بورس دو نیمه متفاوت داشت؛

گزارش پایانی بورس یکم آذر ۱۴۰۱ / موتور شاخص کل دیر روشن شد

اولین روز آذر برای بورس ناامیدکننده شروع شد و امیدوارکننده به پایان رسید. هر چند شاخص کل در نهایت افت حدود ۹۰۰ هزار واحدی را تجربه کرد اما از میانه‌های بازار شاهد برگشت نسبی شاخص کل به لیدری خودرویی ها بودیم. ارزش معاملات هم در حالی به حدود ۳هزار میلیارد تومان رسید که تا میانه‌های بازار در سطح یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان قرار داشت.

به گزارش دنیای سرمایه گذاری آنلاین به نقل از اقتصادآنلاین؛ در حالی معاملات اولین روز یکم آذر به پایان رسید که بازار به دو نیمه تقسیم شد. در نیمه اول شاهد یک بازار سرد و کم رونق بودیم و در  نیمه معاملات، رونق نسبی را تجربه کرد.

 شاخص کل بورس که در نیمه اول بازار تحت تاثیر معاملات پالایشی‌ها و فلزی‌ها کاهش یافته بود، در نیمه دوم بازار با لیدری خودرویی‌ها کمی از عقبگرد خود را جبران کرد. در نهایت شاخص کل اولین روز آذر ماه را با کاهش بیش از ۹۰۰ واحدی به پایان برد.

فولاد، شپنا، شتران و فملی بیش‌ترین تاثیر را در کاهش شاخص کل داشتند و خساپا و خبهمن نیز از افت بیش‌تر شاخص کل جلوگیری کردند.

بر خلاف شاخص کل، شاخص هم وزن صعودی بود و توانست با افزایش بیش از هزار واحدی تا سطح ۴۰۵ هزار واحدی بالا بیاید.
حقیقی ها نیمه دوم برگشتند

ارزش معاملات خرد در معاملات امروز در حالی به حدود ۳هزار میلیارد تومان رسید که تا ساعت ۱۱ ارزش معاملات خرد در حدود یک هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود. موضوعی که نشان می‌دهد در نیمه دوم رونق نسبی به بازار برگشت.

جریان پول حقیقی نیز دو نیمه متفاوت را تجربه کرد؛ تا ساعت ۱۱ خروج بیش از ۴۰ میلیارد تومان پول حقیقی ثبت شد اما در نیمه دوم حقیقی‌ها حدود ۱۵۰ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند تا در نهایت در بازار امروز شاهد ورود بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی باشیم.

«شپنا» با ۲۱.۵ میلیارد تومان رکورددار خروج پول حقیقی در معاملات امروز بود. «فملی» با ۱۸ و «خودرو» با ۱۳ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی خروج پول حقیقی قرار داشتند.

در نقطه مقابل حق تقدم «گدنا» بیش از ۸۶ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را ثبت کرد. «خساپا» با ۸۵ و «وساپا» با ۱۶ میلیارد تومان هم از نمادهایی با بیش‌ترین ورود پول حقیقی بودند.

منبع:اقتصاد آنلاین
انتهای پیام/

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات