسیده و مجموع دارایی تحت مدیریت آن‌ها رشد حدود ۱۰۰ برابری را در ۲ سال گذشته تجربه کرده است.

برنامه توسعه و صندوقهای در شرف تاسیس فیروزه

گروه مالی فیروز در نظر دارد تا با توسعه فعالیت‌های خود در حوزه مالی، سبد خدمات خود را در بخش‌های مختلف توسعه دهد و بدین منظور با درخواست اخذ مجوز لیزینگ، بیمه عمر و زندگی و مشاوره سرمایه‌گذاری قصد دارد تا پوشش خدمات خود را کامل کند و به یک سوپرمارکت مالی تبدیل شود.

در راستای تنوع‌بخشی صندوق‌های سرمایه‌گذاری و جذب منابع، فیروزه، موافقت اصولی و مجوز تاسیس دو صندوق دیگر، صندوق اهرمی با نماد «موج» و صندوق سرمایه‌گذاری ساحل آرام فیروزه (صندوق صدور و ابطالی) را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده و به تازگی موافقت اصولی صندوق اهرمی فیروزه نیز اخذ و زمان پذیره‌نویسی آن به زودی اعلام خواهد شد. همچنین برای فراهم آوردن دسترسی بیشتر و آسان‌سازی فرآیند سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و دسترسی به خدمات مالی، گروه مالی فیروزه سرمایه‌گذاری قابل توجهی را در حوزه اقتصاد دیجیتال و fintech انجام داده تا در آینده سرمایه‌گذاران خرد در اقصی نقاط کشور عزیزمان بتوانند به‌راحتی و با چند کلیک به تمامی خدمات مالی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

گروه مالی فیروزه به‌عنوان یکی از شفاف‌ترین شرکت‌های بخش خصوصی کشور در حوزه مالی در نظر دارد تا پس از اخذ مجوز «هلدینگ مالی» درخواست پذیرش سهام شرکت در بازار سرمایه را ارائه کند تا با عرضه اولیه سهام به عموم مردم ایران، برای هزاران یا حتی میلیون‌ها نفر ارزش‌آفرینی کند. هدف نهایی گروه مالی فیروزه فراهم آوردن بستری آسان و کاربردی برای بهره‌مندی همه مردم ایران از خدمات و ابزارهای مختلف و متنوع مالی با بالاترین بازدهی و سوددهی است.

رعنا ایمانی مدیر روابط عمومی گروه مالی فیروزه

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات