محسن خجسته مهر:

یک میلیارد دلار ظرفیت سرمایه گذاری را روی میز گذاشتیم

همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های تامین خدمات شناوری شرکت ملی نفت در مرکز همایش های این وزرات خانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آنلاین در این همایش که فریدون کرد زنگنه مدیر سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران ، محسن خجسته مهر مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ، مقیسه معاون امور سرمایه گذاری ، مدیریت سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت وقتی چند از مدیران شرکت ملی نفت فلان قاره ، سازمان بنادر و کشتی رانی و شرکت های خصوصی فعال در حوزه نفت حضور داشتند ، طرح های شرکت ملی نفت برای خرید خدمت شناور های تولید داخل به مدت ده سال ارائه شد.
در این همایش پس از ارائه توضیح هاییدرباره مکانیزم همکاری از سوی فریدون کرد زنگنه ، مدیر عامل شرکت ملی نفت به ایراد سخن پرداخت و با بیان این که به کارگیری استعداد های داخلی اهرمی برای توسعه است ، تاکید کرد : وظیفه داریم از این اهرم مناسب با مقدورات کشور استفاده کنیم محسن خجسته مهر با بیان این طرح های وزارت و شرکت ملی نفت ، طرح سود ده و بلند مدت هستند تصریح کرد که برای این همکاری زمان طولانی در نظر گرفته شده و این طور نیست که با وقوع تغییرات در شرکت مای نفت ، همکاران و سرمایه گذاشتن به حال خود رها شوند و قرارداد همکاری به حالت تعلیق در بیاید.
خجسته مهر با تاکید بر این که باید زمین بازی را برای مردم آماده و قوانین را به گونه ای تسهیل کنیم که زمینه سرمایه گذاری مهیا می شود توسعه میدان آزادگان را به عنوان یکی از نهاد های مردمی سازی اقتصاد نفت عنوان کرد و توضیح داد : در توسعه میدان بپذیریم که در نتیجه این کار ، ۶ بانک بزرگ کشور در کنار ۶۰ شرکت اکتشاف و تولید با سرمایه گذاری ۸۰ درصدی بانک ها و ۲۰ درصدی شرکت ها قرار است کار توسعه میدان آزادگان را انجام دهند.
محسن خجسته مهر هم چنین به تشریح طرح های سرمایه پذیری در پروژه های تامین خدمات شناوری شرکت مای نفت پرداخت و نفت بخش عمده ای از خدمات شناوری سکو های نفتی و گازی دریا های شمال و جنوب کشور از سوی خارجیان تامین می شود.وی توضیح داد که حتی خدمات گوناگون از جمله کترینگ ، تعمیرات و … به این شناور ها از جانب خارجیان ارائه می شود. وی قطع همکاری با خارجیان را موجب کاهش هزنیه های سالانه به میزان ۱.۲ میلیون یورو در سال دانست و گفت : هر چند که ممکن است ابهام هایی در مورد وجود ظرفیت برای تامین خدمات شناوری در کشور دارد ، اما باید این ظرفیت ها را معرفی کنیم و فرصت فعال شدن ظرفیت ها را به شهروندان مان بدهیم.
خجسته مهر با بیان این شرکت ملی نفت ظرفیت سرمایه گذاری برای ساخت و به کارگیری ۱۰۰ شناور را به میزان یک میلیارد یورو روی میز می گذارد ، حجم اشتغال روزایی برای این شناور را ۱۲ تا ۱۶ هزار اشتغال مستقیم و غیر مستقیم دانست و گفت : در این طرح ها شرکت ملی نفت قصد خرید و تملک شناور ها را ندارد و تنها خریدار خدمات این شناور هاست.
در ادامه این همایش میزگردی هم با حضور شاپوری زمین مجستیک و شناوری شرکت نفت و گاز پارس ، وفایی زمین برنامه ریز و هماهنگی عملیات بندری و دریایی شرکت نفت فلات قاره و مقیسه معاون امور سرمایه گذاری مدیریت سرمایه گذاری و کسب و کار وزارت نفت برگزار و به سوالات حاضران پاسخ داده باشد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات