به گزارش پایگاه خبری سرمایه گذاری آنلاین

برای خرید خانه در منطقه ۹ به چقدر پول نیاز است؟

منطقه ۹ یکی از مناطق غربی شهرداری تهران است که بر اساس گزارش بانک مرکزی متوسط قیمت آن طی اسفندماه ۱۴۰۲ بالغ بر ۶۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان اعلام شده است. اما در حال حاضر برای خرید خانه در منطقه ۹ تهران چقدر باید هزینه کرد؟

منطقه ۹ شهرداری تهران یکی از مناطق غربی پایتخت است که از دو ناحیه و هشت محله تشکیل شده است.

آخرین گزارش مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن تهران حاکی از آن است که منطقه ۹، طی اسفندماه ۱۴۰۲ متوسط قیمتی بالغ بر متری ۶۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان داشته است. همچنین تعداد معاملات نیز طی این مقطع یک‌ماهه ۱۳۴ فقره گزارش شده است.

اما با احتساب این متوسط قیمت با چه بودجه‌ای می‌توان در منطقه ۹ شهرداری تهران خانه خرید؟

قیمت آپارتمان در منطقه ۹ تهران

بررسی آگهی‌های مسکن مربوط به محلات منطقه ۹ نشان می‌دهد بیشترین آگهی‌های فروش واحد مسکونی در این محدوده مربوط به محله استاد معین است. در حال حاضر با حدود دو میلیارد تومان می‌توان واحدی کوچک‌متراژ در این محله خریداری کرد.

برای مثال، آپارتمانی با متراژ ۵۰ متر در محله استاد معین که ساخت آن به سال ۱۳۹۴ بازمی‌گردد، دو میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. برای خرید واحدی با عمر بنای پایین نیز خریداران باید بودجه‌ای با کف حدود سه میلیارد تومان در منطقه ۹ در نظر داشته باشند.

در حال حاضر واحدی نوساز و ۳۶ متری در همان محدوده استاد معین سه میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین با بودجه بالاتر از چهار میلیارد تومان می‌توان واحدی نوساز با متراژ بالاتر خریداری کرد. اکنون مالک آپارتمانی تازه‌ساز در محدوده شهید دستغیب، واحد ۷۵ متری خود را چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

کف قیمتی برای خرید آپارتمان‌هایی با متراژ بالاتر از ۱۰۰ متر از کانال چهار میلیارد آغاز می‌شود. بررسی آگهی‌ها حاکی از آن است که واحدی ۱۰۶ متری و دو خواب در محله مهرآباد جنوبی که سال ۱۳۸۲ ساخته شده، اکنون چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. واحدهای نوساز با متراژ بالای ۱۰۰ متر از کف قیمتی کانال ۶ میلیارد تومانی قیمت‌گذاری می‌شوند.

منبع: تجارت نیوز

پایان پیام./

به این مطلب امتیاز دهید.
تبلیغات