بازار خودرو هم چنان در آرامش

رشد و نزول با حاصل جمع صفر

بازار خودرو در مجموع این هفته را با آرامش شروع کرد، برخی خودروها مانند دنا و شاهین، رشد قیمت را تجربه کردند و و به بازار تحرک بخشیدند. اما اگر از این دو مدل خودرو صرف نظر شود، بقیه بازار در آرامش بود و رکودی از مدت ها پیش در این بازار وجود داشت، هم چنان ادامه یافت. بر اساس این گزارش بازار خودرو در هفته ای که گذشت شاهد رشد قیمت برخی خودروها بود. شاهین با رشدی ۴.۵ درصدی به نسبت هفته گذشته در صدر جدول قرار داشت. خانواده تارا نیز در رده های بعدی قرار گرفتند. تارا با گیربکس دستی حدود ۳ درصد رشد کرد و قیمت تارا با گیربکس اتوماتیک نیز حول و حوش ۲.۵ درصد افزایش یافت. خانواده دنا نیز پشت سر خانواده تارا در جدول رشد قیمت قرار گرفت

رصد بازار نشان می دهد که در روزهای پایانی هفته گذشته، قیمت های خودرو ثابت بود و نوسانی را تجربه نکرد. حجم معاملات بازار نیز تغییر نکرد. براساس این گزارش قیمت خودرو عمدتا در هفته پیش صعودی بود، اما در پایان هفته، قیمت‌ها نزولی شد و به همین دلیل قدرمطلق قیمت ها، ثابت ماند. این نوسان قیمت هرچند سودی را عاید کسی نکرد اما باعث افزایش معاملات در بازار شد و تحرکی ملموس در بازار خودرو پدید آورد.

نگاهی به قیمت ها

پژو ۲۰۶ تیپ ۲، اقتصادی‌ترین محصول ایران خودرو در بازار امروز هیچ افزایش یا کاهش قیمتی را تجربه نکرد تا با قیمت نهایی ۴۸۰ میلیون تومان در بازار معامله شود. پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی و فرمان برقی اما، افت حدود یک درصد قیمتی را در هفته ای که گذشت به خود دید. در همین حال فعالان بازار خودرو از رکود بیشتر نسبت به هفته های گذشته خبر می دهند. برخی معتقد هستند این رکود حاصل اخبار واردات دست دوم‌ها در طول هفته بوده است.

برلیانس از دیگر خودروهایی بود که این هفته افت قیمت را تجربه کرد و قیمت برلیانس کراس صفر مدل ۹۹ در بازار با افت ۵۰ میلیون تومانی در یک هفته اخیر یک میلیارد تومان شد. علاوه بر این برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک ۹۷ در بازار ۷۵۰ میلیون تومان و مدل دنده‌ای این خودرو ۶۲۰ میلیون تومان اعلام قیمت شد. برلیانس H۲۳۰ دنده ای هم ۳۸۰ میلیون تومان و اتوماتیک ۹۴ کارکرده ۵۸۰ میلیون تومان اعلام قیمت شد.

کوییک دنده‌ای S، رقیب سایپایی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز هیچ گونه تغییر قیمتی را تجربه نکرد تا در رقابت با رقیب خود عملکرد مشابهی داشته باشد. این محصول سایپا امروز با قیمت نهایی ۳۴۷ میلیون تومان در بازار آزاد حاضر شد. دنا پلاس ۶ دنده توربو، لوکس‌ترین محصول دنده‌ای ایران خودرو نیز همانند دیگر خودروها ثبات قیمتی خود را حفظ کرد و با عدد پایانی ۷۴۸ میلیون توان در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود.

 در بازار خودروهای ایرانی روز گذشته پژو ۲۰۶ تیپ سه و پژو پارس ۵ میلیون تومان ارزان شد اما قیمت سمند و تارا اتوماتیک ۱۰ میلیون تومان افزایش یافت دنا پلاس اتوماتیک نیز ۱۰ میلیون دنده ای ۵ میلیون تومان گران شد و هایما رشد ۲۰ میلیونی داشت در خودروهای سایپا نیز قیمت ساینا ۵ میلیون افزایش یافت کوییک اس نیز صعود ۵ میلیون تومانی را ثبت کرد و شاهین ۱۰ میلیون تومان گران شد همچنین قیمت وانت نیسان زامیاد نیز ۵ میلیون افزایش یافت.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات