بورس این هفته را با سبزپوشی به پایان برد

سقوط در ابتدا، صعود در انتها

با این که شاخص کل بورس این هفته را با سقوط آغاز کرد و این سقوط در روز دوم نیز ادامه یافت، اما در پایان هفته ورق به نفع شاخص برگشت و روند صعودی شاخص آغاز شد.

با این که شاخص کل بورس این هفته را با سقوط آغاز کرد و این سقوط در روز دوم نیز ادامه یافت، اما در پایان هفته ورق به نفع شاخص برگشت و روند صعودی شاخص آغاز شد. این روند صعودی باعث شد تا در پایان هفته شاخص از ارتفاع آغاز هفته که یک میلیون و ۵۵۷ هزار واحد بود، هم بالاتر بایستد و به همین دلیل گمان می رود که برآیند معاملات و خرید و فروش سهام در این هفته مثبت بوده باشد. البته در آغاز هفته علت اصلی سقوط شاخص تصمیم شورای رقابت در مورد توقف عرضه خودرو در بورس کالا بود.

با این اوضاع شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات یکشنبه، ۱۶بهمن‌ماه با ۱۷ هزار و ۵۹ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحدی ایستاد.گفتنی است طی ماه های اخیر، با افزایش عرضه خودرو در بورس کالا، ضمن خروج خودروسازان از زیان، حباب قیمت‌ها در بازار آزاد هم کاهشی شده بود اما مداخله شورای رقابت سبب معکوس شدن روند بازار خودرو و متعاقبا نزول بازار سرمایه شده است.  در این روز شاخص هم‌وزن با هفت ‌هزار و ۴۰۵ واحد کاهش به ۴۸۰ هزار و ۱۵۲ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۳۹۹ واحد افت به ۲۸۵ هزار و ۲۵۳ واحد رسید. در این میان سقوط شاخص ادامه پیدا کرد و شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دوشنبه، ۱۷ بهمن‌ماه نیز با ۲ هزار و ۳۱۹ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۵۳۷ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن نیز با سه هزار و ۹۱۶ واحد کاهش به ۴۷۶ هزار و ۲۵۱ واحد رسید.

شاخص جان گرفت

اما در میانه هفته دوباره شاخص جان گرفت و شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات سه‌شنبه، ۱۸ بهمن‌ماه، با ۱۸ هزار و ۶۵۲ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۵۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با هشت هزار و ۲۱۰ واحد افزایش به ۴۸۴ هزار و ۴۶۰ واحد و شاخص قیمت با چهار هزار و ۸۷۴ واحد رشد به ۲۸۷ هزار و ۶۵۱ واحد رسید. البته با ادامه رشد شاخص در آخرین روز معاملاتی، بورس بازان با خوشحالی به خانه رفتند . به این ترتیب شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز ،چهارشنبه ۱۹ بهمن‌ماه، با هزار و ۵۵۶ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۵۵۸ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۹۷ واحد افزایش به ۴۸۵ هزار و ۵۶۶ واحد و شاخص قیمت با ۶۵۱ واحد رشد به ۲۸۸ هزار و ۳۰۰ واحد رسید.

با این روند و حمایت هایی که دولت از ادامه فروش خودرو در بورس کالا ابراز نموده گمان می رود بورس هفته آینده را نیز با رشد شاخص شروع کند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات