به گزارش پایگاه خبری دنیای سرمایه گذاری آنلاین

افزایش ضمانت نامه لوازم خانگی به ۲۴ ماه

پازوکی - اتحادیه لوازم خانگی

معاون وزیر صمت گفت: ضمانت در لوازم خانگی از ۱۸ ماه به ۲۴ ماه افزایش یافت و برخی هم به صورت داوطلبانه ۳۶ ماه تا ۵ سال ضمانت می‌کنند.

برادران، معاون وزیر صمت در جمع خبرنگاران در خصوص تولید تلفن همراه دکمه‌ای تقلبی از یک برند مشهور در کشور، افزایش ضمانت نامه لوازم خانگی به ۲۴ ماهه گفت: این موضوع به سازمان حمایت ارجاع داده شده است. البته طبق مصوبه‌ دولت قبلی الزام به داشتن نمایندگی رسمی برای واحدهای تولیدی، با توجه به شرایط تحریم برداشته شده است.

وی افزود: بنابراین اگر بنا به هر دلیلی این واحد توانسته باشد طبق استانداردهای داخل کشور از وزارت ارتباطات و سازمان حمایت مجوزهای لازم را اخذ کند، با توجه به شرایط تحریم، الزامی نیست که مدرک معتبر از سایر کشورها تهیه کنند.

ضرورت ضمانت‌نامه لوازم خانگی

برادران در خصوص ضمانت نامه لوازم خانگی گفت: به عنوان نمونه ضمانت در لوازم خانگی ۱۸ ماه بود که به ۲۴ ماه افزایش یافت و برخی هم به صورت داوطلبانه ۳۶ ماه تا ۵ سال ضمانت می‌کنند.

برادران افزود: ضمانت در لوازم خانگی حق مشتری است که بداند مشتریان قبلی چه میزان رضایت از کالا دارند. همچنین مباحثی مربوط به مشتریان عام تحت عنوان مسؤولیت اجتماعی وجود دارد که باید رعایت شود.برادران با بیان اینکه برخی از محصولات در داخل بالاتر از نرخ جهانی به فروش می‌رسند، گفت: به عنوان مثال برخی از کالاها از ارز دولتی استفاده می‌کنند اما در نهایت کالا را با ارز آزاد و دو برابر قیمت می‌فروشند.

چندی پیش رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران آخرین شرایط استاندارد‌سازی خدمات پس از فروش را تشریح کرد. اکبر پازوکی در خصوص آخرین وضعیت به‌روزرسانی استاندارد خدمات پس از فروش لوازم‌‌‌ خانگی گفت: حدود ۳ تا۴ ماه پیش یک جلسه در وزارت صمت تشکیل شد که خیلی از موارد به‌روز‌رسانی و تغییرات اساسی در این زمینه انجام شده است.

وی تاکید کرد: امروز تولیدکنندگان به این نتیجه رسیده‌اند که با تمام مشکلات اگر کالاهایشان کالای خوبی نباشد و ضمانت در لوازم خانگی وجودنداشته باشد، خودشان متضرر می‌شوند به طوری که در تولید مواد اولیه سعی دارند بهترین باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در پایان گفت: از زمانی که استاندارد لوازم‌‌‌خانگی به‌روز‌رسانی شده برخی از قطعات لوازم‌‌‌خانگی از ۵ سال به ۱۰ سال گارانتی می‌شوند. در حال حاضر کیفیت کالای لوازم خانگی ایرانی قابل رقابت با سایر کالاهای دیگر است و جای هیچ شکی نیست و توصیه ما این است که مردم و حتی همکاران از خرید و فروش کالاهای غیر‌استاندارد خودداری کنند.

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات