قیمت خودروهای مونتاژی اعلام نشد؛

نوسان قیمت ها کاهش یافت

با این که سخنگوی شورای رقابت اعلام کرده بود که قیمت خودروهای مونتاژی نهایی شده و اعلام شود، اما این وعده هم محقق نشد واو تصریح کرد که تصمیم‌گیری درمورد قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی به جلسه بعدی این شورا موکول شده است.

با این که سخنگوی شورای رقابت اعلام کرده بود که قیمت خودروهای مونتاژی نهایی شده و اعلام شود، اما این وعده هم محقق نشد واو تصریح کرد که تصمیم‌گیری درمورد قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی به جلسه بعدی این شورا موکول شده است. اسماعیل شجاعی توضیح داد: سازمان حمایت بر اساس دستورالعمل محاسباتی را انجام داده و شورای رقابت هم بر اساس شاخص رقابت پذیری قیمت‌های محاسبه شده را مورد بررسی قرار داده و قیمت‌ها هنوز نهایی نشده تا ابلاغ شود و این موضوع به جلسه بعدی شورا موکول شد.

سرازیری پول داغ بازار خودرو را به آتش کشید متاسفانه پدیده‌ای که به نظر به اولین چالش اقتصاد ایران در این روز ها تبدیل شده است، موج سنگین تبدیل شبه‌پول یا سپرده‌های بلندمدت به پول (اسکناس و حساب جاری) در نهایت منجر به سرایت پول داغ به بازارهای مصرفی شد. متأسفانه بازار خودرو در مهرماه پذیرای پول داغی بود که در نتیجه بحران در نظام تسهیلات‌دهی بانکها و افزایش نرخ بهره در بازار آزاد شکل گرفته بود البته قیمت خودروهای سواری در روزهای اخیر روند نزولی را در پیش گرفت. در این میان سطح معاملات نیز پایین آمده، اما بازار خودروهای باری، مانند پراید وانت همچنان پررونق است.

قیمت خودرو از ابتدای سال با افزایش قابل توجهی همراه شد. اما هم‌زمان با به پایان رسیدن فروردین سرعت افزایش قیمت‌ کاهش یافت و اکنون تنها نوسانات جزئی در قیمت‌ها مشاهده می‌شود. به نحوی که قیمت خودروهای داخلی و خارجی کاهش محسوسی داشته است.

نگاهی به قیمت ها:

پراید ۱۳۱ در روزهای گذشته با کاهش نسبی همراه شد و به ۳۵۰ میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU۵،  ۱۴۰۲ که جهش چشمگیری را تجربه کرده بود، به روند نوسانی خود ادامه داد و سقف ۷۴۲ میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۴۰۱ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، نرخ ۶۳۵ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

تارا اتوماتیک که مدل ۱۴۰۲ آن به تازگی وارد بازار شده است، امروز یک میلیارد و  ۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت لاماری ۱۴۰۲ با ۲۰ میلیون ریزش به دو میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان رسید.

قیمت هایما S۷ پلاس ساخت ۱۴۰۱، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان شد.

قیمت تویوتا C_HR هیبرید ساخت ۱۳۹۷، با ورود به کانال پنج میلیارد تومانی، نرخ پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان را ثبت کرد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات