جبران عقب نشینی شاخص کل؛

گزارش پایانی بورس یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ / خودرو به استقبال ۲۰۷ رفت

بازار سهام روز یکشنبه نقطه مقابل روز شنبه بود و شاخص کل عقب گرد خود با تاثیرگذاری فولادی ها و پالایشی‌ها جبران کرد. با این وجود اقبال به گروه خودرویی و ورود پول حقیقی دو تفاوت عمده میان معاملات روز شنبه و یکشنبه بود.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از اقتصادآنلاین؛ شاخص کل در جریان معاملات روز یکشنبه، عقبگرد روز شنبه خود را جبران کرد و با افزایش بیش از ۱۱هزار و ۵۰۰ واحدی دوباره وارد کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی شد.

نگاهی به نمادهای اثرگذار نشان می دهد که عملاً بازار روز یکشنبه، برعکس روز شنبه بود و فلزی‌ها و پالایشی‌ها نقش مهمی در افزایش شاخص کل داشتند. اما بازار امروز یک تفاوت با روز گذشته داشت. همانگونه که از معاملات پایانی دیروز مشخص بود، در معاملات امروز اقبال به گروه خودرویی افزایش یافت و ایران خودرو و سایپا صف خرید شدند. این موضوع را می توان در عرضه فردا پژو ۲۰۷ در بورس کالا جستجو کرد؛ موضوعی که گامی رو به جلو برای حذف قیمت گذاری دستوری صنعت خودرو تفسیر می شود.

شاخص هم وزن نیز با افزایش حدود ۵هزار واحدی همراه شد و دوباره وارد کانال ۴۰۰هزار واحدی شد.

بازگشت حقیقی ها به بورس با خودرو

امروز ارزش معاملات خرد حدود ۳هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود تا همانند شنبه بالای سه هزار میلیارد تومان باقی بماند. البته یک تفاوت نسبت به روز گذشته داشت؛ دیروز ۷۰۰ میلیارد تومان خروج پول حقیقی را در بازار شاهد بودیم ولی امروز، ورود ۸۵ میلیارد تومان پول حقیقی ثبت شد.

خودرویی‌ها امروز بیش‌ترین اقبال را از سوی حقیقی‌ها تجربه کردند؛ خودرو با ۵۱، خساپا با ۴۹ و خگستر با۴۰ میلیارد تومان بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند. در نقطه مقابل، بپاس با ۷۰، شپنا با ۳۰ و فملی با ۱۷ میلیارد تومان نیز بیش‌ترین خروج پول حقیقی را تجربه کردند.
منبع:ایسنا
انتهای پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات