بررسی بازار ارز دیجیتال؛

آرامش رو به افول

بیت کوین اخیراً حرکت صعودی تازه‌ای را بالای سطح ۱۹٬۰۰۰ دلار آغاز کرده است. اگر در ادامه خریداران بار دیگر موفق به عبور از مقاومت‌های ۱۹٬۵۰۰ و ۱۹٬۶۵۰ دلاری شوند، شرایط برای ازسرگیری این حرکت صعودی فراهم خواهد شد.

بیت کوین اخیراً حرکت صعودی تازه‌ای را بالای سطح ۱۹٬۰۰۰ دلار آغاز کرده است. اگر در ادامه خریداران بار دیگر موفق به عبور از مقاومت‌های ۱۹٬۵۰۰ و ۱۹٬۶۵۰ دلاری شوند، شرایط برای ازسرگیری این حرکت صعودی فراهم خواهد شد. بیت کوین طی روزهای گذشته موقعیت خود را به‌خوبی بالای سطح ۱۸٬۰۰۰ دلار حفظ کرده است. روز قبل قیمت مبنای حرکت خود را سطح ۱۹٬۰۰۰ دلار قرار داد و از آنجا حرکت صعودی جدیدی را آغاز کرد که در ادامه به شکسته‌شدن مقاومت‌های ۱۹٬۲۰۰ و ۱۹٬۲۵۰ دلاری ختم شد.

در جریان این جهش، مقاومت خط روند نزولی روی نمودار نیز از سر راه برداشته شد و بیت کوین توانست خود را به بالای ۱۹٬۴۰۰ دلار، میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته و ۱۹٬۵۰۰ دلار برساند. با این حال، خریداران بیت کوین در عبور از مقاومت ۱۹٬۷۰۰ دلاری ناموفق ظاهر شدند و اوج قیمت جایی در نزدیکی ۱۹٬۶۷۹ دلار شکل گرفت.

با اصلاح قیمت از اوج ۱۹٬۶۷۹ دلاری، بیت کوین اکنون زیر سطح ۲۳.۶درصد اصلاحی فیبوناچی در نوسان است. گفتنی است در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی قیمت از ۱۸٬۸۶۵ دلار تا اوج ۱۹٬۶۷۹ دلاری تنظیم شده‌اند. در صورت ازسرگیری روند صعودی، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی قیمت سطح ۱۹٬۶۰۰ دلار خواهد بود و نخستین مانع کلیدی برای خریداران نیز سطح ۱۹٬۶۵۰ دلار است.

اهداف بعدی قیمت ارز دیجیتال چیست؟

سطح ۲۰٬۰۰۰ دلار می‌تواند به‌عنوان مقاومت بعدی بیت کوین ظاهر شود. عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای این سطح می‌تواند راه را برای جهش تا سطح ۲۰٬۵۰۰ دلار باز کند. پس از آن هم شانس قیمت برای جهش تا ۲۱٬۲۰۰ دلار افزایش خواهد یافت. از طرفی، اگر در ادامه خریداران موفق به عبور از مقاومت ۱۹٬۶۰۰ دلاری نشوند، نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت سطح ۱۹٬۳۰۰ دلار خواهد بود.

حمایت کلیدی بعدی ۱۹٬۲۵۰ دلار است که با سطح ۵۰درصد اصلاحی فیبوناچی در یک ناحیه قرار گرفته است. ادامه روند نزولی و شکسته‌شدن حمایت ۱۹٬۲۵۰ دلاری هم می‌تواند با افزایش فشار نزولی، بیت کوین را تا ۱۸٬۸۰۰ دلار پایین بکشد. شاخص مکدی (MACD) در حال ازدست‌دادن شتاب خود در محدوده صعودی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز بالای محور میانی در سطح ۵۰ قرار دارد. همان‌ طور که گفته شد، ۱۹٬۳۰۰ و ۱۹٬۲۵۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۱۹٬۵۰۰، ۱۹٬۶۰۰ و ۲۰٬۰۰۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

چشم اندازی سرد

هفته‌هاست بیت کوین حرکت صعودی یا نزولی قاطعی از خود نشان نداده و قیمت در یک بازه بسیار باریک گرفتار شده است. با این حال، انتظار می‌رود دوره تثبیت قیمت در آینده‌ای نزدیک به پایان برسد و آن‌طور که پیداست بازار اکنون سناریویی شبیه به آرامش قبل از طوفان را دنبال می‌کند. در نمای یک‌روزه بازار بیت کوین نشانه امیدوارکننده‌ای دیده نمی‌شود و قیمت تاکنون در عبور از مقاومت‌های داینامیک (متغیر) میانگین‌های متحرک ۵۰ و ۱۰۰ روزه ناموفق ظاهر شده است. مقاومت این میانگین‌های متحرک در حال حاضر به ترتیب حوالی ۲۰٬۰۰۰ و ۲۱٬۰۰۰ دلار قرار گرفته است.

دورنمای بازار

با وجود شکست اخیر خط روند نزولی روی نمودار، تا زمانی که مقاومت میانگین‌های متحرک ۵۰ و ۱۰۰ روزه و همین طور سطح ۲۴٬۰۰۰ دلار شکسته نشود، ساختار کلی بازار همچنان نزولی در نظر گرفته خواهد شد. برای مشخص‌کردن این مسئله که آیا در ادامه یک سناریوی صعودی در کار خواهد بود یا اینکه با شکسته‌شدن حمایت ۱۸٬۰۰۰ دلاری راه برای ریزش قیمت تا ۱۵٬۰۰۰ دلار یا حتی سطوح پایین‌تر باز خواهد شد، به زمان بیشتری نیاز است.

در نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین نیز دیده می‌شود که سطوح ۱۸٬۰۰۰ و ۲۰٬۰۰۰ دلار همچنان دست‌نخورده باقی مانده‌اند و قیمت در بازه‌ای که ۱۹٬۰۰۰ دلار مرز میانی آن است، نوسان می‌کند. بازگشت از سطح ۱۸٬۰۰۰ دلار اما، با نشانه‌هایی صعودی همراه بوده است. علاوه بر این قیمت در حال تشکیل یک پرچم صعودی است و در صورتی که همه چیز درست پیش برود، هدف این الگوی نموداری در نزدیکی ۲۰٬۰۰۰ دلار خواهد بود و شکسته‌شدن این سطح نیز محتمل است. در مقابل، اگر حمایت یا ضلع پایینی الگوی پرچم در ادامه شکسته شود، این چشم‌انداز صعودی هم اعتبار خود را از دست خواهد داد. شاخص قدرت نسبی (RSI) تقریباً روی سطح ۵۰ (محور میانی) قرار دارد و این یعنی نوعی بلاتکلیفی میان خریداران و فروشندگان در تعیین مسیر حرکت قیمت وجود دارد. این فروش قابل‌توجه می‌تواند باعث ایجاد فشار نزولی در بازار برای کوتاه‌مدت شود و با کاهش قیمت، هولدرهای بیشتری را به فروش دارایی‌هایشان ترغیب کند. ضمن اینکه این چرخه فاجعه‌بار می‌تواند به سطوحی پایین‌تر از کف‌های کنونی برساند. در نتیجه، با زیرنظرداشتن شاخص موجودی بیت کوین ماینرها طی ماه‌های پیش رو، می‌توانیم مسیر حرکت بعدی بازار را حدس بزنیم.

 

در حالی که قیمت اتریوم در برابر دلار آمریکا در بیش از یک ماه گذشته در محدوده ۱٬۳۰۰ دلاری در حال نوسان بوده است، اکنون به‌آرامی در حال کاهش به زیر این سطح است. برخی تحلیلگران عقیده دارند که اگر اتریوم برای مدت طولانی زیر سطح ۱۴۰۰ دلاری بماند، احتمالاً در معرض کاهش شدید قیمت قرار خواهد گرفت.

 

به گزارش نیوز‌بی‌تی‌سی، اتریوم تلاش کرد با گذر از مقاومت ۱٬۳۵۰ دلاری، مانند بیت کوین روند صعودی جدیدی را آغاز کند. با این حال، این تلاش موفقیت‌آمیز نبود.

 

قیمت اتریوم توانست تا بالای محدوده ۱٬۳۴۰ دلاری معامله شود؛ اما پس از آن روند نزولی تازه‌ای را آغاز کرد و در نهایت به زیر منطقه حمایت ۱٬۳۲۰ دلاری حرکت کرد. علاوه بر این، قیمت در نمودار ساعتی جفت اتریوم/ دلار به زیر خط روند صعودی کاهش یافت که در نزدیکی محدوده حمایت ۱٬۳۲۰ دلاری قرار داشت. قیمت حتی به زیر سطح ۵۰درصدی فیبوناچی اصلاحی در روند صعودی از کف ۱٬۲۶۲ دلاری تا سقف ۱٬۳۴۰ دلاری کاهش یافت.

 

اتریوم اکنون کمی بیشتر از ۱٬۲۹۰ دلار و زیر میانگین متحرک ساده ۱۰۰ساعته خود معامله می‌شود. اولین مقاومت کوچک در روند صعودی نزدیک به سطح ۱٬۲۹۰ دلاری، در نقطه اتصال به خط روند نزولی است.

 

نمودار ساعتی قیمت اتریوم / دلار

نمودار ساعتی قیمت اتریوم/ دلار

با این حال، مقاومت اصلی نزدیک به سطح ۱٬۳۰۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته خواهد بود. عبور از مقاومت ۱٬۳۰۰ دلاری می‌تواند مسیر را برای حرکت به‌سمت ۱٬۳۲۰ دلار هموار کند. با این حال، مقاومت بزرگتر همچنان در نزدیکی محدوده ۱٬۳۵۰ دلاری قرار دارد که گذر از آن می‌تواند به روند افزایش قیمت را شتاب بیشتری ببخشد.

 

قیمت اتریوم تا کجا سقوط خواهد کرد؟

اگر اتریوم نتواند قیمت خود را در بالا مقاومت ۱٬۳۰۰ دلاری تثبیت کند، به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. در این شرایط، اولین سطح حمایت محدوده ۱٬۲۶۵ دلاری خواهد بود.

 

حمایت اصلی بعدی، نزدیک به سطح ۱٬۲۴۰ دلاری یا سطح فیبوناچی گسترشی ۱.۲۳۶ در روند صعودی از کف ۱٬۲۶۲ دلاری تا سقف ۱٬۳۴۰ دلاری قرار دارد. سقوط قیمت به زیر منطقه ۱٬۲۴۰ دلاری ممکن است با کاهش بیشتر به ۱٬۲۲۰ دلار ادامه یابد. هر کاهش بیشتر قیمت نیز ممکن است دروازه‌ها را برای حرکت به‌سمت حمایت ۱٬۲۰۰ دلاری باز کند.

 

 

 

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات