تردید درباره تداوم آرامش در بازار خودرو

در انتظار جهش قیمت ها؟!

به بسیاری از کسانی که در این دور از ثبت نام خودرو پول سپرده و نام نویسی کرده بودند، گفته شد که موعد تحویل خودرو به ایشان برای سه ماهه چهارم سال آینده تعیین شده و آنان می توانند در صورت تمایل از ادامه مشارکت در تحویل خودرو انصراف دهند

با این که به بسیاری از کسانی که در این دور از ثبت نام خودرو پول سپرده و نام نویسی کرده بودند، گفته شد که موعد تحویل خودرو به ایشان برای سه ماهه چهارم سال آینده تعیین شده و آنان می توانند در صورت تمایل از ادامه مشارکت در تحویل خودرو انصراف دهند و پول خود را باز پس بگیرند، اما باز هم در هفته ای که گذشت فیمت خودرو در بازار آزاد باز هم کاهشی بود و ریزش های زیادی در این بازار دید می شد. چنان که رصد این بازار از از کاهش ۲۰ تا ۸۵ میلیون تومانی قیمت خودرو طی یک هفته گذشته حکایت دارد.
این در حالی است که رفته رفته به ایام سفرهای تابستانی نزدیک می شویم و پایان زمان امتحانات مدارس، زنگ تفریح و مسافرا را برای خانواده های ایرانی به صدا درآورده است. وضعیت قیمت خودرو هنوز هم در مدار ثبات است و افزایش یا کاهش چشم‌گیری در بازار دیده نمی‌شود. البته با توجه به وضعیت ثبت‌نامی‌های سامانه یکپارچه، احتمال می‌رود که تغییراتی در بازار انجام پذیرد. با این حال برخی معامله گران می گویند به نظر می‌رسد اعلام نتایج سامانه یکپارچه خودرو سیگنال جدیدی را به بازار مخابره کرده است و مدل‌های مختلف خودرو پس از ریزش حدود دو ماهه، حالا در حال درجا زدن هستند و احتمالاً در روزهای آینده به مدار صعودی بازگردند.

نگاهی به قیمت ها
بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت پژو۲۰۶ تیپ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ طی یک هفته گذشته در حدود ۴۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با قیمت ۵۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رود. پژو۲۰۷ دستی فرمان برقی مدل ۱۴۰۲ نیز در حدود ۶۰ میلیون تومان ارزان شده و به قیمت ۶۰۵ میلیون تومان رسیده است. اما پژو۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۸۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۲۰ میلیون تومان رسیده است. تارا اتوماتیک صفر مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش ۸۵ میلیون تومانی، در بازار به قیمت ۷۹۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این در حالی است که تارا دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ کاهش ۶۵ میلیون تومانی را تجربه کرده و در بازار ۶۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرده است. دنا اتوماتیک توربوپلاس مدل ۱۴۰۲ با کاهش ۶۵ میلیون تومانی، به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. رانا پانوراما پلاس مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۴۵ میلیون تومانی، به قیمت ۵۲۰ میلیون تومان رسیده است.
اما پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۲۵۵ میلیون تومان رسیده که در طول یک هفته گذشته ۲۰ میلیون تومان ارزان شده است.قیمت تیبا صندوق‌دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ هم با کاهش ۲۰ میلیون تومانی، ۳۲۵ میلیون تومان شده است. این در حالی است ک ساینا S دنده‌ای‌ مدل ۱۴۰۲ کاهش ۳۵ میلیون تومانی را تجربه کرده و به قیمت ۳۳۰ میلیون تومان رسیده است. پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱، بدون تغییر به‌روند خود ادامه دادند. این دو خودروی اقتصادی سایپا، به‌ترتیب با نرخ ۳۲۵ میلیون و ۳۴۵ میلیون تومان معامله شدند. شرایط کوئیک دنده‌ای R با مدل ۱۴۰۲ نیز، از دو پراید بازار متفاوت نبوده و با همان قیمت ۳۳۱ میلیون تومانی روز گذشته خرید و فروش شد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با مدل ۱۴۰۱، از هاچ‌بک‌های پرطرفدار ایران خودرو، بدون تغییر مانده و با قیمت ۴۸۹ میلیون تومان معامله شد. تارا اتوماتیک با مدل ۱۴۰۲ نیز دقیقا با همین شرایط و به نرخ ۷۷۵ میلیون تومانی روز گذشته خرید و فروش شد.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات